Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Vekt og ernæring
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-07-2011, 12:12   #1
Frk.Smedstad
Supermedlem

Frk.Smedstad sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Eidsvoll
Meldinger: 958
Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.
Vektnedgang under svangerskapet

Altså, til nå i svangerskapet har jeg gått opp hele 17 kg. La om kostholdet for et par uker siden slik at jeg ikke spiser alt jeg kommer over, men mer sunne alternativer. Spiser såkalt lavkarbo-mat da det er det som gjør at kroppen min fungerer best.

Anyway.. Gikk på vekta i dag, og har siden torsdag forrige uke gått ned 1,1 kg. Jeg endret jo ikke kostholdet for å slanke meg, men for å stagnere vekta en smule. Jeg er overvektig fra før, og vil helst stoppe oppgangen før det blir altfor mye liksom. Men er jo forskjell på å begrense oppgangen og gå nedover!

1,1 kg er jo ikke mye da. Så mulig det stagnerer også. Går ikke på vekta hver dag liksom.
Men hvor farlig er det hvis vekta fortsetter å peke nedover?
Gammel 06-07-2011, 12:17   #2
Lujane
Supermedlem

Lujane sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Meldinger: 897
Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.Lujane har mye å være stolt av.
Sv: Vektnedgang under svangerskapet

Jeg er jo en av de få rare som mener at PLUSS MINUSS 3 kg er ikke vektoppgang nedgang... men mye vann osv inn i bildet... jeg kan veie på en dag 1 kg mindre eller mer hvis jeg ikke går på do... men det er jo heller ikke farlig å gå ned hvis man ikke bevist slanker seg... jeg tror og mener at babyen får sitt... og at vi får "leftover" hehe så jeg tror ikke du skal bekymre deg.

en vektoppgang nedgang på et par kilo er ikke farlig. det er farlig hvis det er mye eller hvis man i utgangspunktet er undervektig.

jeg synes det er bra at du tenker sunt og spiser sunt. prøv å sørge for at den lille får et variert kosthold og at du får mat i små porsjoner oftere. sånn at både du og lille har energi hele tiden.

jeg kjenner ei som kastet opp så mye undersvangerskapet at hun veide mer dagen hun fødte en før hun ble gravid. barnet var 3,8 kg så det så!

Sist endret av Lujane; 06-07-2011 kl 12:21.
Lujane er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-07-2011, 19:04   #3
Silledille
Supermedlem

Silledille sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Meldinger: 714
Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.

Som Lujane sier, så er det ikke farlig for barnet så lenge du får i deg næringsstoffene du og babyen trenger. Gyn sa til meg at babyen alltid klarer seg -om mor spyr og ligger med intravenøst hele svangerskapet, og er lavere i vekt når ho skal føde enn ho var før ho ble gravid kommer babyen ut med normalvekt.

Når det er sagt er det ikke meninga at en skal slanke seg når en er gravid, men det høres det ikke ut som du gjør . Det er helt vanlig å gå ned 2 kg i løpet av første uka en legger om til sunnere kosthold. Dette er vann. Og de 2 kg kommer tilbake når en går tilbake til normalt kosthold.

Sist endret av Silledille; 06-07-2011 kl 19:08.
Silledille er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-07-2011, 19:11   #4
Frk.Smedstad
Supermedlem

Frk.Smedstad sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Eidsvoll
Meldinger: 958
Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.Frk.Smedstad har en strålende fremtid.

Takker for svar begge to!
Og nei, jeg prøver ikke akkurat å slanke meg nå. Egentlig litt merkelig at JEG nesten får panikk av 1 kg ned! For 6 måneder siden hadde jeg vært sjeleglad for det og litt til! Men nå har jeg jo litt mer enn meg å tenke på liksom!
Gammel 06-07-2011, 19:19   #5
Silledille
Supermedlem

Silledille sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Meldinger: 714
Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.

Det skjønner jeg godt . Men du gjør alt riktig, så slapp av, og vær stolt av hvor flink du er! Masse lykke til
Silledille er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-08-2011, 13:34   #6
Hæppi
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 716
Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.

Så bra at du fikk til å legge litt om,ett kilo fra eller til gjør ikke noe
Er jo ikke snakk om slanking men omlegging for å slippe å gå så mye opp
Synes du er kjempeflink,kos deg videre i svangerskapet og lykke til!

2002/2004. 03.04.12 kom Lilly Elida
Smaaen og Lilleapril2012
Hæppi er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:24.