Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-09-2011, 08:49   #1
Fortvila
Gjest

Meldinger: n/a
Trenger å få det ut!

Ja kan med en gang si at jeg egentlig ikke vet helt hvor jeg vil med dette innlegget, men har ingen å prate med nå.
De siste ukene har jeg merket at jeg er veldig sliten, og har kjent at depresjonen har vært bak der hele tiden. Jeg har hatt psykiske problemer i over 10 år så er jo vandt med det.
Men nå de to siste dagene har det gått fra å ligge bak til å ta overhånd. Jeg gråter og gråter store deler av dagen, og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.
Jeg har en mann som er fantastisk, men det skjer mye på jobben hans om dagen og hjemme stresser han for å få ferdig badet (som jeg maser om), så vil ikke plage han noe med mine problemer heller.
Er i uke 38 og er ikke mer enn ca 2 uker til termin, men det føles som en evighet når ting er som de er nå.
Har mye fysisk vondt i tillegg til det psykiske, og alt jeg vil er å få babyen ut av magen. Er ganske redd for å snakke om dette med noen for i mitt første svangerskap fikk jeg kraftig depresjon i uke 33/34 og fikk da beskjed av en psykolog at jeg var en dårlig mor siden jeg ville de skulle sette meg i gang før termin. Da slet jeg med selvmordstanker osv, så har ikke kommet dit ennå.
Det er helt sikkert noen her inne som kjenner meg igjen men send meg heller en pm enn å skrive noe her som gjør at andre kan skjønne det. Er en grunn for at jeg legger dette som anonym.
  Svar med sitat
Gammel 20-09-2011, 09:00   #2
Gyda
Veteranmedlem

Gyda sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,089
Gyda har en strålende fremtid.Gyda har en strålende fremtid.Gyda har en strålende fremtid.Gyda har en strålende fremtid.Gyda har en strålende fremtid.Gyda har en strålende fremtid.Gyda har en strålende fremtid.Gyda har en strålende fremtid.Gyda har en strålende fremtid.Gyda har en strålende fremtid.Gyda har en strålende fremtid.
Sv: Trenger å få det ut!

Du kan sende meg en PM om du vil, jeg var veldig veldig langt nede på slutten av forrige svangerskap, tror vi var omtrent på samme sted da. Men jeg er tilgjengelig på PM altså, hvis du vil.

Storesøster 2003 & lillebror 2010
MA uke 13 i 2010 + 2 SA i 2011
mettus
Gyda er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-09-2011, 23:52   #3
Ginko
Medlem

Ginko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Meldinger: 142
Ginko er bare skikkelig grei.Ginko er bare skikkelig grei.Ginko er bare skikkelig grei.Ginko er bare skikkelig grei.Ginko er bare skikkelig grei.

Det høres ikke godt ut. Er det noen du kan snakke med? Fastlege eller jordmor? Skjønner godt at du er skeptisk til psykolog etter å ha hatt en slik dårlig opplevelse, men samtidig er det jo viktig at du får hjelp til å komme deg over kneiken nå. Lykke til!

Håper det går bedre med deg snart, ellers er her noen lenker jeg vil anbefale:

http://uit.no/studtjenester/7675/ (Et online-selvhjelpsopplegg for folk som er deprimerte)

http://www.helsedirektoratet.no/psykiskhelse/gode_rad/ (Helsedirektoratets sider med gode råd, du finner også masse lenker og informasjon om du klikker litt rundt)

http://www.helsedirektoratet.no/psyk...nskelig_589024 (Brosjyre med enkle råd som vi alle vet, men som det kan være lurt å bli minnet på av og til)

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...oduktId=148066 (Bok om kognitiv terapi som er skrevet både til fagfolk, pasienter og pårørende. Forfatteren har en lun humor som skinner igjen i boken og får en til å reflektere.)

Menstermin 30/12
Ginko er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-09-2011, 23:00   #4
Hæppi
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 716
Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.Hæppi er som en lysfontene.

Har tidligere selv slitt endel med angst og depresjoner,ikke under svangerskap men pga mange triste ting som skjedde samtidlig.
Må være tungt å gå rundt og det slik og ikke ha noen å snakke med,er jo så viktig å få sette ord på ting. Du kan godt kontakte meg på pm om du vil
Ganske utrulig at hun psykologen kan sitte og si sånne ting til deg da,er jo desverre slik at på tross av at man selv skjønner at tankene ikke er helt realistiske og rasjonelle så har man de der desverre.. kan man jo ikke rå med uansett hvor mye man ønsker å ikke ha de..

Håper du får hjelp og at ting går bedre for deg

2002/2004. 03.04.12 kom Lilly Elida
Smaaen og Lilleapril2012
Hæppi er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:32.