Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Godt voksne gravide

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-09-2013, 17:14   #11
Nora H
Supermedlem

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,417
Nora H har mye å være stolt av.Nora H har mye å være stolt av.Nora H har mye å være stolt av.Nora H har mye å være stolt av.Nora H har mye å være stolt av.Nora H har mye å være stolt av.Nora H har mye å være stolt av.Nora H har mye å være stolt av.Nora H har mye å være stolt av.Nora H har mye å være stolt av.
Sv: Ein til her

Jeg hadde duotest i går, tok blodprøver som jeg får svar på om ca en uke samt ultralyd. Ul gikk dessverre ikke så bra som vi hadde håpet på. Nesebenet var helt fint, men nakkefolden var på 3mm. Fikk da målt risiko for Downs på 1/20. Forrige gang med sønnen min var risikoen 1/3000 et eller annet. Derfor fikk vi mildt sagt sjokk. Jordmoren tilkalte lege og vi fikk tilbud om morkakeprøve. Vi takket ja, og i dag har jeg altså tatt prøven. 1% sjanse for abort de første par dagene. Skrekk og gru. Det siste døgnet har det vært mange tårer og vonde tanker. Psykisk terror rett og slett. Nå må vi vente i en uke på første svar. Mest sannsynlig vil det jo gå bra, 95% sjanse for at barnet er friskt. Jeg tørr ikke tenke noe annet. Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde droppet hele duotesten, for jeg orker bare ikke tanken på å komme i en situasjon hvor jeg må ta et valg om å beholde eller ei. Da ville jeg heller levd lykkelig uviten og så eventuelt bare ta den sjansen på et sykt barn. Sjansen er jo uansett størst for at barnet er friskt.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:13.