Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Vekt og ernæring
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-01-2011, 21:42   #1
Tria
Supermedlem

Tria sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 867
Tria har mye å være stolt av.Tria har mye å være stolt av.Tria har mye å være stolt av.Tria har mye å være stolt av.Tria har mye å være stolt av.Tria har mye å være stolt av.Tria har mye å være stolt av.Tria har mye å være stolt av.Tria har mye å være stolt av.Tria har mye å være stolt av.
Hva metter?

Jeg er så sulten på kveldene at det er helt vilt.
Jeg spiser et par brødskiver til frokost, knekkebrød og frukt til lunsj og en normal porsjon middag. Men så, rudt kl. 19 hver kveld, blir jeg så innmari sulten. Og det gir seg ikke selv om jeg spiser. I kveld har jeg f.eks spist tre brødskiver og en pære og er fremdeles like sulten.
Fortsetter jeg slik kommer jeg jo til å trille inn på føden...

Så hva metter? Del gjerne oppskrifter om dere har.
Tria er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 22:12   #2
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva metter?

Jeg er vanligvis knekkebrød-spiser, har spist det til lunsj i årevis inntil de siste månedene. Selv om jeg alltid har spist grove knekkebrød, så føler jeg at de ikke metter like mye og lenge som annen mat.

Det KAN kanskje være at du er så sulten og ikke blir mett på kveldstid fordi matinntaket tidligere på dagen har vært for lite. Kanskje prøve å spise noe annet til lunsj? Omelett, salat, kylling...

Og sleng f.eks inn et lite mellommåltid mellom lunsj og middag også (frukt, knekkebrød). Så holder du deg mett hele dagen gjennom, kanskje du føler deg bedre på kveldene.
Gammel 06-01-2011, 22:16   #3
VenterPåSommer
Seniormedlem

VenterPåSommer sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,434
Blogginnlegg: 51
VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.VenterPåSommer har mye å være stolt av.

Jeg syntes musli er veldig godt på kvelden siden det metter bra, spesiellt den til Quacker eller hva nå det merket heter Gjerne med rosiner og tørket frukt hvis du vil "søte" opp litt innimellom Også kan man variere med ulike typer yoghurt i tillegg.
Gammel 06-01-2011, 22:44   #4
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av VenterPåSommer Vis post
Jeg syntes musli er veldig godt på kvelden siden det metter bra, spesiellt den til Quacker eller hva nå det merket heter Gjerne med rosiner og tørket frukt hvis du vil "søte" opp litt innimellom Også kan man variere med ulike typer yoghurt i tillegg.
Datteren vår spiser som regel dette til kveldsmat, og jeg synes absolutt det er fullverdig kveldsmat i forhold til all brødmaten kan man få i seg i løpet av en dag.
Hun pleier å spise yoghurt med bananskiver (1 banan) og grov musli/frokostblanding med mye fiber.
Gammel 06-01-2011, 22:50   #5
bubba
Supermedlem

bubba sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 626
bubba har mye å være stolt av.bubba har mye å være stolt av.bubba har mye å være stolt av.bubba har mye å være stolt av.bubba har mye å være stolt av.bubba har mye å være stolt av.bubba har mye å være stolt av.bubba har mye å være stolt av.bubba har mye å være stolt av.bubba har mye å være stolt av.

Jeg satt akkurat å klagde til mannen at jeg er sulten, men vil helst ikke trykke i meg så mage kalorier på kvelden. Arg kanskje knekkebrød...
bubba er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-01-2011, 22:57   #6
Wibe
Seniormedlem

Wibe sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 1,514
Blogginnlegg: 2
Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Proteiner metter.
Det finner du i egg, fisk og kjøtt. Egg er anvendelig om kvelden og dersom du har litt rester etter middagen er dette utmerket som pålegg. Drikk melk for å få i deg nok kalsium. Grønnsaker gir fiber og fyller magen.
Gammel 24-01-2011, 12:49   #7
Miraluca
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 1,942
Blogginnlegg: 3
Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.Miraluca har et ubeskrivelig bra rykte.

Rester fra middag, spesielt grønnsaker, kjøtt og ris, egner seg veldig godt til å steke litt i stekepanne med egg. Mettende og ikkje spesielt usunt Egner seg òg veldig godt for de som må vokte blodsukkeret.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:28.