Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-08-2011, 23:56   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
noia Livmorhalsen stikker ut

Jeg er gravid i uke 13, har født et barn før. De siste par ukene har jeg følt at det er "noe" i skjeden, og når jeg har kjent etter har livmorhalsen stått like innenfor, ca 1-2 cm oppe. Men i kveld kjentes det verre ut, og da jeg sjekka sto faktisk en liten del av livmorhalsen utforbi åpningen Jeg har vært på beina i hele dag, og i tillegg trent litt. Syns det er så ekkelt, og lurer på om det er farlig... Jeg har begynt med knipeøvelser igjen, og trodde det hjalp, men... Noen som har opplevd det samme?
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2011, 00:20   #2
Mariposa
Seniormedlem

Mariposa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,653
Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Livmorhalsen stikker ut

Hørtes vel kanskje ut som et livmorsfremfall? Jeg ville ringt til fastlegen min i morgen og forklart problemet, så du kan få sjekket ståa, og lagt en plan for hva som skjer videre med tanke på at du er gravid.

Om det skulle være livmorfremfall du har, så står det litt om svangerskap og livmorfremfall her:

http://www.lommelegen.no/798913/grav...livmorfremfall

http://www.doktoronline.no/qa/forum/...rfremfall.html

Lykke til!
Gammel 19-08-2011, 00:21   #3
thessan
Medlem

thessan sin avatar

Medlem siden: May 2011
Meldinger: 408
thessan har en aura rundt seg.thessan har en aura rundt seg.thessan har en aura rundt seg.

Jeg har ingen erfraing å dele, men hadde jeg vært deg, så tror jeg at jeg hadde tatt en tur til legen... bare for å være helt sikker.

Sniker litt i gangene...
thessan er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-08-2011, 10:16   #4
Uregistrerte
Gjest

Tusen takk for linker, Mariposa, jeg ble litt beroliget nå

Har ringt på legekontoret, og venter på at legen skal ringe meg opp igjen.
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2011, 11:58   #5
Sol_79
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2009
Meldinger: 468
Sol_79 er fantastisk mot andre.Sol_79 er fantastisk mot andre.Sol_79 er fantastisk mot andre.Sol_79 er fantastisk mot andre.Sol_79 er fantastisk mot andre.Sol_79 er fantastisk mot andre.

Det høres ut som et fremfall ja. Jeg har det jeg også, etter to styrtfødsler.. (men det ble egentlig ikke noe værre etter fødsel nr 3...) Nå venter jeg bare på å få født 4mann, så blir det en liten operasjon for å "fikse opp" i sakene

Hos meg har det aldri vært så ille at det har sklidd helt ut, men vært, som du også nevner, 1-2 cm på innsiden. Det har ikke vært til hverken plage eller sjenanse. Hos meg blir det gjerne litt bedre når jeg er gravid, da livmora etterhvert som den vokser, drar livmorhalsen med seg litt opp igjen , om du skjønner..

Lykke til hos legen

med Upsy Daisy
Sol_79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-08-2011, 14:32   #6
Uregistrerte
Gjest

Jeg måtte jo bare sjekke ståa da jeg dusja i dag, og da fant jeg nesten ikke livmorhalsen Den flytter seg visst opp og ned som den vil. Har forresten kjent skikklige strekk i magen i dag, så det vokser tydeligvis!
Legen har ikke ringt enda, ringer vel når siste pasient er ferdig. Sikkert lurt å snakke med henne siden jeg må trene for å holde ryggen i sjakk, kanskje det er noen øvelser jeg bør unngå...
  Svar med sitat
Gammel 19-08-2011, 22:58   #7
Fransiscka
Seniormedlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: troms
Meldinger: 2,374
Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.

Man bør ikke løfte tungt med tanke på livmorfremfall, så vær obs med å løfte tunge vekter etc, hvis det er slik du trener. og husk jevnlige knipeøvelser
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-08-2011, 13:07   #8
Uregistrerte
Gjest

Legen ringte halv fire i går, og da jeg forklarte ville hun ha med inn med en gang for å se hva det var. Hun syns det hørtes merkelig ut, i og med at livmorhalsen var høyt oppe da hun undersøkte. Men hun såg at litt av skjedeveggene bulte ut, så det kunne ha vært det. Men jeg var jo så sikker på at det var livmorhalsen jeg Men men, greit å få det sjekka. Fikk høre hjertelyden også

Jeg trener styrke og stabilitet og rygg, mage og bekken, så jeg løfter ikke når jeg trener. Knipeøvelser prøver jeg også å få til et par ganger for dagen
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:43.