Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Stengt diskusjon

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-10-2010, 09:22   #21
Evah
Seniormedlem

Evah sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 2,421
Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Keisersnitt-fødselsrapporter

Min rapport fra 2008:

En liten advarsel for sarte sjeler; her er bilder av selve operasjonen!!

Den 29.april ble jeg innlagt.
Etter ctg, ul og samtale med lege fikk jeg reise hjem på permisjon.
Fikk med meg en klyx, som jeg grudde meg til hele dagen
Etter middag kom søsteren min å henta gutta.
De skulle overnatte med henne, og det er alltid stor stas!

Kl.6.30 den 30.april sto jeg opp, noe spent
Ordna meg, fikk oppi resten i kofferten av det jeg skulle ha med meg og
sjekka at alt var på plass.
Kl.7.30 tok vi ferga, og var på sykehuset kl.8.10.
Kl.8.30 var jeg klar i sykehusskjorte, kateter og saltvannsdrypp.
Så da var det bare å vente, og vente...
Jeg skulle inn som nr.2, det var alt jeg visste.
Vi hadde tippekonkurranse om når jeg ble henta, sambo tippa 11.15 og jeg 12.30-13.00.
Og de kom faktisk kl.11.15!

Først nå begynte jeg å grue meg
Kom ned på operasjonen, og møtte et fantastisk team.
Hadde også med meg ei fantastisk jordmor.
De ordna med ledninger og styr, mens de hele tiden snakka med meg.
Men i det de satte spinalen ønska jeg meg narkose.
Kan ikke huske fra de 2 andre at det var så vondt.
Og da den begynte å virke satte de i gang.
Lyden da fostervannet begynte å piple husker jeg heller ikke fra de andre.
Men da venta jeg på skriket, for nå var de gjennom.
Og så kom det, noe så fantastisk!! Tårene trilla, ikke bare på meg og sambo,
men flere i teamet også. Kl.11.59 var hun ute.
Joda, det er ei jente, hørte jeg. Tror alle var like spente der
Så fikk jeg et lite blikk før de tok henne med seg,
og hun var full i talg, myyye.
Vitale mål: 3640 g - 49 cm - 35 cm HO

Så var det sammensying, og jeg fikk noe beroligende å slappe av på.
Ble trilla på oppvåkninga, sov litt der, var i grunn ganske slapp.
Kl.14 kom de ned, og jeg fikk sett nurket skikkelig.
Verdens nydligste, uten tvil
Hun fikk pupp, og søg seg på med en gang.
Så fikk jeg blodtrykksfall, akkurat som sist gang.
Ble kvalm og svimmel, så de måtte gå, og jeg måtte være der lenger, til det var stabilt.
På ettermiddagen kom mamma og søsteren min med gutta,
og det var stolte storebrødre.
Endelig er familien komplett, og jeg mer lykkelig enn noen sinne

Pga av blodtrykksfallet var det ikke snakk om å komme seg på bena den dagen.
Og dagen etter tok vi det rolig, men fikk det 2 ganger til.
Så det ble kun at par turer på do, ellers lå jeg.
Kjipt å bli så dårlig etterpå.
Men klarte meg fint med jenta da, hadde henne nesten hele tiden selv.

Fra operasjonen, her er kun hodet ute:

Rykende fersk:

Første møtet

Magealbum #3 Magealbum #4 Fødselsrapporter
Evah er logget av  
Gammel 19-10-2010, 09:27   #22
Evah
Seniormedlem

Evah sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 2,421
Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.Evah har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Keisersnitt-fødselsrapporter

Og en fra 2004:

Vi møtte opp på sykehuset kl 6.45 (sto opp kl 5.15...) torsdag 2. desember, fikk fødestue og seng. Jordmor satte inn kateter, så var det bare å vente. Jeg skulle ned på operasjonsstua først, ca kl 8.00. Men så måtte de ta noe annet først, men det ble bare litt lenger å vente. Særlig... Kl 12.00 ble vi trilla ned, så det ble noen laaange timer på den fødestua. Ikke så lett å sove heller, men noe søvn ble det.
Mens de klargjorde meg til operasjonen var det mange tanker som raste gjennom hodet, spent, nervøs og samtidig glad for at vi snart skulle få lille baby'n vår. Alt gikk veldig bra, hadde litt vondt av klemma som holdt det åpent, pressa så innmari, men dom som jeg var sa jeg ikke i fra heller. Så kjente jeg de begynte å trykke på magen, og visste at nå skulle gutten ut. Før jeg visste ordet av det begynte han å gråte, fortsatt halvveis inn i magen, gurglende i fostervann. Da begynte jeg også å gråte. For en herlig lyd!!! Han kom ut kl 12.49. Fikk se han med en gang, stor og fin, 4480 g og 53 cm. Litt blå også. De tok han med seg til lege med en gang, alt var bra (toppscore på apgar, både etter 1 min og 5 min), så kom de tilbake med han. Han fikk snuse på puppen og jeg fikk snuse på han. Ferdig sydd tok sambo han med seg opp på barsel, mens jeg ble trille på oppvåkninga. Sov litt, men det var vansklig også å ligge der alene å savne guttene. De kom ned etter ikke altfor lenge, og da fikk jeg han til puppen, han sugde med en gang. Han hadde ligget på barsel å leita febrilsk i 2 timer.
Men så begynte det som ikke var så moro... Jeg ble kvalm, og frem til kl 19.30 spydde jeg konstant av smertene som jeg kjente litt for godt. Fikk en del smertestillende, og til slutt kvalmestillende. Da ga det seg... Dette hadde jeg ikke regna med, så det var litt nedtur, men samtidig bare en bagatell. Alt annet gikk jo bra. Det ble ikke så mye amming første døgnet, forma var ikke så bra. Men etter jeg kom meg på bena og svimmelheten var borte ble det ikke gjort annet enn amming. Ble litt sår, men det er overkommelig, nå er jeg nesten helt bra. Vi kom hjem på mandag, orket ikke mer enn 4 dager, litt redusert, men har heldigvis enn mann som stiller opp 100 % nå. Mikael er ikke sjalu, han ser ut til å ha tilpasset seg den nye situasjonen bra. Litt travelt med nattamming, blir ikke så mye søvn nå når alt er så uvant, men det har gått bedre for hver natt.
Må legge inn noen skrytebilder også. Mikael var mest likk pappa'n sin, mens Niklas er mest lik meg. Men begge er godt blandet, ikke så like hverandre.

Første bildet som ble tatt:

På operasjonen:

Første badet:

Magealbum #3 Magealbum #4 Fødselsrapporter
Evah er logget av  
Stengt diskusjon

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:42.