Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-12-2011, 14:26   #1
Linner80
Supermedlem

Linner80 sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 986
Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.
uff blir tredje KS på meg

nettopp blitt gravid, har hatt 2 KS før ( pga seteleie og med sistemann åpnet jeg meg ikke nok)

så når en har hatt 2 KS blir det KS etterpå også pga skjøre arr osv som ikke vil tåle sterke rier... gruer meg litt til KS, vet jo så altfor godt hva det går i, smerter etter operasjon og lang tilhelingstid... jaja, det beste er jo å få ut babyen på en bra måte

andre som har tatt flere KS?
Gammel 11-12-2011, 15:23   #2
ibi
Veteranmedlem

ibi sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 4,325
Blogginnlegg: 1
ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: blir tredje KS på meg

Jeg skal ha mitt 3. ks om 5 dager. Aller helst ville jeg jo født normalt, men forsøkte på det sist og det gikk ikke helt bra - pga tidligere ks-arr +++ andre småtterier og endte i ks da også.

Men når alt kommer til alt, ser jeg på ks som en grei nødløsning, det er jo tross alt det viktigeste at babyen kommer ut, ikke hvordan. Tilhelingstiden med at jeg ikke kan løfte på 6 uker etter på, annet enn babyen, er litt tung å svelge - har jo to små her hjemme som vil ha vansker med å forstå hvorfor mamma ikke kan løfte og hvorfor de ikke kan herje så mye med mamma i den første tiden. Men klarte det forrige gang, så det skal nok gå greit denne gangen også.
Lille overraskelse, termin 19.11.14

Sladrer med LykkeLi
ibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-12-2011, 16:21   #3
Fritillaria
Supermedlem

Fritillaria sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Telemark
Meldinger: 721
Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.

Jeg kjenner at jeg er misunnelig, jeg. :skrape:
Har bare ett snitt bak meg, men pga traumer og drit så vil jeg helst ta keisersnitt denne gangen også. Føler virkelig ikke noe behov for å føde normalt.

Syns ikke tiden etterpå var så ille. Smertene gikk fort over, og jeg levde mer eller mindre som normalt. 2 uker etter snittet tok jeg tog fra skien til oslo, med vogn og baby helt alene for å dra på nybaktmammatreff.
Fritillaria er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-12-2011, 19:12   #4
Linner80
Supermedlem

Linner80 sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 986
Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.

Lykke til Ibi er selvsagt det aller viktigste ja, at babyen kommer frisk og fin ut ingen tvil om det

Jeg fikk endel plager med såret sist, slet lenge ,med smerter og fikk total forstoppelse som presste på såret, så det var noen forferdelige smerter etterpå husker jeg.. det verste er jo selvfølgelig i begynnelsen syns jeg, blir vondt å snu seg i sengen pga magesåret osv.... jaja, kunne ønsket å føde normalt, men jeg kan ikke gjøre noe med det alikevel

Fritillaria: oi, ska si du va raskt sprek da! får jo stregt tatt ikke gå så snart alene med barnevogn egentlig da ... med første KS var jeg for tidlig med det, tok en trilletur alene etter noen uker, kom en liten bakke som jeg måtte skyve litt, og der sprakk operasjons såret mitt opp gitt!!..
hadde ekstra stort snitt da, pga jenta mi lå på tvers i seteleie, så snittet ble dobbelt så stort som normalt....
Gammel 11-12-2011, 21:03   #5
Tøysejenta78
Medlem

Tøysejenta78 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 490
Tøysejenta78 har mye å være stolt av.Tøysejenta78 har mye å være stolt av.Tøysejenta78 har mye å være stolt av.Tøysejenta78 har mye å være stolt av.Tøysejenta78 har mye å være stolt av.Tøysejenta78 har mye å være stolt av.Tøysejenta78 har mye å være stolt av.Tøysejenta78 har mye å være stolt av.

Heisann! Jeg skal ha mitt fjerde keisesnitt i juni
Hadde en fantastisk fødselsopplevelse da lillegutt ble født. Begge jentene mine er tatt med hastesnitt, men det var en helt annen greie når ting gikk rolig for seg. Fikk ha gutten på brystet mitt fra han var ute (bare litt tørking) og mens de sydde meg igjen. Mannen satt ved min side hele tiden og holdt meg i hånden.
Selvsagt tar det lengre tid å komme til hektene igjen, men kommer man seg fort opp av sengen, går det kjapt. Jeg dro hjem etter tre dager og hadde ingen problemer med å ta meg av babyen. Gikk litt saktere bare.
Går så fint dette vet du
Gammel 02-01-2012, 19:30   #6
IzziCreo
Veteranmedlem

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 3,477
IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.

Blir 3. Snitt på meg også Fikk beskjed om det ved forrige fødsel; ved evt flere fødsler så ville jeg ikke kunne føde normalt. Har hatt to flotte snitt, og etter nr. 2 ble jeg beordret i seng kl halv elleve på kvelden etter å ha vært oppe og gått og hatt besøk i timesvis
Men nå er helsen min dårligere enn da grunnet kronisk sykdom, så jeg er engstelig på tross av fine opplevelser tidligere. Men heldigvis så er det, så vidt jeg vet, kun fare for min helse og ikke babyens - og det hjelper jo Siden dt er såpass tidlig i svsk ennå, så vet jeg ikke så mye. Men skal til legen snart, og da vet jeg nok mer, samt når jeg får fødeplassen i boks. Tror ingen vil ha meg andre steder enn det jeg sokner til grunnet min sykdom, men man vet vel aldri
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:49.