Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2016, 17:59   #21
Geitrams
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,846
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.
Sv: November/Desembers utstyrstråd!

Ja, og jeg har hatt Emmaljunga til min første unge. Fikk kink i nakken av den pga den var så tung med sportsvogndelen på, og solgte den da. Men dette er 8 år siden, så det har sikkert skjedd mye med Emmaljunga etter det.
Gammel 14-04-2016, 18:03   #22
Geitrams
Seniormedlem

Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av shinobi Vis post
Hvor stor er en stor vognbag liksom?
En stor vognbag er type 80+ cm lang og god bredde.
Gammel 14-04-2016, 18:18   #23
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 1,370
shinobi er på vei til noe stort.

Takk, Geitrams! Da er kanskje 80x38 innafor? Syns det virket smalt men jeg har jo knapt tatt i ei barnevogn tidligere..
Gammel 14-04-2016, 18:48   #24
Geitrams
Seniormedlem

38 cm er veldig god bredde ja! Hvilken vogn er det?
Gammel 14-04-2016, 20:42   #25
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Geitrams Vis post
Vi må i alle fall ha ei god vintervogn ettersom vi bor i nord med vinter fra oktober til mai. Har sett litt på Stokke Trailz, ser ut som den har gode dekk, men syns den er litt jålete... Ellers har jo nesten alle Emmaljunga her.
Altså, vi bor på Østlandet hvor snøen kommer sent og går tidlig, men vi har ikke bil, så tenker at vi trenger en solid vogn. Her er de så syyykt dårlige til å måke fortauet så jeg må ha en som jeg kommer meg til bussen med selv om det er 15cm snø liksom! Og jeg har ikke peiling. Mindre viktig hvordan den ser ut så lenge den er grei å håndtere i all slags vær tenker jeg. Men aner ikke hvor jeg skal starte :P
Gammel 14-04-2016, 21:26   #26
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Geitrams Vis post
38 cm er veldig god bredde ja! Hvilken vogn er det?
Har sett på denne: https://www.otto.de/p/bergsteiger-ko...onId=-25967044
Kom bra ut i test, men den er jo så "billig" så har tenkt det må være noe feil med den Syns jeg hører snakk om 10-12000 i vogn liksom, så dette er i så fall et scoop
Gammel 14-04-2016, 22:28   #27
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Mange som kjøper de (relativt) dyre vognene fra Tyskland, forresten Mountain Buggy og disse her trehjulingene Så kanskej det rett og slett er billigere dere? Jeg tror ikke 10-12.000 kr i vogn er normalt! Det er ytterkanten av normal Men 6-7000 kr kan du komme opp i i Norge og..

Vogn tar jeg knusende med ro, har blitt brukt særdeles lite - og bruker det jeg har, jeg er enkel sjel sånn Vi er ikke fornøyd med den vi har (Mountain Buggy), men jeg bruker det jeg har når jeg først har kjøpt den Jeg troor 1.5 åringen kanskje er ferdig med sovingen på dagtid til da (hun blir 2 år samme måneden som jeg har termin). Men klarer ikke huske.. Hva gjorde vi sist tro..? Da hadde vi jo også en som ble 2 år under 1 måned før termin. Hadde bare en vogn da og.. Hmm..
Gammel 14-04-2016, 22:34   #28
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Ah pjuh 10-12000 har jeg liksom hørt, men syns det virker helt kreisi! Syns disse vognene så bra ut, de er de mest solgte i Tyskland, er tysk og sikkert billigere her av den grunn

Birkenstock som også er tysk er billigere her enn i Norge, sånn til sammenlikning
Gammel 14-04-2016, 22:36   #29
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Har veldig lyst til å bruke bæresjal jeg, noen med erfaring? Men tenker vogn sikkert er praktisk til å sove i og det er jo nov-feb, litt kjølig selv her liksom
Gammel 14-04-2016, 22:46   #30
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Vil tro det er et bra merke og vogn, ja! Kan ingenting om vogner, så kan ikke si hva som er bra og ikke Det er kanskje en fysisk butikk du kan teste den i? Det jeg ikke liker med vår (men som jeg finner meg i ) er at det er tungvindt å legge ned setet, nå er det sportsdelen jeg prater om. Blir mye knot.. Og så er bremsen så hard, er nødt til å fysisk bøye meg ned og ta den av med henda Så punkterer den konstant! Som er upraktisk når man bor midt i skogen som vi gjør, og ikke har noen barnebutikk i nærheten.. Og så er den aaalt for lang sammenlagt, også upraktisk når vi er så mange som vi er, og skal med med oss vogna.. Dermed blir den lite brukt egentlig. Bruker bæretøy og handlevogn

Mine barn har sovet inne egentlig, hengevugge f.eks.. Lite utesoving når de har vært så små. Jeg er litt sånn hysterisk tror jeg, for når jeg tenker hvorfor, så er det bare fordi jeg vil ha dem i samme rom (utenfor vinduet går ikke som "samme rom" ). Enten sovet PÅ meg, eller i hengevugga..

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:31.