Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Komplikasjoner og plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-08-2011, 08:53   #1
Upsidaysi
Seniormedlem

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,833
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
sopp...eller noe annet? (detaljert)

Jeg er veldig usikker.
Har aldri hatt sopp før, derfor jeg spør..

forrige svangerskap var jeg veldig plaget med mye og slimete utflod.
det var et av de første symptomene på dette svangerskapet også. Ser rett og slett ut som helt vanvittig el sekret.

Men nå...plutselig har det slått helt om..og jeg er knusk tørr...så tørr at jeg har blødd (gjett om jeg fikk panikk nå jeg så blod da ) men fant ut at det måtte komme fra et sår.

Det klør litt.. men vet ikke om det er fordi det er veldig tørt eller skylles noe annet. Svir litt når jeg tisser noen ganger, men det tror jeg er pga små sårene jeg har fått.

Det er litt utflod som kommer.. og den er blank med piiite piiite små hvite klumper... og det er da jeg tenker... er det sopp tro?

Har vært på apoteket og kjøpt meg et preparat som en kan bruke under svangerskapet, canesten kunne man tydeligvis ikke bruke?

og da lurer jeg..er det farlig å behandle om det ikke er sopp?

kan dette være sopp tro?

Jeg vil helst slippe å gå til legen for dette..super lege jeg har..men kan ikke fordra å skreve for han..synes det er vanvittig ekkelt..
Gammel 01-08-2011, 10:45   #2
Tralla
Medlem

Tralla sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 450
Tralla er fantastisk mot andre.Tralla er fantastisk mot andre.Tralla er fantastisk mot andre.Tralla er fantastisk mot andre.Tralla er fantastisk mot andre.Tralla er fantastisk mot andre.Tralla er fantastisk mot andre.Tralla er fantastisk mot andre.
Sv: sopp...eller noe annet? (detaljert)

Jeg har slitt med sopp flere ganger, og mine symptomer har vært ganske slitsom kløe og klumpete (herlig detalj) utflod. Om det er sopp du har vet jeg ikke, jeg pleier å bruke canesten så antar jeg det var sopp hvis symptomene forsvinner
Men det jeg ville si var at canesten kan fint brukes under svangerskap, jeg har allerede brukt det to ganger denne gangen. Det er bare den applikatorpinnen man ikke skal bruke.

: termin 30.juni

Tralla er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-08-2011, 12:51   #3
Hæppi
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 716
Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.

Har vært plaget med sopp etter svangerskapene,høres ut som det ja
Men du får bukt på det uten å gå til legen,bruk canesten det hjelper..men husk å bruk det i noen dager etter det føles greit..for ikke å få det tilbake igjen

2002/2004. 03.04.12 kom Lilly Elida
Smaaen og Lilleapril2012
Hæppi er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-08-2011, 01:10   #4
Silledille
Supermedlem

Silledille sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Meldinger: 714
Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.

Jeg var fryktelig plaget av sopp for mange år siden. Hadde det jevnlig i et par år før jeg fikk hjelp. Det klør, svir litt og er deigete utflod. Noen sammenligner det med creme fraiche - deilig

Årsaken til at jeg fikk det var at jeg brukte underlivssåpe for ofte! Da en lege fortalte meg at en ikke skal bruke såpe oftere enn maks annenhver dag gikk det et lys opp for meg. Jeg slutta faktisk med underlivssåpe tvert, og bruker bare vann. Har ikke hatt sopp på sikkert ti år!

Merker at pH-verdien er noe endret nå som jeg er gravid, så mulig at jeg får sopputbrudd etter hvert. Men jeg vet ikke helt om jeg gidder å behandle det med canesten i så fall. Det burde slutte av seg selv uansett.. Hver gang jeg har bukt canesten har det bare hatt en midlertidig effekt.
Silledille er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:17.