Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-01-2014, 21:25   #1
Fibi
Medlem

Fibi sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 310
Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.Fibi er som en uslipt juvél.
Kriterier for hjemmefødsel og fødsel i vann

Hva er egentlig kriteriene for hjemmefødsel? For vannfødsel? Spiller komplikasjoner i tidligere svangerskap noen rolle?

:har en hemmelig drøm om hjemmefødsel:

Liam Nathaniel - født 09.06.2014 - 24+6 uker

Fibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-01-2014, 13:19   #2
Dalek
Medlem

Dalek sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Vestfold
Meldinger: 230
Dalek har en aura rundt seg.Dalek har en aura rundt seg.
Sv: Kriterier for hjemmefødsel og fødsel i vann

Sitat:
Opprinnelig postet av Fibi Vis post
Hva er egentlig kriteriene for hjemmefødsel? For vannfødsel? Spiller komplikasjoner i tidligere svangerskap noen rolle?

:har en hemmelig drøm om hjemmefødsel:
Jeg planleger hjemmefødsel. Så lenge svangerskapet går bra og babyen kommer ikke for tidlig eller for sent så er det lite som hindrer deg i å ha en hjemmefødsel!

Se på: www.dinjordmor.no
De driver med hjemmefødsel, etc.
(jeg skrev mail og fikk så utrolig bra hjelp og en fantastisk jordmor!)

Skulle ha hjemmefødsel siste gang men måtte dessverre settes i gang men denne gangen skal jeg prøve igjen!

Anbefaller å skaffe seg en jordmor som har erfaring med hjemmefødsel og som følger deg hele veien til fødselen. Trenger du å bli kjent med en sånn jordmor burde du skrive mail til dem og spørre om de vet om en sånn jordmor ved siden av der du bor

Sist endret av Dalek; 25-01-2014 kl 13:25.
Dalek er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-02-2014, 13:54   #3
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.
Sv: Kriterier for hjemmefødsel og fødsel i vann

Komplikasjonsfritt svagnerskap, (ved tidligere fødsler må den siste ikke være keisersnitt) og ellers er det vel ikke noe som tilsier du ikke kan ha hjemmefødsel. Prosessen rundt det å få ha hjemmefødsel, er så spennende og fin og jeg fikk meg mange aha-opplevelser da jeg som 4-gangs skulle få oppleve dette. Du store min så mye jeg lærte og for en totalt anderledes opplevelse (selv om det endte med å forsøke å få gutten ut på sykehuset som endte i hastekeisersnitt, men det var IKKE noe med valg av fødested.)

Man taper ikke noe på å spørre og undersøke, så jeg vil nok anbefale deg å spørre. Hva er det verste som kan skje? De jordmødrene som skal vurdere deg sier nei. Og så+ da har du iallefall ikke gått glipp av en mulighet lykke til

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:22.