Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-10-2012, 05:31   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
Mannen vil ikke ha sex...

Er det vanlig at pappa'n mister lysta når dama er gravid?

Jeg har selv tidvis mindre lyst enn før, men i perioder er jeg igjen mye mer lysten enn før jeg ble gravid!
Før graviditeten hadde vi også et problem med mangel på lyst -fra oss begge, men jeg hadde vanskeligere for å godta dette i og med at "mannen har jo alltid lyst" og dette var for meg ukjent fra tidligere forhold (der det var min mangel på lyst som var problemet).
Min lystmangel ble i tillegg forsterket ved at sex ble en rutine med det tempo og de stillingene han som regel kommer ved. Mine behov har alltid kommet i andre rekke da han stort sett ikke kommer dersom fokus er et annet sted enn på hans orgasme... Så de få gangene vi har sex er jeg opptatt at han i hvertfall bør komme...!

Men sånn som det er nå har det aldri vært! Vi hadde sex to daget på rad (etter over 1 mnd tørke, -et under at jeg ble gravid!!), deretter hadde vi sex en gang ca ved uke 20 (han kom ikke...) og siden har vi ikke hatt sex! Jeg er nå i uke 30!!!
Han er ikke kosen heller, sikkert redd for at jeg skal tro kos = invitasjon til sex, så EN gang har han kjent spark!

Ellers e han veldig interessert i graviditeten, leser uke for uke, hjelper til hjemme, har solgt harrybilen og kjøpt stasjonsvogn etc. Så det er kun på sex og kosefronten vi har et problem...

Jeg synes dette er utrolig sårt og klarer ikke snakke om det.
Føler meg uatraktiv og feit. Er hormonell og tenker mye på at jeg nå skal ha barn med "feil mann". Vi har vært sammen i 4 år og før jeg ble gravid var jeg aldri usikker på at det er han jeg vil ha -sexproblemer tross alt. Jeg er som nevnt det motsatte av nymfoman selv, så problemet føles ikke såååå stort som det her beskrives -når jeg ikke er gravid.

Flere som har det slik? Hva sier mannen når dere tar opp tema? Jeg er redd for å snakke om det for ønsker ikke "pliktsex" og føler meg jo ikke atraktiv heller.
  Svar med sitat
Gammel 16-10-2012, 06:45   #2
Fru svanger
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2012
Meldinger: 585
Fru svanger er som en uslipt juvél.Fru svanger er som en uslipt juvél.Fru svanger er som en uslipt juvél.
Sv: Mannen vil ikke ha sex...

Jeg vet at mange menn er redd for å skade den lille i magen, ved å ha sex. Noen menn mister rett og slett lysten med tanken på at det er en baby i magen også. Kanskje du kunne funnet noe lesestoff om dette, som bekrefter at sex er helt ufarlig så lenge en ikke har blødninger i svangerskapet. Men forstår godt dette er frustrerende,ja
Gammel 16-10-2012, 08:24   #3
becky+1
Medlem

becky+1 sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 185
becky+1 vil raskt nok bli berømt.becky+1 vil raskt nok bli berømt.
Sv: Mannen vil ikke ha sex...

Dere må bare prate om det!! Ingen vei utenom. Det er veldig vanlig at dette blir ekstra skjevt under en graviditet. Enten at mannen plutselig ikke har lyst eller at kvinnen ikke er interessert i det hele tatt.Eller at hun har lyst hele tiden. Alt er normalt og man må bare prate om det. Mannen syntes det var veldig vanskelig i første svangerskap her siden jeg mistet interessen fordi jeg syntes det var for ømt og vondt rett og slett. Denne gangen var han forberedt og vet at det går seg til etterpå. Får man pratet om det så kan man iallefall finne en måte som skaper nærhet som begge kan leve med.
becky+1 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 21:16.