Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2012, 22:27   #1
Venterispenning
Medlem

Venterispenning sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Meldinger: 89
Venterispenning har en aura rundt seg.Venterispenning har en aura rundt seg.Venterispenning har en aura rundt seg.
Når på dagen?

Setter de opp planlagte keisersnitt hele dagen? Man må vel møte fastende? Jeg besvimer m jeg må gå mer enn én time uten mat på morgenen. Og spørsmålet er jo om man får sove noe særlig natten i forveien... Bare ligge der og sulte og tenke på om alt går bra...
Gammel 27-08-2012, 23:40   #2
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når på dagen?

Mulig det varierer mellom sykehus?
Der jeg tok snittet måtte man møte grytidlig, og så ble snittet tatt når det var ledig tid. Alle andre mer eller mindre akutte operasjoner kunne komme foran i køen. En viss oversikt hadde sykehuset kvelden i forveien, så jeg ble instruert i å ringe kvelden før og spørre om jeg kunne komme litt seinere enn oppgitt i brevet...
Gammel 28-08-2012, 10:23   #3
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

De setter opp på morgenen og formiddagen. Og kommer det akutte snitt eller andre ting så må man vente, som Gulli sier.
Jeg ble klargjort tidlig på morgenen og var vel i utgangspunktet nr 2 i køen, men pga andre som kom foran ble det ikke før kl 10. Har også hørt andre vente til godt over lunsjtider, men tror også de har mulighet til å gi intravenøst så man ikke kvelder helt..
Gammel 28-08-2012, 19:15   #4
annora
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Søgne
Meldinger: 7
annora er på vei til noe stort.

Jeg hadde planlagt keisersnitt i august i fjor. Var satt opp som nummer to. Møtte på sykehuset 08:15 og 10:11 var gutten født.
annora er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-08-2012, 13:50   #5
Arden
Supermedlem

Arden sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 567
Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.

Jeg vet av erfaring at de med planlagt keisersnitt kanskje må vente litt ja( uten at jeg er erfaren ang planlagt keisersnitt, men på akutt)

Jeg var en av de som fikk et akutt keisersnitt NÅ MED ENGANG! Når jeg lå på oppvåkninga så hørte jeg ei som kom trillende inn litt senere, at hun hadde ligget klar for å få keisersnitt, men måtte ut igjen for det var ei anna som måtte tas før henne. Så alt kan skje med planlagt keisersnitt skjønner jeg....

Er spent selv denne gangen, for nå skal jeg ha planlagt

Arden er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:14.