Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Vekt og ernæring
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-06-2011, 21:28   #1
Animor
Supermedlem

Animor sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sandnes
Meldinger: 1,015
Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.
Frokost/lunsj alternativer?

Vel, vekta har begynt å ta meg igjen...
Det samme skjedde sist, og jeg gikk opp over 30 kilo uten å forstå hvorfor.
Jeg kan se at det er i sammenheng med mye brødspising og karbohydrater, mest til frokost og lunsj.

Er det noen som har noen gode alternativer til brød og kornprodukter til disse måltidene? Jeg er dessverre helt blank selv, og vil gjerne stagnere vekten litt...

Alle tips tas i mot med stor takk!
Animor er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-06-2011, 21:35   #2
Elanesse
Seniormedlem

Elanesse sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,855
Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Frokost/lunsj alternativer?

Jeg holder hvertfall vekta best når jeg ligger unna brød og pasta. Ris (helst fullkorn) og poteter i normale mengder går greit.
Vanligvis trener jeg ganske bra, og min frokost/lunsj består gjerne av omelett med mais, skinke/bacon, paprika, gressløk og litt parmesan. Spiser masse agurk og cherrytomater til. Basen lager jeg av 2 eggehviter og 1 helt egg, så det blir mere mat uten for mye fett. Bruker lite fett til selve stekingen også.
Ellers funker en halv boks cottage cheese med en oppstykket banan oppi.
Lager innimellom knekkebrød som er helt uten hvetemel, men må være forsiktig med disse fordi det blir litt vel mye fiber for min mage. Men de smaker supert, er enkle og lage, og gir godt med tyggemotstand
Gammel 08-06-2011, 14:19   #3
Cilius
Veteranmedlem

Cilius sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: På landet
Meldinger: 3,679
Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.Cilius har et ubeskrivelig bra rykte.

Eggerøre, speilegg, kokt egg f eks?
Smoothie?
Frukt og bær med yogurt (og evt. litt havregryn) og nøtter?
Rømmegrøt?

Lavkarbo er ikke sunt under graviditet, så pass på at du får i deg nok karbohydrater.
Noen legger på seg mye under svangerskap fordi kroppen trenger det også...
Cilius er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-06-2011, 19:22   #4
Animor
Supermedlem

Animor sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sandnes
Meldinger: 1,015
Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.Animor har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusen takk for svar damer
Neida, det blir nok av karbohydrater, det er jeg helt sikker på Tenkte bare jeg skulle se etter alternativer til de tre brødmåltidene jeg inntar om dagen. Det kan kanskje bli litt i meste laget?
Nå er biola, musli og annet godt i hus, så da blir det nok mer variert her.

Tusen takk for gode råd
Animor er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:45.