Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-04-2016, 17:02   #11
Zanto
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 968
Zanto har mye å være stolt av.Zanto har mye å være stolt av.Zanto har mye å være stolt av.Zanto har mye å være stolt av.Zanto har mye å være stolt av.Zanto har mye å være stolt av.Zanto har mye å være stolt av.Zanto har mye å være stolt av.Zanto har mye å være stolt av.Zanto har mye å være stolt av.
Sv: November/Desembers utstyrstråd!

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Brukte dere slik babysete til tripptrapp stol, Moukemamma? Det har jeg snust litt på.. Men jeg er litt i mot (for meg selv altså hehe) å kjøpe ting jeg tror er unyttig Og jeg ser for meg den ikke brukes så lenge? (= unyttig i mitt hode ). Er litt streng med meg selv, må nesten det med så mye unger (og utgifter hehe).

Noen som har erfaring med slikt sete? Er det bra? Hvorfor/hvorfor ikke?
For oss var newbort setet på tripptrapp helt fantastisk med forrigemann! Når vi spiste så fikk han se oss. Sitter ved bordet og tegner eller lekser osv, også brukte vi den når han begynte på fast føde, helt til han var 8 mnd og var Max.vekt. Førstemann var i vippestol som vi kilte fast når vi skulle mate, upraktisk! Er like god å ha som base på babybilstol. Et must her hvertfall.
Gammel 08-04-2016, 17:14   #12
Luca
Medlem

Luca sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Meldinger: 356
Luca er på vei til noe stort.

Her er det heller ikke mye babyutstyr igjen fra de andre..har jo egentlig vært ferdig i mange år.
Trenger det meste egentlig!
Lekegrind skal vi definitivt ha, med 3 andre i huset så er det et must å ha et trygt sted å legge fra seg babyen.
Men tenker at det blir vel til å handle litt fremover sånn at vi ikke får alle utgifter på en gang. Trenger jo alt fra seng, vogn, vippestol, stellebord/kommode osv...
Greit å slå til når man finner tilbud. Men er ikke redd for å kjøpe brukt heller.
Gammel 08-04-2016, 20:09   #13
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar alle sammen! Ser ut som det ikke er unyttig som jeg tror, gitt! Har brukt vippestolen mye, men det er fordi en del av dagen min foregår på kjøkkenet Og baby da sitter der og kokkelurer og ser på meg Men ved matbordet kan jo den brukes.. Og kanskje unngå en vippestolen ved mating etterhvert! Smart

Sa jeg at jeg hadde kjøpt babysete og? Ja, tror det - jeg kjøpte det som en del av pakke fra Jollyroom (nesten 50 % tilbud på pakken!). Siden vi trengte bakovervendt "stor" stol, og Axkid sin (for store barn) er til 25 kilo og fått veldig bra kritikk og gode resulatater i tester.. Men ja, fulgte med babystol og base og Så da får lillebabyen det.

Ble Axfix Babyfix (og isofix base, juhu!).

Enig at base er et must!! Jeg hadde ikke det med de to første, og det var et mareritt, ja Det er vel ikke såå lenge siden det ble vanlig heller?! Så holder med deg i å ha det denne gang! Ja til alt som gjør livet enklere
Gammel 08-04-2016, 20:15   #14
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Vippestol, bæresele, stellebord/kommode og lekegrind er egentlig ting som er kjekke å kjøpe brukt forresten (vi bor bare så langt ut på landet, at når jeg først fant en lekegrind som fylte alle kriteriene - hjul, 1 x 1 meter og regulerbar bunn i minst tre høyder, på tilbud så slo jeg til ).
Gammel 08-04-2016, 20:20   #15
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Det var jo et veldig godt tilbud på bilseter Lita. Det er nesten så jeg var fristet til å kjøpe. Men jeg er jo bare 5+0 i dag så jeg føler det er å utfordre skjebnen litt. Lenge til den magiske 12-ukers grensa.
(Sist mistet jeg jo 5+2, og selv om jeg har en helt annen følelse denne gangen så tar jeg ikke for gitt at det går bra)...

Så jeg får satse på at det blir noen gode tilbud utover sommeren og høsten også. Vi kan jo kanskje lage en egen tilbudstråd etterhvert, vi er jo mange som skal ha mye...
Gammel 08-04-2016, 20:35   #16
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Hehe, ja, virker som det kan bli mye fint å vise fram for dere alle etter hvert

Skjønner tanken, Sunny!
Gammel 08-04-2016, 21:29   #17
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Brukte dere slik babysete til tripptrapp stol, Moukemamma? Det har jeg snust litt på.. Men jeg er litt i mot (for meg selv altså hehe) å kjøpe ting jeg tror er unyttig Og jeg ser for meg den ikke brukes så lenge? (= unyttig i mitt hode ). Er litt streng med meg selv, må nesten det med så mye unger (og utgifter hehe).

Noen som har erfaring med slikt sete? Er det bra? Hvorfor/hvorfor ikke?
Jeg vet en av kusinene til knøttet har et sånt, og niesen vår koste seg veldig i det. Kom litt i høyden med de voksne i stedet for å være helt nede på gulvet. Og så har broren min og kona en hund som raser rundt også, så sånn sett var det nok veldig lurt. Nå sitter jeg og tenker at hun jo MÅ ha vokst fra det til november, så kanskje vi får låne det! :P Tripptrapp stol er jeg ganske sikker på vi får av svigermor. Hun har flere helt nye stående til kommende barnebarn etter hva jeg skjønte! :P
Gammel 08-04-2016, 21:40   #18
Geitrams
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,846
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Vi må i alle fall ha ei god vintervogn ettersom vi bor i nord med vinter fra oktober til mai. Har sett litt på Stokke Trailz, ser ut som den har gode dekk, men syns den er litt jålete... Ellers har jo nesten alle Emmaljunga her.
Gammel 14-04-2016, 17:37   #19
Moukemamma
Medlem

Moukemamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Meldinger: 466
Moukemamma vil raskt nok bli berømt.

Emmaljunga er veldig stor og god i bagen geitrams

Jeg har sett gjennom alle klærne etter storebror i 56, og vi trenger visst ingenting i den størrelsen
Gammel 14-04-2016, 17:59   #20
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 1,370
shinobi er på vei til noe stort.

Hvor stor er en stor vognbag liksom?

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:22.