Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-08-2002, 14:26   #1
Beate
Supermedlem

Beate sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,062
Beate er på vei til noe stort.
Hvor er dere, tvillinggravide?

Holdt nesten på å sende mail til silje jeg nå, for jeg fant ikke tvillingforumet og ble skikkelig skuffa. Hihi, den som leter den finner
Hvordan går det med dere andre?
Her går det bare bra. Skal på ny ultralyd imorgen og teller timer og minutter nå. Gleder meg masse, men går alltid med en liten bekymring om at noe kanskje KAN ha gått galt. Men, gleder meg mest. Har jo fått så mange møter med de to nå, og føler meg tryggere og tryggere for hver gang.

Og tenk..idag er jeg 9+2 allerede
Beate er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-08-2002, 15:12   #2
Sussi
Gjest

Meldinger: n/a
Heisann.

Her er iallefall en tvillinggravid til
Det er første gangen jeg skriver her. Har holdt meg litt i bakgrunnen til nå

I dag er jeg 16+1. Synes tiden har gått veldig fort fra uke 12.
Er i litt bedre form nå enn det jeg har vært, har fått igjen litt energi og det er deilig

Lykke til i morgen. Det er alltid moro og se de

Stor hilsen fra
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2002, 20:30   #3
lotus
Gjest

Still here!

Hei Beate og Sussi!

Måtte også lete litt før jeg fant frem, men vi blir vel vant til dette her, regner jeg med!

Alt vel her - ny kontroll i slutten av uka - og jeg er spent. Har på følelsen at ting kommer til å skje fort for oss fremover...

Bra at alt er vel med dere - og Sussi - det går bare fortere og fortere, skal jeg love deg!

Men - jeg er her - og følger med!

og i dag er jeg 32+5
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2002, 20:36   #4
amor
Gjest

Heisann!

Joda, vi er nok flere her inne også. Begynte å jo å bli en liten "gjeng" på det gamle forum, så flere kommer nok etter!

Jeg har nedtelling nå. 16 dager igjen til planlagt snitt. Da er jeg fullgått 38 uker og en dag inn i uke 39. Det har vært noen nervepirrende uker da en lege sa at jeg hadde flere cm åpning og var moden for fødsel allerede i uke 32. Senere kontroll har vist at det ikke var noen fare i det hele tatt... *sukk*

Kontroll sist onsdag viser at mine to små i magen ikke er så små lenger. Begge to ligger en godt stykke over gj. snittet på vekst for enlinger og er stimert til å være omkring 4200gram ved termin. Jeg skal jo ikke gå til termin, men de vil jo være store alikevell 2 uker før termin. Legen sa at de nok kunne bli omkring 3600g - 3800g når de kommer Alle mine tanker vedr. for tidlig fødsel og redsel for å få to som ville være veldig små, er gjort til skamme. Dere kan tro at jeg er glad for det!

Godt at det er fint med deg Beate. Høres ut for at du får en flott oppfølging. Det skal du være glad for. Jeg har hatt en elendig svangerskapsomsorg i dette sv. skapet og har hatt mine dager hvor jeg har vært helt utafor pga dette. Tvillinggravid og omtrendt ikke oppfølging i det hele tatt. Leger som sier forskjellige ting osv osv. Det har vært utrolig slitsomt

Men men. Nå er det snart over.

Forstår at du gleder deg til ul. Det er like herlig hver gang det!
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2002, 22:42   #5
Tilden
Gjest

Jeg er også fortsatt her!

Fant til slutt frem til "klubben" vår, og det ser da veldig bra ut her nå gjør det ikke?

Formen her er bra! Føler meg stor og tung i varmen og sliter litt med urolige bein på kveldene. Men ellers helt topp! Har noen gode råd mot disse beina mine, tar jeg i mot med TAKK!

Skal ikke til ny kontroll/UL før 28/8 - og det føles lenge til. Vil jo helst se dem hver uke Men jeg har selv valgt det, siden vi er midt i ferien nå.

Er ellers i ferd med å kjøpe hus! Blir kanskje litt slitsomt med flytting nå, men skitt au! Stort hus, med stoooor hage til barn og hund. Usjenert og fint. Håper bare de godtar budet vårt. Spennede dette

Håper alle har det bra!

Klem fra Dee, 26+4
  Svar med sitat
Gammel 13-08-2002, 00:29   #6
sola
Gjest

Her er jeg!

Hei!

Endelig kom jeg meg inn!!

Har hatt et svare strev med først å finne tvillingklubben og så å registrere meg. Er litt svak på PC-en, og holdt på å gi opp hele greia, men nå er jeg her!

Er i fin form, har mange kynnere enkelte dager, så er spent på hva de sier på kontroll på torsdag.... Skal både til jordmor og på UL, så det blir spennende!!

Klem Sola 30+5
  Svar med sitat
Gammel 13-08-2002, 02:43   #7
Beate
Supermedlem

Beate sin avatar

Amor!

Trist å høre at du har fått dårlig oppfølging.. Men kjempefint at du har kommet deg så langt da, nå er jo babyene store og fine.
Hvordan kom dere fram til at du skal ha keisersnitt?

Jeg er ganske liten, og veldig tynn, og lurer på om det kan være en årsak til at de vil ha keisersnitt på meg?
Gammel 13-08-2002, 03:22   #8
amor
Gjest

Hei igjen Beate

Grunnen til mitt snitt er at jeg har to vaginale fødsler bak meg med tildels store problemer

Kort fortalt så revnet jeg masse med nr. 1 og enda mer med nr. 2. Etter det vurderte legene at området der nede skulle få være i fred.

Nr. 3 kom via planlagt snitt for 18 md siden og det blir det altså igjen.

Det at du er liten kan jo hende at de vil ta i betraktning etterhvert, men er barna i "normal" str. så er det nok ingenting i veien for å få de to ut den riktige veien. Tro du meg; det er en bedre løsning enn ut av magen......
  Svar med sitat
Gammel 13-08-2002, 03:27   #9
Beate
Supermedlem

Beate sin avatar

Huff da...

Hørtes ikke noe alright ut nei. Men for din del er det vel aller best å få de ut direkte fra magen, enn at du skal bli helt ødelagt i underlivet.
Jeg har alltid tenkt at jeg ønsker å føde vaginalt. Keisersnitt har jeg aldri hatt noen som helst tanker om. Men når de nå allerede på sykehuset, har begynt å si at vi snart må planlegge fødselen osv. begynner jeg jo å tenke.. Har lest endel om tvillingfødsler rundt omkring, og leser at det ofte er slik at førstemann kommer ut helt greit, så mister de fosterlyden på nr. 2 og må foreta hastekeisersnitt på den..Da blir det jo dobbelt opp da..BÅDE vaginal fødsel OG keisersnitt
Legene har også sagt at jeg antagelig er for tynn til å føde vaginalt.
Vel, den som lever får se

Nå skal jeg snart på ultralyd..om nøyaktig 8 timer. Er så spent at jeg ikke får sove

Beate, 9+3
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:15.