Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Vekt og ernæring
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-08-2010, 21:21   #1
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.
Matallergi og kosthold i svangerskapet

Jeg lurer på om det er noen andre som er i min situasjon og om dere har noen tips til hva jeg bør spise. Jeg har cøliaki, eggallergi og laktoseintoleranse. Det er dermed en del viktige ting jeg ikke får i meg ved mitt vanlige kosthold. Jeg sjekker jevnlig med BP hvordan verdiene er, men det er alltid noen vitaminer det er mangel på. Før cøliakin ble oppdaget hadde jeg B12-mangel og fikk sprøyter for det. De verdiene har vært fine i 2 år nå. Sist jeg sjekket var det D-vitamin jeg hadde lavt på. Jeg spiser omega-3 hver dag, men har nå begynt med sterkere tilskudd og spiser mer fisk. Jeg spiser mye glutenfritt og soyaprodukter, og de er ofte tilsatt det man går miste av ved å ikke spise kornprodukter eller melkeprodukter.

Er det noen som er i liknende situasjon som har noen tips? Jeg tar gravitamin, kalsium+vitaminK, omega3 og vitaminD3. Har ikke sjekket verdiene siden jeg ble gravid, regner med at det blir gjort i slutten av september når jeg har legetime.
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-08-2010, 10:08   #2
Didi
Veteranmedlem

Didi sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,565
Blogginnlegg: 45
Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Matallergi og kosthold i svangerskapet

Jeg er laktoseintolerant og måtte ha tilskudd av kalsium i siste svangerskap. Hvis du ikke blir dårlig av biola/yoghurt o.l så holder at du får i deg litt av dette hver dag. (biola er jo generelt sett godt når man er matinolerant og gravid da )

Apebarnet Didibert Aksjon "få ut Didibert" fullført 17/3-06
Tigergutten Krapylet Aksjon "få ut Krapylet" fullført 17/4-08
Løvinnen Lilletull kom i racerfart 15/8-11
Didi er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:42.