Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-12-2013, 19:11   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
hvor langt på vei...

Jeg testet positivt igår, men aner ikke hvor langt jeg er på vei. Har ikke hatt mens på maaaaange måneder (går gjerne i snitt tre- fire mnd mellom hver gang) og har fått resept på piller for å få både mens og eggløsning.

Vi bestemte oss for å ta en test FØR vi startet kuren for å være sikker på at det ikke var noe der. Legen mener jo jeg ikke har eggløsning, men vi ville være 100% sikker! Sjokk og glede- positiv test!

Jeg vet med sikkerthet at jeg IKKE var gravid 15. oktober for da tok jeg innvendig ul. Men that's it. Hvor mye kan man stole på disse graviditetstestene med ukeindikator? Jeg har nemlig ikke ny ul før et stykke ute i januar.. *utålmodig* Jeg har barn fra før og bruker her inne og jeg gleder meg til å logge inn og bli aktiv igjen
  Svar med sitat
Gammel 13-12-2013, 19:39   #2
Zimba
Seniormedlem

Zimba sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,901
Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: hvor langt på vei...

Ukesindikator vil bare fortelle deg om du er lenger på vei enn tre uker eller ikke. Jeg ville kontaktet fastlegen og forklart; kanskje du får framskyndet UL?
Gammel 13-12-2013, 19:43   #3
Tossi
Æresmedlem

Tossi sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Trønder
Meldinger: 10,387
Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer!

Ukeindikatortesten stopper ved 3+, som betyr at man ble befruktet for mer enn tre uker siden, og altså er minst 5 uker på vei. Den eneste måten å finne noenlunde sikkert ut hvor langt du er på vei, er UL-undersøkelse.

Det er for øvrig ikke helt gitt at du ikke var gravid da det ble tatt innvendig UL den 15. oktober - kan hende var det så tidlig at graviditeten ikke var synlig enda.
"I never said it would be easy, I said it would be worth it"
Tossi er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-12-2013, 00:06   #4
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a

To tester med indikator tatt.. første "gravid 1-2 uker" og andre "gravid 2-3 uker".. Tar det som et positivt tegn at hcg stiger Litt bekymret for sv.skap utenfor livmor igjen..
  Svar med sitat
Gammel 30-12-2013, 09:10   #5
Fru Gurk
Supermedlem

Fru Gurk sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Follo
Meldinger: 850
Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.

Jeg har blitt gravid nå uten egentlig å ha EL. I følge legene har jeg kommet i tidlig overgangsalder og har ikke EL, men jeg ble gravid alikevel!
Fant ikke ut av det før jeg var 18 uker på vei, men men.
Så det går fint å bli gravid uten å ha synlig EL.

Jeg hadde ringt gyn og mast litt ekstra om en ny time. Du har jo timen, men du trenger å få vite om hvor langt denne graviditeten er kommet. Jeg ringte en annen gyn enn den legen min henviste meg til og fikk time samme dag, da var det kommet en avbestilling. Må bare prøve deg litt.

Lykke til!

10. februar 2010
og
mirakelet 20. mars 2014
Fru Gurk er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:21.