Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-08-2011, 21:04   #11
Babygirl 07 =)
Seniormedlem

Babygirl 07 =) sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Akershus
Meldinger: 1,679
Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.Babygirl 07 =) har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fødselsangst!

Hadde fødselsangst sist og endte opp med en skikkelig kjip fødsel dengangen så når jeg ble gravid igjen nå gikk jeg til samtaler hele svangerskapet og skrev et langt og saklig ønskebrev..
Samtaler hjelper og ønskebrevet hadde ALLE som var i kontakt med meg lest så det var også til stor hjelp. Slapp å forklare hver en jordmor at jeg var livredd det meste og livredd for planlagt keisersnitt.. (hysterisk redd selv om det var planlagt ja )
Har grått foran de fleste tror jeg men det er lov og viser bare at man er menneskelig og redd..
Var også redd for å dø en periode, kom sånn helt på slutten "hvordan skal mannen og barna klare seg alene osv osv" men det hjalp å snakke om det.
Er jo veldig svært få som dør under fødsel i Norge så det hjalp å få litt sånne fakta =) Bare vær ærlig med de du, prat om det du frykter...
De tar røndken for å måle bekkenet ditt hvis du vil de skal gjøre det..
Frøkna jeg fikk i 2007 satt bom fast men det var pga hun var stjernekikker og hadde ikke noe med at bekkenet mitt var for trangt slik jeg tenkte da..
Hun bare kom i en feilstilling som gjorde at hun ikke kom seg ut..
Gammel 07-08-2011, 21:44   #12
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a

Ja,håper det skal hjelpe for meg å snakke med de på sykehuset. Litt synd at jeg bare kommer til å rekke en time mest sannsynlig. Føler jeg har fått så lite hjelp gjennom hele svangerskapet,og skulle nok bedt om hjelp tidligere. Men,men..får ta det som er å få av hjelp nå. Godt å høre at det er andre som har følt mye av det samme som meg! Tusen takk for meg gode svar!
  Svar med sitat
Gammel 08-08-2011, 10:57   #13
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg har vært gjennom tre vaginale fødsler med fødselsangst og er samtidig også redd KS. Den første gangen gikk også angsten min i oppfyllelse og jeg sleit derfor enda mer etterpå etter første fødsel enn før.

Den blemma jeg gikk på, var at jeg kom til en jordmor som ikke tok meg alvorlig da jeg ropte om hjelp. Jeg ble møtt med "Dette går så bra så, du skal se at det ordner seg og når du er der, vil du bare bli ferdig". Mine tanker og redsler ble altså bagatellisert og jeg ble totalt overkjørt under fødselen med ingen smertestillende og en nybakt turnusjordmor.

Derfor: Sørg for å bli hørt, sett og forstått, få klare avtaler som kan trygge deg og ikke gi deg før du er hørt. Etter første fødsel fikk jeg omsider god oppfølging og klarte å ha to ok fødselsoplevelser etter første fødsel nettopp fordi jeg ble tatt på alvor, møtt, forstått, respektert og hadde helt klare avtaler hele veien som alle fulgte opp. Det er alfa og omega når man sliter med fødselsangst.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:20.