Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-03-2014, 16:04   #11
Elsemor
Medlem

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Grimstad
Meldinger: 124
Elsemor har en aura rundt seg.Elsemor har en aura rundt seg.Elsemor har en aura rundt seg.
Sv: Juniklubben sine sjekklister :)

Har allerede til baby:
Klær
Vogn
Vognpose
Bilsete
Babynest
Lekegrind
Babygym
Vippestol
Flasker
Vugge
Zinksalve olje osv...
Badebalje
Babybjørn bæresele
Seng
Sengetøy
Stellematte
Frottekluter
Stelleveske
Smokker
Ammepute
Babycall

Har allerede til mor:
Purelan
Kompress

Trenger:
Bleier
Gasskluter
Laken til seng og vugge
Pysjamaser
Flere hvite strømpebukser
Ammebh
Manuell brystpumpe
Sengekant

Dette er mitt første barn, så alt er nytt for meg ser dere noe viktig som mangler?
Elsemor er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-03-2014, 16:33   #12
Arachnida
VIP-medlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Østfold.
Meldinger: 8,812
Blogginnlegg: 4
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå er "må kjøpe" listen min tom.

Er det noe jeg mangler nå da, tru?!

...og lillebror Mai 2014...

Arachnida er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-03-2014, 17:14   #13
Murmelmy
Veteranmedlem

Murmelmy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 3,305
Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.Murmelmy har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet ikke hva jeg har og ikke hva jeg trenger - murmelmy tar livet med ro
Murmelmy er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-03-2014, 22:03   #14
iselin1606
Seniormedlem

iselin1606 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Skjetten
Meldinger: 1,713
iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.

Oppdatert min, men minimale forandringer enn så lenge
Gammel 07-03-2014, 22:50   #15
siren
Medlem

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Østlandet
Meldinger: 188
siren vil raskt nok bli berømt.

Elsemor: med mindre du bor langt unna butikker/har vanskelig for å komme dit så vil jeg si at det der var en ganske komplett liste, kan ikke komme på noe som mangler. Butikkene stenger ikke selv om babyen kommer (men avhengig av situasjonen sin kan det jo selvfølgelig ikke være så enkelt å få tak i).

På forhånd kjøpte/hadde vi litt klær, lintøy, vogn, bilsete, amme-bh, slik at babyen hadde klær, noe å sove i, samt kunne fraktes rundt.

Smokk, salver, flasker, babycall, brystpumpe etc. har vi kjøpt etterhvert som behovet har meldt seg. Samt klær, fordi jeg fant jo ut at jeg hadde visse preferanser på hva jeg syntes var praktisk og ikke.
Gammel 13-03-2014, 17:28   #16
Dråpen
Supermedlem

Dråpen sin avatar

Medlem siden: Sep 2012
Meldinger: 931
Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.

Nuh har jeg det meste på plass. Mangler kluter, gulpekluter og sånne ting. Og ammebh. Og så skal jeg bestille apotek-varer på nettet i kveld. Fikk en mail om at vitusapotek hadde salg på en del ting. Så er det stellebord og bleier. Men det kan mannen fikse når som helst, har en plan på det så da er det greit

Så blir det å vaske opp klær og utstyr - og legge på plass i kommoder på stelleborzet, når det er på plass. Herlig å ha kommet så langt

med Blåbær og iselin1606
Dråpen er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2014, 18:12   #17
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Elsemor: ser bra ut den lista En ting vi var helt avhengig av i starten var nesesuger. Ellers er det mange som vil ha et elastisk sjal til å bære bitteliten baby i. Jeg liker å ha mest mulig på stell før fødsel, men som det ble sagt her; butikkene stenger ikke
  Svar med sitat
Gammel 03-04-2014, 11:38   #18
iselin1606
Seniormedlem

iselin1606 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Skjetten
Meldinger: 1,713
iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.iselin1606 har et ubeskrivelig bra rykte.

Oppdatert etter innkjøp av bilstol i går
Gammel 15-04-2014, 10:21   #19
Dråpen
Supermedlem

Dråpen sin avatar

Medlem siden: Sep 2012
Meldinger: 931
Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.Dråpen er fantastisk mot andre.

Denne tråden må vi ikke glemme. Jeg synes i alle fall den er super!!!
Veldig greit å holde kontroll på hva vi har - og hva vi må få tak i

Er snart i mål vi nå

(...tidlig ute? Eh...jepp... *kontrollfreak* ...men har ikke pakket sykehusebagen enda da )

med Blåbær og iselin1606
Dråpen er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-05-2014, 14:32   #20
MotherofDragons
Supermedlem

MotherofDragons sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Meldinger: 936
MotherofDragons er som en lysfontene.MotherofDragons er som en lysfontene.MotherofDragons er som en lysfontene.MotherofDragons er som en lysfontene.MotherofDragons er som en lysfontene.MotherofDragons er som en lysfontene.

Oppdatert etter div. innkjøp
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:07.