Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-01-2010, 23:12   #11
smurfette
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,949
Blogginnlegg: 2
smurfette har en strålende fremtid.smurfette har en strålende fremtid.smurfette har en strålende fremtid.smurfette har en strålende fremtid.smurfette har en strålende fremtid.smurfette har en strålende fremtid.smurfette har en strålende fremtid.smurfette har en strålende fremtid.smurfette har en strålende fremtid.smurfette har en strålende fremtid.smurfette har en strålende fremtid.
Sv: Indusert amming for surrogat- og adoptivmødre

Jøss, imponert over at det går an å få til dette, det visste jeg ikke! Interessant
Gammel 07-01-2010, 10:43   #12
Mary
Medlem

Mary sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: på østlandet
Meldinger: 107
Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.
Sv: Indusert amming for de som blir mødre via surrogati og adopsjon

Hei Pus.
Jeg har lyst å gjøre dette og så har jeg ikke.
Kroppen min sliter så mye pga sykdommen min om dagen at jeg tror det kan være lurt å ikke gi den mer hormoner nå. Den liker hormoner i utgangspunktet ikke. Men det er flott at det går ann å amme uten å ha hatt barn i magen først.
I india har de noe i morsmelkerstatningen som visstnok er veldig bra for barnet og en venninne av meg har lovet at om hun kan skal vi få melk av henne, så jeg tror vi skal greie oss med det.

Håper å få høre om hvordan det går med deg om du vil dele litt mer med oss. Hvor lenge før begynte du med medisinene. Syntes jeg leste på den amerikasnke siden at man burde starte med p-pillene så fort man var gravid...

Hilsen Mary

med Cupnoodle
Mary er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-01-2010, 17:38   #13
pus77
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sola
Meldinger: 13
pus77 vil raskt nok bli berømt.

Hei

Jeg begynte med p-piller ca 5 mnd før termin. Så begynte jeg med motillium ca 4 mnd før termin. Nå pumpe jeg ca 300 til 400 ml i døgnet og jeg pumper bare 4 ganger. Her tenkt å prøve å stimulere opp nå når det nærmer seg. Komme opp i 5 ganger pumping. Men det er ikke hormoner du går på, det er noen mage/tarm tabletter som har bivrikning som gir melk i brystet ( til og med menn) . Det er kun p-pillen som er hormon, den skal lure kroppen til å tro den er gravid...
Det er like utrolig hver gang jeg pumper, men har jeg jo fullammet for ca 6 år siden så jeg vet ikke om det gjør ting lettere. Men den nærheten er noe jeg ønsker å få igjen med mitt andre barn( som vi aldri trodde vi skulle få oppleve) . Men jeg vet en kan pumpe seg opp uten disse tablettene, men de hjelper mye!
pus77 er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-01-2010, 18:25   #14
Mary
Medlem

Mary sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: på østlandet
Meldinger: 107
Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.

Hummm jeg må sjekke hva motillium egentig er, det er jo magen min som gjør at jeg ikke kan bli gravid lenger. (Jeg har Morbus Chron)
Må sjekke om jeg tåler det, så skal høre med legen min i morgen.
Men det er p-pillene jeg blir helt koko av så jeg må høre litt...

Takk for hjelpen.

med Cupnoodle
Mary er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-01-2010, 16:13   #15
pus77
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sola
Meldinger: 13
pus77 vil raskt nok bli berømt.

Nå er jeg inni min 6 uke med pumping og det går som det ryker!!! Jeg pumpet ca 130ml bare i mårres på en gang . Og litt mindre utover dagen.Jeg pumper ca 5 ganger per dag, og i natt måtte jeg opp og håndpumpe, for jeg hadde slik spreng! Tror det kommer til å gå kjempebra. Vet at jeg har formye til en nyfødt nå, så jeg tenkte om jeg skulle donere litt til prematur avd når vi er på sykehuset( hvis de tar i mot morsmelk)

Utrolig kjekt å se at det går så bra!
pus77 er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-01-2010, 16:32   #16
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

fantasktisk pus 77, dette lover jo bra!
du er jo storprodusent!
  Svar med sitat
Gammel 18-01-2010, 18:15   #17
Fiffi
Medlem

Fiffi sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Hordaland
Meldinger: 412
Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.

Veldig facinerende at man kan fremprovosere melken sånn. Jeg trodde at de som ammet adoptivbarn kunne det fordi kroppen reagerte med å skille ut ekstra med hormoner av å bli forelder....så mye vet jeg.
Fiffi er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-02-2010, 15:14   #18
Fumle
Supermedlem

Fumle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 536
Fumle er som en lysfontene.Fumle er som en lysfontene.Fumle er som en lysfontene.Fumle er som en lysfontene.Fumle er som en lysfontene.Fumle er som en lysfontene.

Helt fantastisk at dette faktisk er mulig!!!!! Så flott at det funker for deg Pus77

Minstebror født 23.10.14. 38+4 ~Novemberklubben 2014~
Knirken født 20.07.12. 37+5 ~Augustklubben 2012~
Storebror født 11.12.07. 41+2
Fumle er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 12:33   #19
Solsikkemor
Medlem

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 193
Solsikkemor har en aura rundt seg.Solsikkemor har en aura rundt seg.Solsikkemor har en aura rundt seg.

Så flott at dette går an, og jeg ser jo nå at du fullammer babyen din!

Jeg har hørt at man kan få melk av å begynne å amme/stimulere brystvortene, men har tenkt at det må da bli litt lite i begynnelsen... Visste ikke at det fantes medikamenter som setter i gang melkeproduksjonen, men er samtidig ikke overrasket.

Hvis man ikke kan/vil ta medikamenter kan det kanskje gå an å å bruke "juksebryst" - jeg husker ikke hva det heter - har sett for meg en slange som ender ved brystvorta og barnet får mme når det suger. Slik får barnet mat samtidig som brystet stimuleres til egen melkeproduksjon. Har hørt om det til mødre med egne barn og litt lite melk, men har aldri sett det i virkeligheten eller vet om adoptiv/surrogat som har prøvd det. Men kanskje det kan gå?

Uansett, mme er nest best og man lever godt på det. Morsmelk er det beste, hvis man kan gi det. Det er ulikt hva som passer for hvem.
Gammel 19-03-2010, 07:53   #20
FatallyYours
Seniormedlem

FatallyYours sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,107
FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.

wow, er skikkelig imponert! fantastisk at dette går an!

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:58.