Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-01-2011, 20:45   #21
Jannamor
Seniormedlem

Jannamor sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,677
Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har det vanskelig..

hvis ikke er den her

http://www.youtube.com/watch?v=odYjDZR9Rls

men hør på sangen separat fra videoen, for den gir et annet budskap. godt det også altså, men to litt forskjellige

http://bit.ly/e7Fdi9
Jannamor er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-02-2011, 14:44   #22
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a

Takk Jannamor!

Bella24: Hadde lest at det går an å amme på enkelte av medikamentene. Men går det ikke, så går det ikke.
  Svar med sitat
Gammel 02-02-2011, 14:47   #23
Uregistrerte
Gjest

Saksa det her fra nettet, og det er fra 2001.

Antidepressiver og amming
Kvinner med depresjoner eller angsttilstander bør også oppmuntres til å amme. Morsmelken inneholder stoffer som bedrer barnets fordøyelse og opptak av næringsstoffer og melken gir også bedre beskyttelse mot allergier og infeksjoner.

Ammingen gir også nærhet og samspill mellom mor og barn som styrker båndene dem imellom. Ammende kvinner som anbefales å bruke et antidepressivt middel føler ofte at de stilles overfor et vanskelig valg.

Ved bruk av trisykliske antidepressiver vet vi at konsentrasjonen av medikament hos barnet ligger på mellom ett og fem prosent av konsentrasjonen hos moren. Barn av ammende mødre som har brukt trisykliske medikamenter under ammingen har blitt fulgt i tre til fem år etter avsluttet amming uten at man har kunnet påvise negative effekter. Det å ha en alvorlig deprimert mor er sannsynligvis langt mer risikabelt for barnet enn å bli utsatt for små mengder antidepressiver gjennom morsmelken.
  Svar med sitat
Gammel 02-02-2011, 15:03   #24
Jannamor
Seniormedlem

Jannamor sin avatar

Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.

synes det var veldig godt fremstilt jeg

Gammel 02-02-2011, 16:26   #25
Uregistrerte
Gjest

Ja, det var det. Litt oppmuntrendes ihvertfall.
  Svar med sitat
Gammel 02-02-2011, 17:08   #26
Jannamor
Seniormedlem

Jannamor sin avatar

det gagner ingen å ha dårlig samvittighet, det eneste det skader er deg selv!!

Gammel 02-02-2011, 17:17   #27
krystallklart
VIP-medlem

krystallklart sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,550
krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg måtte begynne på antidepresiva da yngste var 6 uker. Amma han til han ble 8 mnd, da ville han ikke ha lengre. Har ikke merket noe "galt" mad han elns. etter dette.

Jeg fikk fødselsdepresjon da han ble født, det var grunnen til at jeg måtte begynne på medisiner.

Det er nå ca 2 år siden jeg sluttet på dem. Skal få tett oppfølging i dette svangerskapet. Skal til legen på mandag, da skal jeg be om henvisning til spesial JM og til psykolog.

Sender en stor til deg.
Gammel 02-02-2011, 17:21   #28
Uregistrerte
Gjest

Jeg vil bare sende deg en megaklem.. Jeg har vært i samme situasjon som deg, dvs ikke som gravid. Men jeg har gått på antidepressiva i 7 år, og to ganger prøvde jeg å slutte men ble like syk, om ikke verre.
Nå går jeg ikke på medisiner, men det tok altså mange år før kroppen/serotoninproduksjonen min var normal igjen før jeg sluttet.
Dette klarer du! Det er jo så og si ikke påvist noen skader på barn, og Fontex er det produktet som det er blitt testet mest på. Det viktigste er at du har det bra! Ta vare på de gode stundene, og vit at du ikke er alene.
  Svar med sitat
Gammel 03-02-2011, 13:45   #29
Soppen
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Meldinger: 245
Soppen er som en lysfontene.Soppen er som en lysfontene.Soppen er som en lysfontene.Soppen er som en lysfontene.Soppen er som en lysfontene.Soppen er som en lysfontene.

*poff*

Sist endret av Soppen; 09-02-2011 kl 20:46.
Soppen er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:28.