Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-05-2013, 22:20   #1
Olivia81
Supermedlem

Olivia81 sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,376
Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.
Hvordan var din tredje fødsel?

Det er kanskje litt tidlig å tenke på, men overskriften sier vel sitt Hvordan var din tredje fødsel? Jeg rekker å få tre barn på 3 år og 10 mnd, når minsten kommer er det 2 år siden forrige fødsel. Førstemann ble indusert og kroppen samarbeidet ikke helt, med barn nr 2 gikk det passe raskt og fint, hun kom to dager over termin. Hvor lang var tredje fødsel, raskere eller senere, før eller etter termin osv.. Fortell fortell
Gammel 14-05-2013, 00:25   #2
krystallklart
VIP-medlem

krystallklart sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,550
krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.krystallklart har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan var din tredje fødsel?

Førstemann: Fødselen startet på termindatoen, men nesten helt uten fremgang, ungen ble født to dager senere. Fødselen var for så vidt grei, viss man ser bort fra at alt gikk utrolig treigt.

Andremann: Fødselen startet og ungen ble født fem dager før termin, 13 timer fra første tegn, og helt håndterbart mtp. smerte. Drømmefødsel.

Tredjemann: Fødselen startet og ungen ble født fire dager før termin, 5 timer etter første tegn, to timer fra 3-5 cm åpning og hodet stod høyt. 11 min etter var han ute, styrtfødsel. De siste elleve min var helt av en annen verden, smertene var helt vanvittige, men det gikk så fort at jeg rakk ikke å tenke særlig over det. OK fødsel, bedre en med første, men jeg hadde det bedre under fødselen med nummer to, hadde mere kontroll da.

Denne gangen håper jeg at det vil være grei fremgang, men ikke styrtfødsel. Og i tillegg blir jeg sprø om jeg går til/over termin. Prøver og tenke at det kan skje, men orker ikke tanken en gang.
Gammel 14-05-2013, 08:47   #3
Fransiscka
Seniormedlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: troms
Meldinger: 2,374
Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.Fransiscka har et ubeskrivelig bra rykte.

Min 3 fødsel startet 7 dager før termin, ca det samme som de andre fødslene, mao.
Det startet ganske brått ved at jeg plutselig om kvelden fikk litt kynnere, hvor en av disse førte til at jeg begynte å lekke litt fostervann. Når fostervannet var begynt å lekke, ble veene brått sterkere, og to timer senere var vi på sykehuset.
Åpningsfasen fra de første kynnerne, til jeg kunne presse, gikk fort. Kun 5 timer.
Selve pressfasen tok over en time da ..
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-05-2013, 10:51   #4
Raffen
Seniormedlem

Raffen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,688
Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.

Første fødsel: Startet med vannavgang uten rier en uke før termin. Et døgn senere begynte riene, og de kom tett (ca 2 min mellom) allerede fra start. Intens fødsel med tette og vonde rier hele veien. Epidural etter ca åtte timer og 16 etter første ri ble barnet født. Endte med tangforløsning og tredjegrads ruptur.

Andre fødsel: Skulle settes i gang på termindato pga risikosvangerskap. Jeg var så moden at de kunne bare gå rett på å ta vannet. Riene startet av seg selv og to timer fra første ri (20 min fra jeg hadde 6 cm) var han født. Utrolig intens styrtfødsel, men alt gikk veldig greit, og dette var definitivt den beste av de tre.

Tredje fødsel: Igjen pga risikosvangerskap skulle jeg settes i gang seks dager før termin. Det var imidlertid fullt på føden da vi kom så vi måtte vente lenge. Fikk modningstablett! På formiddagen, men ingenting skjedde. Sent på ettermiddagen fikk jeg noen svake smerter som jeg lurte på om var svake rier eller bare kynnere. Fikk endelig ledig fødestue. Jeg hadde bare 4 cm åpning og det ble spekulert i om vannet skulle tas, og mens de snakket om det gikk vannet av seg selv. 24 grusomme minutter (!) senere var hun født. To timers fødsel er rene drømmen i sammenligning. Heldigvis gikk også dette bra og fikk kun ett pyntesting selv om hun altså nærmest "raste ut".
jan. 2013

Sist endret av Raffen; 14-05-2013 kl 10:53.
Raffen er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-05-2013, 14:45   #5
Olivia81
Supermedlem

Olivia81 sin avatar

Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.Olivia81 har mye å være stolt av.

Håper jeg slipper styrtfødsel siden det er litt over to timers kjøring til sykehus.. Håper også litt på kortere trykketid, trykket i en time med begge de to andre. Også håper jeg at jeg slipper klipp, men siden jeg har hatt to fødsler med klipp så er det vel ikke så sannsynlig at jeg slipper unna denne gangen. Jeg håper på mye skjønner jeg
Gammel 14-05-2013, 15:24   #6
Raffen
Seniormedlem

Raffen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,688
Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kan det godt være du slipper. Jeg ble klippet første fødsel, fordi de skulle bruke tang, men revnet altså skikkelig likevel. Andre fødsel ble jeg også klippet fordi det hadde dannet seg arrvev etter rupturen fra første fødsel, ig det er ikke like tøyelig. Revnet ikke i tillegg til klippet. Og tredje fødselmslapp jeg altså unna både klipp og revning, så for min del ble akkurat dette bedre for hver gang. Styrtfødsel er ikke vanlig heldigvis, så du rekker nok fram.
jan. 2013
Raffen er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-05-2013, 18:44   #7
Olivia81
Supermedlem

Olivia81 sin avatar

Oioi, jeg aner er lite håp! Håper håper håper jeg slipper klipp! Det er jo ikke selve klippet som er vondt, men det er virkelig ikke noe godt å ha masse ømme sting på et sted hvor man absolutt ikke vil ha det
Gammel 03-11-2013, 15:58   #8
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.

1. Ca til termin. Rier. Lang åpningstid. Saltvannsptøyte for å stille smerter. Bæsj!! Etter to og halvt døgn komm pressrier. Hodet ikke festet. Barnet skle tilbake i ri-pausene. Fikk til slutt en sprøyte for å få to pressrier etter hverandre. Det holde til at de fikk klippet meg litt og så kom hun
2. Gjevne rier. Lang åpningstid. Utgjevne rier. 5 cm. Drypp. To timer senere og en pressrie. Jordmor fikk ikke tid til å kle på verken forkle eller hansker.
3. Vannavgang. Rier etter fire timer. Enkle, gjevne rier. Kontakter sykehus når det er. Tre-fire minutter mellom. Jordmor sur fordi livmortapp ikke er flatet ut. (Jeg fikk beskjed in å kontakte dem noe det var fem minutter mellom rier) Hun skriver meg inn under tvil. Halv fem på natten. Halv syv ber jeg om lystgass. Trenger ikke det siden fødselen ikke er igang var svaret. Vaktbytte (hurra) og klokken ni er jeg registrert full åpning. 09.28 med tre pressrier er han ute.
4. To cm åpning fredag ettermiddag. Rier. Fire cm fredag kveld. Fire cm lørdag ettermiddag. Fire cm lørdag kveld. Riene stopper. Registrert milde små rier søndag ettermiddag. Drypp søndags kveld. Fire cm åpning. Ved midnatt kraftige rier. Fire cm åpning. Vannet blir tatt for å feste hjertedoppler på barnets hode. Fire cm. (Noen som tar et hint?!) konstante rier som starter i hverandre og klokken blir halv fire natt til mandag. Hvor mange cm?? Fire. Åhhh kanskje vi skal vurdere keisersnitt? 04.38 ble konfirmantene forløst på 5110, 56 og 39ho.

Så hvordan blir min nr fem?! Håper på fødsel tre

Hvordan ble fødselen?!

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:10.