Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om svangerskap

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-04-2012, 13:15   #1
Pripp
Medlem

Pripp sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 479
Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.
Hvor kan jeg finne mammabukser for lange bein?

Jeg sitter og blar litt igjennom mammatøyet på Ellos, da det var noe annet jeg ville bestille der og tenkte jeg kunne ta begge deler i samme slengen. mente hovedsaklig å se på bukser, men de buksene som faktisk er litt fine har jo alle beskjeden "Beninnerlengde 78 cm (for deg som er kortere enn 165 cm)". Jeg er 1,75 høy og det er vanskelig nok fra før å finne bukser som er lange nok i beina. Jeg kjenner at jeg blir oppgitt når det tilpasses tøy til de som er korte i beina men ikke de av oss som er lange. Kjøper jeg vanlig størrelse, så blir de alltid for korte.

Lurer bare på om noen kjenner til den normale størrelsen til Ellos(ikke det at den er aktuell nå, da de buksene rett og slet ser slappe og kjipe ut), evt. andre steder som selger bukser til de av oss med lange bein. Akkurat nå vurderer jeg å sverge til strømpebukser i ulik tykkelse og kjoler igjennom svangerskapet, for jeg orket ikke korte bukser. Det er helt grusomt å gå med, og det ser ikke noe bra ut.
Gammel 18-04-2012, 13:43   #2
Joyce
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 145
Joyce har en aura rundt seg.Joyce har en aura rundt seg.
Sv: Hvor kan jeg finne mammabukser for lange bein?

De "lange" fra Ellos er ihvertfall altfor korte til meg på 1,79. Jeg har slumpet til å finne to par lange nok mammabukser hos H&M (det var i første svangerskap, i 2008/09), et par hos LaRedoute og et par i UK, fra GAP Maternity. Dvs, med unntak av den fra GAP er alle sånn typisk 1-2 cm kortere enn jeg helst ville hatt dem, så jeg har sluppet dem litt ned og fått en sånn ikke så stilig brettekant nederst, men det kan jeg leve med i de månedene det er snakk om... H&M sitt mammatøy varierer voldsomt i størrelsene, jeg finner aldri bukser der til vanlig (de er alltid minst 5 cm for korte), men har altså funnet noen mammabukser som går an.

Jeg har prøvd mammabukser på Long Tall Sally i London, men de er like rare i fasongen til meg som de "vanlige" buksene deres, så det var ikke noe for meg. Men mange britiske kjeder har "long length" mammabukser, og de er gjerne lange nok til meg (innerbenslengde 34-36"). eBay kan være et sted å lete, ellers ASOS og diverse britiske kjeder som sender til Norge.

Men jeg har også gått desidert mest i skjørt og kjoler i begge mine svangerskap. Bomullsstrømpiser er jo rimelig greit å finne, og om vinteren har jeg brukt nest største/største størrelse ullstrømpiser fra Pierre Robert snudd bak-fram.
Gammel 18-04-2012, 15:05   #3
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,575
Blogginnlegg: 27
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.

Slet med dette jeg også. Men jeg brukte noen baggy bukser jeg hadde fra før. Også kjøpte jeg to bukser på HM som ikke var så verst. Den ene var nok litt kort, men sitter ganske så inntil i leggen og da ser det ok ut. Spesiellt hvis man enten har sko som går litt opp, eller nå som det blir varmere har noen lave og nette sko til. Den andre jeg kjøpte på HM kjøpte jeg litt for stor for å få den lang nok.. Ble brukt på jobb. og er ikke noe spesiellt pen å se på. Resten har jeg brukt strømpebukser og tights. Jeg er over 180, og turte ikke kjøpe mine bukser på nett...
Gammel 18-04-2012, 15:10   #4
Tjorven ♥
Veteranmedlem

Tjorven ♥ sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Saltkråkan
Meldinger: 4,456
Blogginnlegg: 25
Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.

Har du sjekket mamalicious på nett? Har ikke link her, men om du googler så finner du nok. Søsterbutikk til Only og Vero Moda. Har kjøpt bukse der som er 34" i lengde, om det er langt nok til deg til vanlig. Jeg er 173 cm og passer de fint. P.o.p selger ut mammaklær nå, kjøpte bukse i str.42 som er ok lengde til meg.

Tjorven ♥ er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-04-2012, 17:04   #5
Pripp
Medlem

Pripp sin avatar

Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.

Jepp, endte opp med å bestille to bukser derfra. Sjekket med de buksene jeg har, og lengden på de er 34 og 36. Det eneste jeg er veldig spent på nå, er bredden. Jeg fant nemlig ut at den trangeste buksa mi er str. 30, mens de som passer meg bedre er str. 29, og i følge målene til Mamalicious er 28 min størrelse... Jeg endte opp med å bestille begge buksene i 29, og håper virkelig det ble riktig.

Jeg er heller ikke spesielt begeistret for å kjøpe bukser jeg ikke har prøvd, men når jeg vet hvor elendig utvalget er i nærmiljøet, så har jeg nok større sjangs å finne noe som passer på nett. Dette blir tidenes første kjøp av klær på nett da, men jeg tror det blir mer av det framover, for det var jo så mye fint! Eneste som irriterer meg er at Mamalicious, som hadde det tøyet jeg likte best, var det dyreste av det billigste. Verst var det å falle pladask for en hverdagskjole til 600kr. . Jeg får se om mamma har lyst til å sponse meg
Gammel 18-04-2012, 17:39   #6
Tjorven ♥
Veteranmedlem

Tjorven ♥ sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Saltkråkan
Meldinger: 4,456
Blogginnlegg: 25
Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven ♥ har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kjøpte meg en bukse derfra i str.31, jeg bruker vanligvis 32 i Vero Moda sine bukser, men de kan noen gang bli trange. Så ML sine bukser er store i vidde. (Jeg handlet på Vero Moda i København, der har de ihvertfall en butikk med ML-klær.)

Tjorven ♥ er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-04-2012, 17:48   #7
Pripp
Medlem

Pripp sin avatar

Da har Mamalicious buksene kommet, og de var veldig deilige og passet akkurat .
Gammel 11-05-2012, 08:00   #8
Samantha
Juniormedlem

Samantha sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 27
Samantha har en aura rundt seg.Samantha har en aura rundt seg.Samantha har en aura rundt seg.

http://www.ellos.no/d/Mammaklaer-Und...41od?Nr=321757

Den her frå Ellos må jo vere midt i blinken for deg (jmf kommentarfeltet)?

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 23:47.