Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Gravid gjennom assistert befruktning
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-11-2013, 04:46   #1
Fru Gurk
Supermedlem

Fru Gurk sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Follo
Meldinger: 850
Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.
rørt Vet ikke helt om dette er rett sted...

I april gikk mannen min og jeg gjennom et IVF forsøk. Etter meget høye doser (husker ikke lenger hva de sprøytene heter) i ekstra lang tid, ble det bare ett egg. Egget var bra, ble tatt ut, befrukte og satt inn. Laaaang ventetid resulterte i negativt resultat på graviditetstesten.

Vi bestemte oss for å drøye det med et nytt forsøk, vi har jo en gutt fra før som vi priser oss lykkelig over. Med tiden ga jeg opp tanken på en til. Solgte unna så og si alt av babyutstyr og klær på bruktmarked. Vogna ble solgt.

Var hos legen på mandag pga smerter i den ene skinka og i magen. Legen klemte på magen min og spurte om jeg ikke kunne være gravid, noe jeg avkreftet fort, siden de på Riksen sa at mine eggreserver viste så lave verdier at de ikke er målbare. Legen ville uansett ta en test så sablene det sånn. Testen viste seg å være positiv, noe som kom som et sjokk på meg. Hun sa også at hun gjettet på at jeg var om lag 15 uker på vei, men hun henviste meg til gynekolog som kunne ta en UL og måle.
Hos gynekologen var reaksjonen bare "oi!" Da proben kom på magen min. Babyen var mye større enn forventet. Etter en haug med målinger kom hun fram til at jeg er 18/19 uker på vei!
Så da var det bare å svinge seg rundt og ringe og få bestilt fødeplass og time til OUL.

I ettertid, når jeg har fått fordøyd nyheten litt, tenker jeg at jeg har nok hatt en del symptomer men jeg har ikke tatt de innover meg i frykt for å bli skuffa igjen. Oppkast, kvalme, trøtt, ømme pupper, oppblåst, smertene i skinka(forklaring på den er bekkenløsning).

Rart hvor langt man kan gå gravid uten å vite det.... Men jeg kunne ikke bli gravid, så da tenkte jeg ikke over det.
Heldigvis er jeg ikke en som drikker mye og ofte, heller lite og sjelden. Og ikke røyker jeg

Denne graviditeten er tydeligvis ikke et direkte resultat av IVF forsøket vårt, men jeg tro at de høye dosene gjorde sitt til at det kom fram et til egg som lot seg befrukte da jeg ikke tenkte mer (ihvertfall mye mindre) på det

10. februar 2010
og
mirakelet 20. mars 2014
Fru Gurk er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-11-2013, 05:58   #2
Beate78
Medlem

Beate78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Åsnes
Meldinger: 366
Blogginnlegg: 25
Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.Beate78 er et navn alle kjenner.
Sv: Vet ikke helt om dette er rett sted...

Så utrolig fantastisk da Tenk så deilig å få kortet ned ventetiden så mye og slippe bekymre seg de første ukene. Masse lykke til videre i svangerskapet
Og mange sa/kjemiske.. Hab.abort + PCOS
Lille knøtt kom 21.1.14 og nytt bittelite knøtt er ventet i aug/sept 15. Perfekt overraskelse sett på ul 4/2
Beate78 er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-11-2013, 06:40   #3
Vika
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 668
Vika er fantastisk mot andre.Vika er fantastisk mot andre.Vika er fantastisk mot andre.Vika er fantastisk mot andre.Vika er fantastisk mot andre.Vika er fantastisk mot andre.Vika er fantastisk mot andre.

Er så godt å høre om gamle slitere som lykkes, gratulere så masse!

Mia kom til verden 13.09.13
i uke 33 etter 1. fryseforsøk
Vika er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-11-2013, 07:14   #4
Merida
Medlem

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 241
Merida vil raskt nok bli berømt.Merida vil raskt nok bli berømt.

så fantastisk
gratulerer så masse
Merida er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-11-2013, 08:22   #5
Lillegull
Medlem

Medlem siden: Sep 2013
Meldinger: 155
Lillegull er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Fantastisk! Gratulerer SÅ mye
Lillegull er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-11-2013, 09:33   #6
mom
Supermedlem

mom sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,143
Blogginnlegg: 6
mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.mom har en strålende fremtid.

Så flott historie!
Et mirakel

Ei venninne av meg fant ut at hun var gravid også ganske sent....hun var 20 uker på veg. Så har hørt det før

Masse lykke til med planlegginga framover
mom er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-11-2013, 09:49   #7
Turbo
Supermedlem

Turbo sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 630
Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.Turbo har en strålende fremtid.

Wow, så koselig å lese og ikke mist hvor deilig det er å slippe den nervepirrende første delen av svangerskapet. Leger tar feil hele tiden du fruktbare kvinne
Gammel 30-11-2013, 22:34   #8
lirypa
Supermedlem

lirypa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,121
Blogginnlegg: 12
lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.

For en nydelig historie! Mirakelbabyen
Gratulerer så masse!

med Ull
lirypa er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-12-2013, 00:00   #9
Fru Gurk
Supermedlem

Fru Gurk sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Follo
Meldinger: 850
Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.Fru Gurk har mye å være stolt av.

Tusen takk, alle sammen! Det er helt utrolig, har til tider vanskelig for å innse at det er helt sant. Ubeskrivelig deilig, husker hvor redd jeg var for å miste første gang.

10. februar 2010
og
mirakelet 20. mars 2014
Fru Gurk er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:33.