Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-06-2011, 12:32   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
uff Graviditetstester som ikke blir sterkere

Hei

Jeg er nå 6 og en halv uke gravid. Jeg fikk første strek på billigtest ca 3+2 eller 3. Veldig tidlig med andre ord. Da jeg var 4 uker var streken sterkere enn kontrollstreken, ble enda sterkere frem til uke 5. Har testet hver dag etter dette og strekene blir ikke sterkere. Den er like sterk hver dag (ca dobbel så sterk som kontrollstreken.)

Jeg blir jo litt bekymret jeg da. Noen som har opplevd dette?

Hilsen fra smånervøs frøken
  Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 12:39   #2
maia*
Supermedlem

maia* sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 327
maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.maia* er fantastisk mot andre.
Sv: Graviditetstester som ikke blir sterkere

Dersom mine tester hadde vist et resultat som var dobbelt så sterkt som kontrollstreken, så hadde jeg ikke vært bekymret i det heletatt jeg.
Er nok begrenset hvor sterk fargen på testen faktisk kan bli

Lilleprinsen - 11
maia* er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 12:42   #3
ibi
Veteranmedlem

ibi sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 4,325
Blogginnlegg: 1
ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg skjønner ikke helt jeg... Hvis streken er ca. dobbelt så sterk som kontrollstreken, så tviler jeg på at den blir noe sterkere enn det. Mine streker har aldri blitt mer enn litt sterkere enn kontrollstreken. Det er begrenset hvor mye fargestoff det er i disse testene...

Du mener dobbelt så sterk? Og ikke halvparten så sterk?
Lille overraskelse, termin 19.11.14

Sladrer med LykkeLi
ibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 12:48   #4
Uregistrerte
Gjest

Streken er iallefall mye sterkere enn kontrollstreken. jeg vil si den er dobbel så sterk omtrent ja, iallefall før den tørker inn. Når den har tørket inn er den vel bare litt sterkere.

Jeg har brukt lavpristester som jeg bestilte på nett. Hvilken tester har du brukt da?
  Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 13:04   #5
ibi
Veteranmedlem

ibi sin avatar

ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har brukt strimler fra billige tester.

Når streken er sterkere enn kontrollstreken, så kan du ikke regne med at den blir noe sterkere.

Jeg vet ikke helt hvor sterke du har forventet at de skal bli, eller når de skal slutte å bli sterkere? Men jeg vil si at du har ingen grunn til bekymring pga de strekene i allefall.

Sladrer med LykkeLi
Gammel 10-06-2011, 13:06   #6
Josefin
Seniormedlem

Josefin sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,351
Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vil også tro at testene kommer til et nivå hvor en økning i hCG ikke gir økning i fargemetningen, rett og slett pga. testens egenskaper.
Gammel 10-06-2011, 13:22   #7
Uregistrerte
Gjest

Takk for svar alle sammen.

Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde de skulle bli så sterke at kontrollstreken ble usynlig
Da har jeg lært noe nytt idag igjen og skal iallefall ikke svi av fler tester nå
  Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 13:31   #8
Josefin
Seniormedlem

Josefin sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,351
Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.Josefin har et ubeskrivelig bra rykte.

Kontrollstreken kan nok ikke bli usynlig. Den skal være et signal på at testen er tatt riktig, så dersom kontrollstreken ikke kom fram, ville ikke testen ha vært gyldig.

Lykke til videre i svangerskapet, da!
Gammel 10-06-2011, 14:02   #9
ibi
Veteranmedlem

ibi sin avatar

Som Josefin sier, så er kontrollstreken der for å vise at testen virker og at den er riktig utført. Det er ikke slik at den blri svakere og til slutt borte og teststreken sterkere jo lenger ut i svangerskapet du kommer.

Når du har fått så mye hcg at du har like sterk eller litt kraftigere strek enn kontrollstreken, så er testen så "mettet" på en måte og det er ikke mer farge i testen. Det at man kan teste svakt i starten og teste sterkere og sterkere, er at testen bare fanger opp at man har litt hcg i urinen som teststreken reagerer på. Kontrollstreken vil komme selv om man bruker vann å dyppe den i.

Når du har kommet så langt at testen ikke blir noe sterkere og den er så sterk som den kan bli, så er det ingen vits i å teste lenger. (egentlig ikke etter den første testen heller, om man ikke er testetøs da... )

Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet!

Sladrer med LykkeLi
Gammel 10-06-2011, 14:59   #10
Beate86
Supermedlem

Beate86 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vestlandet
Meldinger: 965
Blogginnlegg: 2
Beate86 har en strålende fremtid.Beate86 har en strålende fremtid.Beate86 har en strålende fremtid.Beate86 har en strålende fremtid.Beate86 har en strålende fremtid.Beate86 har en strålende fremtid.Beate86 har en strålende fremtid.Beate86 har en strålende fremtid.Beate86 har en strålende fremtid.Beate86 har en strålende fremtid.Beate86 har en strålende fremtid.

Sign

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:36.