Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Risikosvangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-02-2013, 22:44   #1
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 851
Blogginnlegg: 1
La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.
Blodsukker?

Jeg måler blodsukker da jeg kom dårlig ut på glukosebelastningstesten. Hadde blodsukker på 1,7 på etter prøven.

Men hvor lang tid etter måltid skal jeg måle? 1 time eller 1 1/2 time?

Lille prinsessen født 02.07.2013

med Buffy79 og Charls04
La belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-02-2013, 09:28   #2
kaaka
Seniormedlem

kaaka sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,044
kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blodsukker?

Sitat:
Opprinnelig postet av La belle Vis post
Jeg måler blodsukker da jeg kom dårlig ut på glukosebelastningstesten. Hadde blodsukker på 1,7 på etter prøven.

Men hvor lang tid etter måltid skal jeg måle? 1 time eller 1 1/2 time?
1,7 er jo ganske lavt..? Mener du 7,1?

Du skal måle 1,5-2 timer etter måltid.
Gammel 07-02-2013, 09:42   #3
Fru svanger
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2012
Meldinger: 585
Fru svanger er som en uslipt juvél.Fru svanger er som en uslipt juvél.Fru svanger er som en uslipt juvél.

Du mener kanskje 7.1? Ved 1.7 kan man jo gå i "koma" /få føling.
Best er å måle fastende om morningen.
Gammel 07-02-2013, 09:44   #4
Fru svanger
Supermedlem

Fru svanger er som en uslipt juvél.Fru svanger er som en uslipt juvél.Fru svanger er som en uslipt juvél.

Vet at vi har målt pas.blodsukker 30-60 min. etter måltid også. Kommervel ann på hvor høyt man i utgangspunktet ligger til vanlig(ved Diabetes)
Gammel 07-02-2013, 09:49   #5
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.La belle er som en uslipt juvél.

Jeg mener 1,7 og det var visst veldig lavt.. Det var så lavt at de ringte meg fra legevakta kl. 23.20 på kvelden (det var da de hadde fått svaret fra labben) for å høre om jeg hadde det bra. Og den dagen var mildt sagt helt forferdelig. Da jeg dro derfra var jeg skjelven, skalv, kvalm og forferdelig vondt i hodet. Jeg var veldig glad for at jeg hadde noen til å kjøre meg for det hadde jeg ikke klart. Da jeg kom hjem sov i 3 timer uten å høre en lyd. Så koma er jo nesten rett beskrivelse. Kjenner jeg har blitt veldig redd etter denne hendelsen. Hvordan det står til med lille i magen osv. Var på ul to dager før og da var alt bra. Men kjenner ikke liv enda. Skal på oul den 20.2. Fastende før testen var på 5. Det fikk jeg vite med en gang.

Spiste noe annet med sukker også en annen dag og da gikk det ned til 2,4. Så jeg er visst litt merkelig sammensatt.

med Buffy79 og Charls04

Sist endret av La belle; 07-02-2013 kl 09:55.
Gammel 07-02-2013, 09:56   #6
Fru svanger
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av La belle Vis post
Nope, 1,7. Det var så lavt at de ringte meg fra legevakta kl. 23.20 på kvelden (det var da de hadde fått svaret fra labben) for å høre om jeg hadde det bra. Og den dagen var mildt sagt helt forferdelig. Da jeg dro derfra var jeg skjelven, skalv, kvalm og forferdelig vondt i hodet. Jeg var veldig glad for at jeg hadde noen til å kjøre meg for det hadde jeg ikke klart. Da jeg kom hjem sov i 3 timer uten å høre en lyd. Så koma er jo nesten rett beskrivelse. Kjenner jeg har blitt veldig redd etter denne hendelsen. Hvordan det står til med lille i magen osv. Var på ul to dager før og da var alt bra. Men kjenner ikke liv enda. Skal på oul den 20.2. Fastende før testen var på 5. Det fikk jeg vite med en gang.

Spiste noe annet med sukker også en annen dag og da gikk det ned til 2,4. Så jeg er visst litt merkelig sammensatt.
Herregud. Det var jo sykt lavt blodsukker. Det viktigste er at når du blir så dårlig pga. lavt bs. får i det noe sukkerholdig. saft, en sukkerbit, sjokoladebit e.l. Du blir nok fulgt godt opp nå. viktig å spise regelsmessig. Små hyppige måltider, så bs. holder seg stabilt gjennom dagen. Men dette vet du sikkert. du skal vel til fastlegen pga. dette?
Gammel 07-02-2013, 10:02   #7
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

Takk for svar!
Jeg har time hos fastlegen den 13.2. Han sendte en henvisning til sykehuset for oppfølging på svangerskapspol den 8.1 men de påstår de ikke har fått den. Så det er så mye ringing frem og tilbake. Nå er det jo ikke mange dagene til den 13 så da tenkte jeg å vente til da og ta med henvisningen så jeg får levert den selv. Egentlig burde jeg vært fulgt opp fra svangerskapspol fra tidlig men det har ikke skjedd så syns det har vært mye rot og tull egentlig. Og mye bekymring som kunne vært unngått. Merker at jeg blir veldig low av alt sammen og det er jo overhodet ikke noe hyggelig.
Har måler og det ligger stabilt mellom 4 og 7 både fastende og en time etter måltid. Men ikke når jeg spiser sukker, da faller det veldig lavt.

med Buffy79 og Charls04
Gammel 07-02-2013, 10:11   #8
Fru svanger
Supermedlem

Bs skal normalt ligge på 5, så 4 er jo greit. 7 er jo litt høyt.
Spis sunne måltider og hyppige måltider. Og om du blir veldig dårlig igjen med kvalme, skjelvinger, svimmelhet, hodepine osv. så ville jeg kontaktet legevakt. siden du ikke skal til fastlegen for 13? Hvis jeg husker rett. Baby har det nok helt fint Godt du får oppfølging.
Gammel 07-02-2013, 10:18   #9
kaaka
Seniormedlem

kaaka sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,044
kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.kaaka har et ubeskrivelig bra rykte.

Oi, så lavt!
Skjønner godt du blir redd av dette, men nå får du forhåpentligvis god oppfølgning resten av svangerskapet!
Gammel 08-02-2013, 07:28   #10
La belle
Supermedlem

La belle sin avatar

Jeg så ser nå at jeg skrev litt krøkkete. Fastende ligger det på fra 3,8 til 5,5 mens etter måltid kan det variere fra 4 til 7. Men da har jeg målt ca 30-45 min etter måltid.

med Buffy79 og Charls04
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:24.