Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-02-2015, 17:48   #1
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.
Vogn vendt mot deg?

Følte jeg hadde så god kontroll for noen år siden, men nå er jeg helt ute av det har prøvd og lett i jungelen, men konklusjonen er nok sannsynligvis slik som før: at den perfekte vognen ikke finnes. Må da finne den nærmeste...

Det jeg hovedsaklig lurer på nå, er om det finnes
- en vogn der sportsdelen er vendt mot meg
- som har store hjul, helst lufthjul
- forhjul må være vendbare
Gammel 04-02-2015, 18:00   #2
justme
Medlem

justme sin avatar

Medlem siden: Sep 2014
Meldinger: 166
justme er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Sv: Vogn vendt mot deg?

Emmaljunga Edge Duo kan vendes vet jeg... Og understellet velger du jo selv....
Er selv kjempe glad for at vi har bestemt oss, og vogna ble bestilt idag

Prinsessa kom 9. mai
justme er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-02-2015, 18:12   #3
@lfakrøll*
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 258
@lfakrøll* har en aura rundt seg.@lfakrøll* har en aura rundt seg.

Joda, den finnes! Bugaboo Buffalo heter den!!! Jeg simpelthen ELSKER den vogna!!!!

Sist endret av @lfakrøll*; 04-02-2015 kl 18:18.
@lfakrøll* er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-02-2015, 18:27   #4
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av justme Vis post
Emmaljunga Edge Duo kan vendes vet jeg... Og understellet velger du jo selv....
Men har den vendbare forhjul?

Sitat:
Opprinnelig postet av @lfakrøll* Vis post
Joda, den finnes! Bugaboo Buffalo heter den!!! Jeg simpelthen ELSKER den vogna!!!!
Jeg har vært Buggisfan selv før Hadde cameleonen sist gang. Den har sykt mange pluss, enig. Men nå ønsker jeg meg en vogn med store hjul (husker vinterhjulene var gode, men de kunne jo bare fastlåses), og så vil jeg ikke ha slikt håndtak som buggisen har. Men et som man "knekker" ned, slik Mountain buggy har. Det er en MB jeg har nå, bare så det er nevnt. Men den fungerer dårlig til en på 6 mnd da sittedelen ikke er vendbar.
Gammel 04-02-2015, 19:06   #5
@lfakrøll*
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tallahassee Vis post
Men har den vendbare forhjul?

Jeg har vært Buggisfan selv før Hadde cameleonen sist gang. Den har sykt mange pluss, enig. Men nå ønsker jeg meg en vogn med store hjul (husker vinterhjulene var gode, men de kunne jo bare fastlåses), og så vil jeg ikke ha slikt håndtak som buggisen har. Men et som man "knekker" ned, slik Mountain buggy har. Det er en MB jeg har nå, bare så det er nevnt. Men den fungerer dårlig til en på 6 mnd da sittedelen ikke er vendbar.
Ja, men det er jo derfor buffaloen har kommet, den har store svingbare forhjul! Vi har denne til mini, og jeg byttet fra MB`en nettop pga dette med å ha barnet vendt mot seg.
Men jeg vil anbefale deg og iallefall gå og ta en titt på Buffaloen og teste den på babyshop før du bestemmer deg. De har gjort mange forbedringer fra cameleon på buffaloen. Bl.a er babybagen større med tykkere madrass, man låser vogna med fotbrems, man justerer setet på en bedre måte osv.
Men knekken på håndtaket har den ikke, nei.

Sist endret av @lfakrøll*; 04-02-2015 kl 19:09.
Gammel 04-02-2015, 19:43   #6
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Ja jeg får tenke litt på det... en ny modell av buggis blir muligens for dyrt for bare en mellomperiode (slik vi gjorde sist) Ønsker nemlig å bruke MB-vognen til nyfødt og etter 1 årsalderen *elsker den* Men erfaringsmessig er den ganske dum i alderen 6-12mnd, så det er egentlig til en slik periode jeg ser etter en annen vogn.
Gammel 04-02-2015, 19:52   #7
@lfakrøll*
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Tallahassee Vis post
Ja jeg får tenke litt på det... en ny modell av buggis blir muligens for dyrt for bare en mellomperiode (slik vi gjorde sist) Ønsker nemlig å bruke MB-vognen til nyfødt og etter 1 årsalderen *elsker den* Men erfaringsmessig er den ganske dum i alderen 6-12mnd, så det er egentlig til en slik periode jeg ser etter en annen vogn.
Jeg elsket også MB`en frem til mini ble 6 mnd... Det eneste jeg misliker med MB`en og som er grunnen til at vi fremdeles bruker buffaloen (Mb`en er sovevogn i bhg) er at barnet blir "liggende" litt bakover, de får liksom ikke støtte i ryggen når de vil sitte mer oppreist. (også det at bena blir liggende nedover når de ligger bakover)
Det er det jeg liker med buffaloens sportsdel, at de har muligheten til å sitte mye rettere i ryggen når de blir så store at de vil mer "frem". Ellers så savnet jeg faktisk ingen ting fra MB`en når jeg byttet over til buffaloen annet enn at MB`en er litt lettere i vekt.

Sist endret av @lfakrøll*; 04-02-2015 kl 19:55.
Gammel 04-02-2015, 20:00   #8
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Jeg syns trillekomforten er utrolig mye bedre på MB enn buggis! Når man skal gå ordentlig tur (ikke bare surre på kjøpesenter). Syns buggis var mer skranglete og "stiv".
Men for all del, ille var det ikke, buggis er fortsatt den nestbeste vognen jeg noensinne har eid (og jeg har hatt noen )
Gammel 04-02-2015, 20:05   #9
@lfakrøll*
Medlem

Hehe, ja, har testet noen jeg også, og er helt enig i at det er de to vognene som er i toppklassen.
Men det ER forskjell på Buffalo og Cameleon, altså. Buffaloen veier mer og er mye mer stødig, for det er en all-terrain vogn, det er ikke Cameleon.
Men, ja, ingen vogn slår trillekomforten til Moutain buggyen!!
Gammel 05-02-2015, 08:25   #10
justme
Medlem

justme sin avatar

Medlem siden: Sep 2014
Meldinger: 166
justme er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Usikker på det med dekkene....
Vi har "faste" dekk hele tiden, mest praktisk på våre veier...
Lykke til med jakten

Prinsessa kom 9. mai
justme er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:40.