Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Røykekutt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2007, 10:22   #1
Monicajenta
Gjest

Meldinger: n/a
Hva kan jeg ha gjort med lillegutt?

Jeg slutta umiddelbart å røyke når jeg fikk vite jeg var gravid med storesøster, men denne gangen var det ikke så enkelt

Svigerfar var meget syk og døde i begynnelsen av svangerskapet og jeg hadde full jobb og vesla alene, for mannen måtte nordover... jeg prøvde å slutte da, men det bare ble full kræsj!!!

så etter ferien så var det nok og jeg sluttet helt, trappet seff ned da jeg visste jeg var det. men det er jo ikke det samme som å slutte da

Men nå er jeg røykfri, men dårlig samvittighet for at jeg ikke gjorde det før, pga hvilken skade lillegutt har fått, men jeg glemte oppi alt styret jeg var gravid da alt skjedde og mulig derfor det var vanskelig??

vet noen hva jeg kan ha påført lillegutt?
Gammel 05-10-2007, 01:31   #2
iselinn
Gjest

Sv: Hva kan jeg ha gjort med lillegutt?

Gratulerer med at du har sluttet!!!

hva man kan påføre babyen om man røyker i svangerskapet har jeg lite kunnskap om...og det høres ut som om du har hatt det tøft nok om du ikke skal plage deg selv ytterligere med sånne tanker, nei,jeg oppfordrer ikke noen til å røyke i svangerskapet fordi de har det tøfft eller syns det er vanskelig å slutte,men dødsfall i familien er ikke hverdagskost så jeg har medfølelse med din situasjon...og som du skriver så trappet du ned og det er bedre enn ingenting....

Såvidt meg bekjent kan det være bra skadelig å røyke i svangerskapet, ja...men det som er enda værre er om du røyker etter at barnet har kommet til verden og får i seg giftstoffer fra pusten din...det er en grunn til at foreldre som røyker ikke skal ha babyen liggende mellom seg i sengen,ikke for kosestund eller noe...så jeg syns du skal være stolt av at du har klart å slutte FØR babyen kommer ut og dermed gir barnet et godt grunnlag utenfor magen...så hold på den stolte følelsen av at du har prestert noe stort ved å slutte, og se heller på det som et sterkt nederlag om du begynner igjen...

husk: liten tue kan velte stort lass...så en røyk kan ødelegge alt... jeg har selv vært røykfri siden mars og kjenner ennå jeg blir godt irritert over alle som røyker rundt meg (folk som stimler sammen forran utgangsdørene til kjøpesentre,kino, + + + lignende steder så man har følelsen av å ha trekt ned en hel ti-pakning idet man klarer å bane seg vei forbi dem...) ikke fordi de røyker, det er jo ikke mitt problem at de gjør, men det at det fortsatt frister meg til tider...men da raser jeg litt ifra meg, slår neven i veggen e.l. og etterpå tenker jeg med meg selv at om jeg nå tar "bare" en røyk betyr det at jeg må igjennom det samme helvete flere ganger i livet, og det orker jeg ikke...
  Svar med sitat
Gammel 05-10-2007, 20:19   #3
Monicajenta
Gjest

Takker for svar

jeg tenkte veldig på det i begynnelsen og klandret meg for ikke å ha sluttet før, men som du og sier det var ikke hverdagskost i livet en periode så da ble det som det ble:-(

Men som du og sier nå skal jeg være stolt, og det føles godt å være ikke-røyker..

begynte etter 2 år avhold sist.. for se hvordan det går denne gangen

Men jeg vil ikke tenke at jeg ALDRI kan ta meg en røyk liksom
  Svar med sitat
Gammel 06-10-2007, 02:35   #4
iselinn
Gjest

nei, det å tenke at man ALDRI kan ta en røyk er faktisk noe av det værste man kan gjøre... for de aller aller fleste kjenner en slags panikk-følelse av akkurat det og da kan men kjenne seg sugen...men ikke la deg lure,det er ikke sug, det er bare litt panikk...(har den selv iblant.. ) da funker det veldig bra å jobbe med å vri tankene over på at jeg aldri skal ta en røyk igjen fordi det er det jeg ønsker..at det er høyst frivillig å se på at andre røyker mens en skjøl står og biter seg i tungen...det er det som er flott med oss sluttere... når vi allerede har klart å lure oss selv til å mene at vi klarer oss heeeelt fint uten nikotinen uansett hvor mye vi skjelver og er kvalme og freser til samboer og har lyst å klatre på veggene, så klarer vi å innbille oss at grunnen til at vi ikke skal røyke igjen er fordi det er akkurat det vi vil... hehe... også er det så innmari kjekt å kunne si "jammen jeg brukte jo bare de pengene jeg normalt ville brukt på røyk" (som gjerne egentlig allerede er brukt på sjokolade + + + ) når man har kjøpt noe som var bare SÅ fint...som samboer syns var bare SÅ unødvendig...
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:50.