Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Tvillinger og trillinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-11-2014, 09:12   #11
lenore86
Supermedlem

lenore86 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 1,341
lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.lenore86 har mye å være stolt av.
Sv: Graviditetstester, hcg-stigning og tvillinger

Sitat:
Opprinnelig postet av Silla Vis post
Da blir det spennende å se. Har et par tvillingpar i nær slekt på morsida (toegga ja). Og er godt over 31 år, så sjansen øker vel i takt med alderen har jeg hørt.
Idag ringte jeg legen og bestilte time om to uker. Da er jeg bare litt over 6 uker, men skal nevne det da. Sa ikke i telefonen at jeg er gravid heller :P
Så spennende å se om det er flere i magen da Har selv en mor som er tvilling, og hu har vært med på div undersøkelser ang tvillinger. Har der fått vite at det veldig ofte hopper over en generasjon, sånn at det var større sannsynlighet et av barna hennes ville få tvillinger enn hva det var for hu å få det
Gammel 25-11-2014, 14:42   #12
Silla
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 469
Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.Silla har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av lenore86 Vis post
Så spennende å se om det er flere i magen da Har selv en mor som er tvilling, og hu har vært med på div undersøkelser ang tvillinger. Har der fått vite at det veldig ofte hopper over en generasjon, sånn at det var større sannsynlighet et av barna hennes ville få tvillinger enn hva det var for hu å få det
Ja det er slik med oss også, mammas søsters datter fikk tvillinger, og jeg er jo i samme generasjon. Jeg tror en gammeltante på morsida har tvillinger, så det stemmer med teorien.
Har lite symptomer i forhold til tidligere svangerskap, så tror det er bare en da.
Gammel 03-02-2015, 13:01   #13
LivsGnist
Seniormedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 2,860
Blogginnlegg: 38
LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.LivsGnist har et ubeskrivelig bra rykte.

Silla har du fått vite hvor mange du har i magen? jeg har ikke hatt noen spesielt rask stigning selv, men her er det også slik at det er min mors søstre som av tvillinger. Så jeg er den generasjonen som kan ha større sjans for å få.

Jeg lurer igrunn litt på det motsatte av deg. Om det er noen med tvillinger i magen hvor hcg stiger normalt
Gammel 05-11-2015, 15:08   #14
Ellie
Juniormedlem

Ellie sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Sted: Vestfold
Meldinger: 21
Ellie er på vei til noe stort.

Hei

Her har det vært stille en stund.

Jeg regnet på Hcg idag, fordi en kollega av meg sa det var høyt. Jeg aner ikke hva som er normalt, har bare tatt blodprøver for å forsikre meg om at alt er ok siden vi er gravide ved ICSI-metoden. Eggene ble befruktet 17.10 og to ble satt inn 20.10. Da var de 8-delt og 9-delt, hvis det sier dere noe. Poenget mitt er jo at det ble satt inn to. Og det jeg kan lese av diverse hcg-charts er at jeg har høye verdier Er som sagt 4+5 idag og hadde 2381 igår på 4+4. Tabellene sier at mellom 4 og 5 uker en vanlig hcg-nivå 5 - 426.

16 dpo var hcg på 1212
og igår 18 dpo var verdiene på 2381.

Nå er jeg selvsagt spent på om det er en eller to der inne
Skal på første kontroll 24.nov.

Har noen av dere noe å sammeligne med?
Er forresten helt ny her på forumet, og ikke så kjent..

Lykke til!

Venter to små nurk i 07.07.2016

Ellie er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-11-2015, 15:39   #15
Troya
Medlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 269
Troya vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ellie Vis post
Hei

Her har det vært stille en stund.

Jeg regnet på Hcg idag, fordi en kollega av meg sa det var høyt. Jeg aner ikke hva som er normalt, har bare tatt blodprøver for å forsikre meg om at alt er ok siden vi er gravide ved ICSI-metoden. Eggene ble befruktet 17.10 og to ble satt inn 20.10. Da var de 8-delt og 9-delt, hvis det sier dere noe. Poenget mitt er jo at det ble satt inn to. Og det jeg kan lese av diverse hcg-charts er at jeg har høye verdier Er som sagt 4+5 idag og hadde 2381 igår på 4+4. Tabellene sier at mellom 4 og 5 uker en vanlig hcg-nivå 5 - 426.

16 dpo var hcg på 1212
og igår 18 dpo var verdiene på 2381.

Nå er jeg selvsagt spent på om det er en eller to der inne
Skal på første kontroll 24.nov.

Har noen av dere noe å sammeligne med?
Er forresten helt ny her på forumet, og ikke så kjent..

Lykke til!
Kan skrive litt om mine verdier her.

1 juni fikk jeg 1-2 uker på cbd (8 dpo)
2 juni hadde jeg hcg på 24 (9dpo)
4 juni hadde jeg hcg på 105 (11 dpo)
5 juni fikk jeg 2-3 på cbd (12 dpo)
12 juni hadde hcg på 3424 (19 dpo)

Så stigningen var veldig rask helt i starten. Kunne tyde på to. Men det viste seg å bare være EN jente inni der.

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-11-2015, 15:43   #16
Ellie
Juniormedlem

Ellie sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Troya Vis post
Kan skrive litt om mine verdier her.

1 juni fikk jeg 1-2 uker på cbd (8 dpo)
2 juni hadde jeg hcg på 24 (9dpo)
4 juni hadde jeg hcg på 105 (11 dpo)
5 juni fikk jeg 2-3 på cbd (12 dpo)
12 juni hadde hcg på 3424 (19 dpo)

Så stigningen var veldig rask helt i starten. Kunne tyde på to. Men det viste seg å bare være EN jente inni der.
Aha, så det kan godt hende det bare er en. Takk for svar, Troya

Gammel 25-11-2015, 13:06   #17
Ellie
Juniormedlem

Ellie sin avatar

Her bor det tvillinger

Gammel 25-11-2015, 22:43   #18
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer!

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:55.