Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2016, 22:58   #31
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 1,370
shinobi er på vei til noe stort.
Sv: November/Desembers utstyrstråd!

Ja, jeg regner med jeg blir "småhysterisk" ift utesoving. Da blir jeg vel å stå ved vinduet hele tiden Ja, sånn hengeseng.. Hva kalte du det igjen?! Det er nok tingen
Gammel 14-04-2016, 23:16   #32
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av shinobi Vis post
Har veldig lyst til å bruke bæresjal jeg, noen med erfaring? Men tenker vogn sikkert er praktisk til å sove i og det er jo nov-feb, litt kjølig selv her liksom
Jeg brukte en del bæresjal med begge jentene, og jeg(og jentene) elsket det. Jeg har både Caboo, flere vevde sjal, en ergobaby sele og et par hjemmesydde meitaier, og satser på å bære masse. Cabooen skal være med i fødebagen.
Vi hadde en babybjørn med eldstemann og det anbefaler jeg virkelig ikke. Jeg har ikke ryggproblemer, men ti minutter med den selen og jeg var nær ved å hyle av smerte. Ikke er den spesielt bra for barna heller.

Men jeg skal også ha vogn altså, kan ikke bare bære.
Gammel 14-04-2016, 23:50   #33
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 1,370
shinobi er på vei til noe stort.

Kjekt å høre at du har så god erfaring med bæring, Sunny Tror det hadde passet meg midt i blinken. Snust litt på MobyWrap.
Gammel 15-04-2016, 00:04   #34
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har hatt både Caboo og MobyWrap. Det jeg ikke likte med sistnevnte var at det..var så mye tøy Cabooen var enklere å få til siden den har ringer, hjelper litt for å få det stramt nok osv. Men du har jo ingen barn fra før, så da har du jo all verden med tid å ta det på Mitt problem er når alle ungene løper i hver sin retning, og det må gå fort, og du står der med 5 meter tøy slengende
Gammel 15-04-2016, 07:54   #35
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av shinobi Vis post
Ja, jeg regner med jeg blir "småhysterisk" ift utesoving. Da blir jeg vel å stå ved vinduet hele tiden Ja, sånn hengeseng.. Hva kalte du det igjen?! Det er nok tingen
Der er vi i grunn kanskje litt heldige. Bor i 3. etasje i blokk, og da tror jeg nok at jeg med ro i sjela kan la poden sove ute. Det jeg ville bekymret med for er jo om dyr eller slikt ville kommet og lagt seg oppi, eller ennå verre, mennesker som tar med seg hele vogna. I 3 etasje føler jeg meg ganske safe. Kan la døra stå litt på gløtt og for å høre gråt. Selv midt på vinteren, vi har sentralhyring så det er skikkelig badstue!

Nå så jeg for meg bildet du lagde der Lita 5 meter med tøy som du står og strever med og ungene som flyr i hver sin retning. Litt komisk indre bilde, men sikkert utrolig frustrerende!
Gammel 15-04-2016, 09:32   #36
Luca
Medlem

Luca sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Meldinger: 356
Luca er på vei til noe stort.

Jeg prøvde meg også på moby wrap sist. Det ble ingen suksess gitt
Trengte egentlig hjelp til å få knytt det skikkelig, og da var jo litt av poenget borte. Også syntes jeg "knuten" ble slapp etterhvert sånn at man måtte stramme og fikse hele tida.
Er nok ingen bæremamma, men en type bæreanretning er jo kjekk å ha da.
Gammel 15-04-2016, 09:54   #37
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, det er akkurat det som er med "bare" sjal, at de blir litt slapp i fisken. Men Caboo er et perfekt nyfødtsjal! Anbefaler det altså Skal ha det selv (solgte mitt etter forrige baby). Har også formsydd sæle til de blir litt større, som sagt, bæringen blir for det praktske for min del, så da er det viktig at det..ja, er praktisk Så formsydd passer meg midt i blinken når de er stødige nok til å sitte sånn Bare å smette på seg på 1 minutt (har Manduca).
Gammel 15-04-2016, 11:40   #38
Geitrams
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,846
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Jeg har brukt Moby Wrap til begge ungene, samt meitai. Spesielt mannen har vært ivrig på bæring. Men man må knyte det stramt ja. Da holdes babyen godt på plass. Vi var på shoppetur i Oslo da eldstemann var 7-8 måneder, og da hadde vi med både bæretøy og vogn. Vi knøt ungen fast på ryggen til mannen, og så fylte vi vogna med handleposer

Ellers har jeg hatt flere vogner, blant annet bestilte jeg en Teutonia fra Tyskland en gang, mye billigere enn i Norge. I Norge koster en vogn fort 10-12000, det er ingen overdrivelse.

Her skal det soves på verandaen, har stor og god veranda i et ekstremt rolig nabolag, så det er jeg helt trygg på. Skal ha ei verandavogn og en vanlig vogn, og verandavogna blir definitivt Simo pga fjæringen. Enkelt å vugge i søvn.
Gammel 15-04-2016, 13:55   #39
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Det kan nå ikke være de normale vognene? "Normale" altså Nei, jeg har bare sett via nettbutikker som Mimmis.no, lekmer.no og jollyroom.no Jeg følte meg helt gal som kjøpte ny vogn til 6000 kr med nr.3 (den Mountain Buggy) langt over mitt budsjett for vogn
Gammel 15-04-2016, 13:56   #40
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Vi har en Emmaljunga duo vogn i bhg som sovevogn, veldig greit med stødig og solid vogn som sovevogn, ja! Den har egentlig stått konstant i bhg siden den ble kjøpt i 2005

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:36.