Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-12-2011, 15:33   #1
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.
Sensitivt tema

Å slutte å røyke, enten man er gravid eller ikke, er et sensitivt tema. Det er noe røykere, tidligere røykere og ikke-røykere kan være enige i.

I diskusjon med andre, både ikke-røykere, x-røykere, røykere og tidligere x-røykere(slike som har sluttet, men pga forskjellige årsaker har begynt igjen) har jeg hørt nok til å konkludere at de største motstanderene mot røyking er x-røykerene.

Foreldrene mine er et godt eksempel på det. Jeg er vokst opp med røykning hjemme, på legekontoret, i bilen ( med lukkede vinduer pga trekk-faren), men ser mine foreldre og da spesielt min far er veldig antirøyk. Det er ikke bare det at han mener høylytt og klart at jeg burde slutte å røyke, men han klager på meg og ungene mine hele tiden. Lukter røyk. Han har en grense ved huset. Det vil si at om vi er på besøk og skal ta en røyk må vi ikke bare ut( det er en selvfølge!) men vi får ikke være på eiendommen og må gå til hovedveien. Jeg har vært røykefri i snart 6 uker og klaginga på røyk fra meg og ungene mine fortsatte selv etter jeg vet det ikke er mulig.

Har ikke tatt en røyk på snart 6 uker ( klokken 22 i kveld) og det første jeg gjorde var å vaske mine utejakker. Jeg har ikke røyket inne så klaging på røyklunkt på ungene er tull. Selvfølgelig kan jeg ikke se bort fra at eldstejenta på 16 ikke henger sammen med røykere, men det kommer iallefall ikke fra meg.

Min største frykt er at jeg skal knekke. Ser jo de som sier de ikke har røykt på 2 år, men de snuser. Spiller ikke noen rolle hvordan du får i deg nikotin. Det er ikke bra for deg (og barnet). Jeg røyker ikke under svangerskapene, selv om jeg klarte å slutte ganske tidlig i dette svangerskapet. Siste røyken var kvelden før første svaake positive test. Jeg har endt med å begynne å røyke etterpå.

Det handler om det sosiale og psykiske.

mokkemikka er logget av   Svar med sitat

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:40.