Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-01-2017, 16:31   #1
Cathrine83
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2017
Meldinger: 1
Cathrine83 er på vei til noe stort.
Akardial tvilling og inngrep i Hamburg

Hei!

Jeg er 15 uker på vei og fikk vite for tre uker siden at vi har noe veldig sjeldent som heter akardial tvilling. Det er eneggede tvillinger, men den ene sluttet å leve i ca uke 6, og har altså ikke noe hjerte. Den levende sender sitt blod til den døde via morkaken og ut i den andre navlestrengen. Det gjør at det bygges kropp hos den døde "klumpen" også. Dette kan føre til hjertesvikt hos den levende.

Riksen er usikre på hva som er best å gjøre, og når de ev bør gjøre inngrep. Så vi blir sendt til Hamburg for vurdering og mulig inngrep med laser. Det vil ligne på inngrep de gjør ved TTTS, tror jeg.

Dette er svært sjelden og jeg finner omtrent ikke noe info. Er det noen som har erfaring med akardial tvilling eller med TTTS-inngrep i Hamburg? Hadde vært fint å høre om andres erfaringer
Cathrine83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-01-2017, 23:09   #2
Happie
Medlem

Happie sin avatar

Medlem siden: Apr 2014
Meldinger: 140
Happie vil raskt nok bli berømt.
Sv: Akardial tvilling og inngrep i Hamburg

Det var en i januar 2015-klubben som gjorde et TTTS-inngrep i Hamburg, tror jeg. Tyskland hvertfall. Hvis du leter der så finner du kanskje noe?

Happie er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:00.