Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Risikosvangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-08-2011, 01:10   #21
ibi
Veteranmedlem

ibi sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 4,325
Blogginnlegg: 1
ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Risikosvangerskap?

Hæppi: Får håpe du finner deg noen vintersko som passer til beina dine, ellers går det an å få blokket ut sko akkurat over der kulen går. Gjorde i allefall før... Vet ikke hvordan dette fungerer nå lenger, med egenandeler og dekninger, men før i allefall, fikk man dekket dette om man hadde store problemer med dette. Husker jeg hadde et par sko som var blokket ut på denne måten når jeg var mindre. Hadde min første operasjon for dette når jeg gikk på ungdomsskolen - 7-8.klasse og operert på nytt med en annen teknikk et år senere. Da hadde jeg vært plaget lenge og det meste var prøvd først - men det begynner jo å bli en del år siden, men hadde da utblokket sko til jeg var godt ferdig med siste operasjon og kastet skoene når jeg fikk av gipsen etter siste operasjon, husker jeg... Med venstre fot som ble operert for bare få år siden, brukte jeg ikke noe slik... Hørte ikke en gang om det, fordi jeg bare ville få foten operert i stedenfor å gå å prøve ut ting lenge og drøye ut operasjon som til sist stort sett er beste alternativ...

Mulig det har endret seg litt i senere tid dette? Men det kan være verd å høre om det fortsatt er mulig å gjøre. Skoene mine ble merket av og blokket ut av ortoped den gangen i allefall.

Det er vel slike silikonputer det du kan legge mellom tærne også, for å rette opp stortåen. Har ikke brukt det selv, men husker jeg har sett noe slik. Hos de med Hallux Valgus, så peker jo stortåen også innover i mer eller mindre grad, og ved å rette opp stortåen ved å f.eks. legge noe mellom stortåen og den ved siden av, så kan kulen minske noe hos enkelte og presset mot skotøy blir da mindre og mer fordelt over større flate.

Å avlaste kulen kan være veldig nyttig og viktig for å forebygge ytterligere problemer, for om man stadig får press og irritasjoner mot kulen, kan det dannes en kronisk betennelsestilstand i en slimpose på innsiden av foten etter hvert kan det også føre til en beindannelse/utvekst over leddet og kulen og dermed skape en større kul. Det er kanskje det som har skjedd med deg, ettersom du har blitt ekstra plaget nå i det siste og har hatt dette problemet såpass lenge?

Jeg har selv etter hvert fått en slags "brusk-kapsel" over begge stortåkulene mine, etter operasjonene, men foreløpig plager de meg ikke så alt for mye, de er forholdsvis "myke" og er "flyttbare" til en viss grad. Men jeg ser for meg at jeg en eller annen gang muligens må inn og fjerne disse, spesiellt om de forbeiner seg... For med sko på over tid, så får jeg smerter. Smale sko kan jeg nok aldri håpe på å få på meg, men jeg slipper blokking og får på meg de fleste normalt brede sko i allefall. Men trives best i og bor nok mest i et par skatesko. Enkelt å smette på og av seg ved behov - og på sommeren så bor jeg i "Y"-sandaler.

Aya: Skjønner du synes dette er litt skummelt. Men har hørt lykkelige historier om både de som har fått barn med todelt livmor og med polypp i livmor. og for at alt går bra!
Lille overraskelse, termin 19.11.14

Sladrer med LykkeLi

Sist endret av ibi; 21-08-2011 kl 01:51.
ibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-08-2011, 18:53   #22
Mathilde86
Supermedlem

Mathilde86 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 624
Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.

Hei jenter. Sniker meg inn er..

Hadde alvorlig pre- eklampsi med HELLP syndrom sist svangerskap. Veslemor ble født i uke 28, bare 701gram

Min positive test har gjort meg sprudlende av lykke og kvalm av bekymringer. Håper virkelig på tett kontakt med helsevesenet og god oppfølgning. Ble møtt av ganske mange useriøse mennesker sist..

Håper det går bra for alle sammen her. Dere er en gjeng tøffe damer!
Mathilde86 er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 16:09   #23
ibi
Veteranmedlem

ibi sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 4,325
Blogginnlegg: 1
ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei og gratulerer med spiren i magen, Mathilde86 Får håpe du får en tett og god oppfølging nå, og blir tatt seriøst. Og vær ikke redd for å "mase" i gang oppfølgingen, om det går tregt. for at du slipper komplikasjoner i dette svangerskapet.
Lille overraskelse, termin 19.11.14

Sladrer med LykkeLi
ibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 19:07   #24
Mathilde86
Supermedlem

Mathilde86 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 624
Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.Mathilde86 er fantastisk mot andre.

Takk og i like måte ibi
Mathilde86 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:31.