Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i november og desember
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-04-2016, 21:13   #11
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: November/Desembers håndarbeidstråd

Ja, tenk om det er en liten jente som lurer seg i magen, Geitrams?! Jeg vil tro svigermor går amokk da Det er jo så mye som er sukkersøtt i råsa
Gammel 15-04-2016, 21:16   #12
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Kanskje du vet Sunny, men sliter med at alt i babyull blir..ikke bra Når jeg lager mønster vises ikke kontraser i mønstrene, hull vises ikke osv.. Så blir rett og slett ikke fint.. Er det garnet eller pinnestørrelsen som er noe galt, tro.. Er så demotiverende ¨

La oss ta eksempelet fra denne forsiden, der ser man jo fint detaljene selv om det bare er èn farge, men når jeg bruker babyull så vises ikke forhøyninger og hull osv så godt Jeg bruker slike trepinner. Kan det være det som er feil? At det er lite forenelig med den type garn? Har lært meg strikking av You Tube, så ikke akkurat noen å spørre om hjelp hehe..

Sist endret av Lita; 15-04-2016 kl 21:19.
Lita er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-04-2016, 21:38   #13
shinobi
Supermedlem

shinobi sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Meldinger: 1,370
shinobi er på vei til noe stort.

Innom og stjeler ideer jeg kan sende til mamma og svigermor
Gammel 15-04-2016, 21:44   #14
Geitrams
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,846
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Ja, tenk om det er en liten jente som lurer seg i magen, Geitrams?! Jeg vil tro svigermor går amokk da Det er jo så mye som er sukkersøtt i råsa
Da tror jeg den jenta må belage seg på å bruke en del blått Svigermor fikk både gutt- og jentebarnebarn sommeren 2011, så jeg tror hun fikk litt spya på strikking da.

Men nå lusker jeg meg ut av denne tråden, skulle bare gi litt inspirasjon
Gammel 15-04-2016, 22:03   #15
Sunny423
Medlem

Medlem siden: May 2015
Meldinger: 422
Sunny423 er på vei til noe stort.

Lita Jeg vet ikke hvorfor mønstrene syns dårlig for deg, men det kan absolutt være pinnene. Hull/mønsterstrikk krever at man strikker litt tett for å komme ordentlig frem. Du er sikker på at du gjør feks kast riktig? Jeg slet med at mine kast ikke ble hull slik de skulle, helt til jeh fant ut at jeg gjorde dem feil.
Gammel 17-04-2016, 21:12   #16
kamelen
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2016
Meldinger: 46
kamelen er på vei til noe stort.

Er det noen som har boka Strikk meir til Nøstebarn? Jeg har vært på hytta i helga, og nå er jeg hjemme igjen, men boka ligger fortsatt på hytta. Trenger hjelp til oppskriften "rask babylue".
kamelen er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-04-2016, 21:28   #17
Sunny423
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av kamelen Vis post
Er det noen som har boka Strikk meir til Nøstebarn? Jeg har vært på hytta i helga, og nå er jeg hjemme igjen, men boka ligger fortsatt på hytta. Trenger hjelp til oppskriften "rask babylue".
Jeg har alle tre nøstebarnbøkene. Hva lurer du på?
Gammel 17-04-2016, 21:38   #18
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Var det hele oppskriften du skulle ha?
Gammel 17-04-2016, 22:13   #19
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Sunny, vet du hva som er fordelen/ulempen med "ubleket hvit"? Sitter og skal bestille garn, tenkte å ta hvitt - men det er jo så mange typer av hvitt
Gammel 17-04-2016, 22:33   #20
Sunny423
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita Vis post
Sunny, vet du hva som er fordelen/ulempen med "ubleket hvit"? Sitter og skal bestille garn, tenkte å ta hvitt - men det er jo så mange typer av hvitt
Ubleket hvitt blir nærmere eggeskall/offwhite, det blir ikke kritthvitt. Skal man tove noe hvitt må det være ubleket da blekeprossesen gjør noe ned garnet. Ellers er det liten forskjell egentlig. Jeg velger ofte ubleket da den fargen ikke blir så hard mot hud og mot andre farger.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:36.