Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Vekt og ernæring
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-04-2012, 13:32   #1
Sprell
Seniormedlem

Sprell sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 2,425
Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Manglende vektoppgang?

Jeg er i dag 34+2, og vekten har vist det samme i 9 uker nå
Får stadig kommentarer på liten mage, og selv jordmor mener jeg har fått en del vann i kroppen de siste ukene.... (har problemer med og få på meg sko, og ringer kan jeg bare glemme...., ansiktet er pløsete)
Noe som vel egentlig betyr at jeg har gått ned i vekt
Noen som har erfaring?
Jeg skal på ultralyd torsdag for og sjekke at alt er ok med den lille i magen....
Gammel 17-04-2012, 13:52   #2
sigridrg
Medlem

sigridrg sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 130
sigridrg har en aura rundt seg.sigridrg har en aura rundt seg.
Sv: Manglende vektoppgang?

Det kan jo rett og slett bety at du i deg selv har gått en del ned. Jeg sto på samme vekt i alle fall i en måned fram til i går. (fra ca uke 32 - 36+3) Det er klart, hvis magen ikke har vokst noe særlig KAN det være grunn til bekymring, men ikke nødvendigvis! Kjenner du liv regelmessig som "vanlig"? Hvordan var symfysemålet da du var hos jm nå?

"Youth ages, immaturity is outgrown, ignorance can be educated, drunkenness sobered, but STUPID lasts forever."
sigridrg er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-04-2012, 14:15   #3
Sprell
Seniormedlem

Sprell sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 2,425
Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.Sprell har et ubeskrivelig bra rykte.

Mini er veldig rolig, men kjenner liv ca en gang per dag.
Jordmor sa bare: hm, og noterte ikke SF målet på helsekortet...
Godt det ikke bare er meg som har opplevd at vekten har stått stille
Gammel 17-04-2012, 14:20   #4
sigridrg
Medlem

sigridrg sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 130
sigridrg har en aura rundt seg.sigridrg har en aura rundt seg.

Sykt uproff tilnærming fra jm, synes jeg da, en sånn reaksjon vil jo bare skape usikkerhet hos deg som gravid. Mitt råd er å prøve å la være å tenke på det til torsdag, hvis du kan, og så ta bekymringene da.

"Youth ages, immaturity is outgrown, ignorance can be educated, drunkenness sobered, but STUPID lasts forever."
sigridrg er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-04-2012, 14:30   #5
joaninha
Seniormedlem

joaninha sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,800
joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.joaninha har et ubeskrivelig bra rykte.

Dumt at Jm din ikke klarte å berolige/informere deg godt!

Men du er ikke eneste som ikke går opp i vekt sprell. Jeg fortsetter bare å gå ned jeg...har så langt i svangerskapet gått NED 7kg Selv nå mot slutten av 3.trimester fortsetter vektnedgangen... ikke forventet, og slett ikke bevisst eller villet fra min side, selv om jeg jo har (hadde) endel å gå på... veier forøvrig mindre nå enn hva jeg gjorde like etter fødsel med førstemann

skal til Jm imorgen og blir nok å høre med henne om det er mulig få en ekstra ktr pga det. Kjenner godt med liv da så h is sf-målet er bra er det jo ikke sikkert hun syns det er nødvendig heller? Hmmm...Alt man bekymrer seg for; enten går man opp for mye eller så går man opp for lite

joaninha er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-04-2012, 14:54   #6
becky+1
Medlem

becky+1 sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 185
becky+1 vil raskt nok bli berømt.becky+1 vil raskt nok bli berømt.

Merkelig av jordmor å ikke snakke mer med deg om deg. Ang SF-målet ikke minst. Jeg la på meg 6,5 totalt i forrige svangerskap så det var mange uker uten noe særlig endring altså. Ville ikke tenkt noe på det før du skal på mer undersøkelser.
becky+1 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:46.