Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Gravid gjennom assistert befruktning
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-10-2012, 12:05   #1
karro77
Medlem

karro77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 319
Blogginnlegg: 7
karro77 er bare skikkelig grei.karro77 er bare skikkelig grei.karro77 er bare skikkelig grei.karro77 er bare skikkelig grei.
Gravid etter fryseforsøk - nedtrapping av medisiner

Jeg er gravid etter fryseforsøk () og har gått på progynova siden første mensdag og crinone siden to dager før innsett (som vanlig).

Fikk beskjed på innsettet at om jeg ble gravid skulle jeg gå på 3x2 mg progynova fram til uke 9+0, da skulle jeg trappe ned til 2x2 mg. Crinone skulle jeg ta to ganger daglig helt til jeg skal slutte tvert 10+1. 10+1 skal jeg også slutte helt med progynova.

Jeg trenger egentlig bare litt støtte i at dette kommer til å gå finfint og mange eksempler på flere som har hatt dette opplegget som det har gått supert med

Og så lurer jeg litt på om jeg evnt. kan bruke opp de 6 crinone-pinnene jeg kommer til å ha igjen i pakken i dagene etter 10+1 (f.eks en per dag i seks dager), eller om det bare blir tull? Og skal jeg da evnt. ta f.eks 1x2mg progynova sammen med crinonen (for å få litt mer balanse i hormonene..? )

Håper noen skjønner hva jeg mener

IVF -nurk i juni 2013
Venter lillesøster i mai 2018
karro77 er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-10-2012, 12:19   #2
Belle
Supermedlem

Belle sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 760
Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.
Sv: Gravid etter fryseforsøk - nedtrapping av medisiner

Nå har ikke jeg gått på crinone da, bare cyclogest første gang og lutinus andre gang. Men jeg sluttet tvert, rundt uke 12 begge gangene. Ja, det er skummelt, men det går som regel helt fint!

Igjen, ingen erfaring med crinone, men jeg vet det er mange som velger å bruke opp resten av lutinusen selv om klinikken egentlig sier at man skal slutte.

Bolla|Belle shopper til Bolla
med HegeK
Belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-10-2012, 14:31   #3
wilmamor
Medlem

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 405
wilmamor vil raskt nok bli berømt.

Gratulerer!
Jeg husker desverre ikke hvordan nedtrappingen på Progynona har vært i farta (da må jeg begynne å bla i papirene mine..), men har alltid fulgt klinikkens råd for seponering - tror denne jo gis for å styre syklusen og ville nok derfor ikke tuklet med denne alene. Men jeg har som regel tatt Lutinus og Crinone litt lengre og trappet ned, selv om klinikken sier at man kan slutte tvert. De vet jo hva de snakker om, men så var det dette med trygghetsfølelsen om at kroppen skal starte å overta /produsere progesteronen selv ved graviditet. Det som ikke taes opp av progesteron kommer bare ut igjen, dvs ikke noen fare å ta de litt lengre dersom du føler deg tryggere med det..

Lykke til

Min utstyrstråd Magebilder

Sist endret av wilmamor; 24-10-2012 kl 14:34.
wilmamor er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-10-2012, 21:37   #4
Timar
Supermedlem

Timar sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,219
Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ble gravid på ferskforsøk, så gikk bare på Crinone. Jeg turte ikke slutte tvert etter 10 uker, men gikk over til å ta dem annenhver dag. Slutta vel helt halvveis i uke 11. tror jeg. En crinone-pinne varer visst i 3 dager, så derfor syns jeg det virka fornuftig å ta annenhver dag.

Ville ihvertfall brukt opp den crinonen du har, men vet ikke hvordan det er med progynovaen.

Også kjent som Supersnuppa!
Timar er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-11-2012, 22:26   #5
Marihøna72
Supermedlem

Marihøna72 sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 428
Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.

Jeg gikk også på Crinone, trappet litt ned fra uke 10,5 og tok siste etter uke 12. Spurte Gyn om det kunne være skadelig å gå såpass lenge og det var det ikke selvom de ikke hadde helt tro på nytten. Men jeg hadde lest om undersøkelse på kuer (som også blir gravide gjennom IVF ) der de hadde gode resultater med langvarig bruk av progesteron, det bidrar bl.a. til bedre blodgjennomstrømning i livmor og kalles det " graviditetsbevarende hormon".

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:48.