Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i januar

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-10-2012, 18:36   #1
Belle
Supermedlem

Belle sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 760
Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.
Kynnere

Det er sikkert mange tråder om dette, men jeg er lat og gidder ikke å søke.

Altså, cluet er at jeg føler jeg har så mange kynnere! Hvor mange er egentlig mange? Skal selvsagt nevne det for legen når jeg skal der på onsdag, men jeg tenkte å høre med dere. Hvor mange har dere i løpet av en dag? Er de ubehagelige eller bare er de der? Mine er nemlig ikke ubehagelige heller, de bare er... Greit, når de går rett på blæra er de ubehagelige, men sånn ellers går det helt fint. Men de kan vare lenge og de kommer uavhengig om jeg sitter, står eller går. Hadde så lite av dette forrige gang så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tenke nå.

Bolla|Belle shopper til Bolla
med HegeK
Belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-10-2012, 18:46   #2
Cila
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2012
Sted: i et hus i en bygd
Meldinger: 1,715
Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.
Sv: Kynnere

Noen dager har jeg masse kynnere (varighet og mellomrom som er mistenkelig lik riene- bare uten samme vondten) det kan være mer eller mindre konstante kynnere i et par timer før det roer seg og bare kommer et par ganger i timen, andre dager har jeg bare 4-5 kynnere totalt. Av og til kjenner jeg at de tar litt for masse i- sånn at det nesten er på grensa til å ha faktisk virkning på livmorhalsen, men for det meste går det mest ut over puls, blodtrykk, pusten og selvfølgelig blæra en sjelden gang kjenner jeg bare at magen er litt ekstra hard i fisken, men i 99% av tilfellene så går det ut over pust osv

Hadde masse kynnere forrige gang også, men jeg innbiller meg at jo "bedre" kynnere jeg har underveis i svangerskapet- jo mer "trent" er livmora til å ha skikkelig virkning på de faktiske riene når det er tid for det (sånn at jeg slipper å ligge et døgn med vondt)

'03. kom 1. jan 2013 Magegalleri Utstyrstråd
med Tuddelu, Travelbug og HegeK
Cila er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-10-2012, 18:49   #3
Laugusta
Medlem

Laugusta sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Meldinger: 237
Laugusta har en aura rundt seg.Laugusta har en aura rundt seg.

Aner ikke hvor mange som er mange. Men jeg har kynnere i perioder. Tror det er daglig, og i hvertfall flere ganger hver dag de dagene jeg merker de.
Gammel 14-10-2012, 19:08   #4
Palmesus
Medlem

Palmesus sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Sted: Sørlandet
Meldinger: 60
Palmesus vil raskt nok bli berømt.

Har mye kynnere jeg også, flere hver dag. Ikke vonde, men f.eks ubehagelig å bøye seg. Å løfte noe tungt er som å rope på kynnerne... De kan vare ganske lenge. Merker godt når de begynner, men registrerer ikke alltid at de er over. Slik jeg har forstått det er det mer vanlig med kynnere når man er fleregangsgravid. Jeg hadde nesten ikke noe med nr 1 og så har det blitt mer og mer for hver gang
Gammel 14-10-2012, 19:50   #5
ole brumm
Supermedlem

ole brumm sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 576
ole brumm er bare skikkelig grei.ole brumm er bare skikkelig grei.ole brumm er bare skikkelig grei.ole brumm er bare skikkelig grei.

Jeg tar magnesium denne ganga og har mye mindre kynnere denne ganga enn sist.
Fikk det som tips fra jordmor sist gang men var så langt på vei da at jeg tenkte de kunne få jobbe litt med meg da.

ole brumm er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-10-2012, 20:14   #6
marie82
Seniormedlem

marie82 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,826
marie82 har en strålende fremtid.marie82 har en strålende fremtid.marie82 har en strålende fremtid.marie82 har en strålende fremtid.marie82 har en strålende fremtid.marie82 har en strålende fremtid.marie82 har en strålende fremtid.marie82 har en strålende fremtid.marie82 har en strålende fremtid.marie82 har en strålende fremtid.marie82 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cila Vis post
Noen dager har jeg masse kynnere (varighet og mellomrom som er mistenkelig lik riene- bare uten samme vondten) det kan være mer eller mindre konstante kynnere i et par timer før det roer seg og bare kommer et par ganger i timen, andre dager har jeg bare 4-5 kynnere totalt. Av og til kjenner jeg at de tar litt for masse i- sånn at det nesten er på grensa til å ha faktisk virkning på livmorhalsen, men for det meste går det mest ut over puls, blodtrykk, pusten og selvfølgelig blæra en sjelden gang kjenner jeg bare at magen er litt ekstra hard i fisken, men i 99% av tilfellene så går det ut over pust osv

Hadde masse kynnere forrige gang også, men jeg innbiller meg at jo "bedre" kynnere jeg har underveis i svangerskapet- jo mer "trent" er livmora til å ha skikkelig virkning på de faktiske riene når det er tid for det (sånn at jeg slipper å ligge et døgn med vondt)
Signerer denne. Akkurat sånn har j d også.
Gammel 15-10-2012, 06:25   #7
Belle
Supermedlem

Belle sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 760
Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.

Takk for svar, dere! Da vet jeg ihvertfall at jeg ikke er ''unormal''. Det var bare det at de er så annerledes denne gangen. Forrige gang hadde jeg få, men sterke. Måtte puste meg gjennom de fleste, og ihvertfall sette meg ned om de kom da jeg stod. Denne gangen tok det meg flere måneder før jeg fant ut at det var kynnere jeg hadde. Burde jo bare være glad for det altså, det betyr jo at de ikke er særlig sterke. Men de varer så forbaska lenge, og så kommer de ofte. Gårsdagen var omtrent en sammenhengende kynner.

Bolla|Belle shopper til Bolla
med HegeK
Belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-10-2012, 06:30   #8
ennovy
Supermedlem

ennovy sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 1,237
ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.

Kynnere... Det vet jeg ALT om!
Noen må pustes gjennom. Noen knekker knærne mine sammen...
Sist hadde jeg så sterke kynnere, at dem gikk over til maserier siste 1,5mnd, med effekt på åpning.
Dem er sterkere denne gangen, såpass tidlig, så er litt redd for at dem skal være effektiv denne gangen også :/
Men er jeg flink å slappe av, så blir dem ikke så voldsom
Men på en "vanlig" dag, når jeg må hente ungene, og ha dem alene, så kommer kynnerne fra dem legger seg til jeg legger meg... med jevne mellomrom.

Charlotte Sarine født 07.11.07
Tilde Aurora født 15.02.10
Linus Kristoffer født 07.02.13
ennovy er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-10-2012, 07:20   #9
Bubsy
Medlem

Bubsy sin avatar

Medlem siden: May 2012
Sted: I et hus ved sjøen
Meldinger: 223
Bubsy vil raskt nok bli berømt.

Jeg har kynnere noe ala Palmesus og Ennovy sine kynneropplevelser Godt å lese at det ikke bare er meg som har det Kanskje det er verd å forsøke å ta magnesium som Ole Brumm, gjør?

Bubsy er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-10-2012, 08:31   #10
Arden
Supermedlem

Arden sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 581
Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.

Jeg og har mange kynnere...bare jeg rører på meg så strammer det seg til. Hadde ingen i mitt første svangerskap, men nå kommer de som bare det.

Legen min vil at jeg skal på en kontroll på Riksen, men det er mer bare for å se at det ikke skal påvirke livmorhalsen. Han trur ikke at det gjør det, men han vil være litt føre var.

Arden er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 11:24.