Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Gravid gjennom assistert befruktning
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-05-2014, 16:33   #1
Miss87
Medlem

Miss87 sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 64
Miss87 er på vei til noe stort.
Erfaring med å være gravid etter assistert befruktning

Hei!

Lurer litt på hvordan dere opplever det å gå gravid etter assistert befruktning?

Jeg er nå gravid i uke 25 etter en del prøverørsforsøk, 1 MA og 2 SA, og har hatt fint lite plager fram til nå, så skal ikke klage

Men jeg er veldig nervøs og redd for å miste Var derfor på tre UL før den ordinære. Jeg trodde jeg skulle klare å slappe mer av etter at jeg begynte å kjenne spark, men jeg sliter fortsatt litt med bekymringer. Utrolig irriterende å ikke kunne klare å glede seg fullt ut over svangerskapet

Noen som har liknende opplevelser?
Gammel 07-05-2014, 07:14   #2
Sunniv
Juniormedlem

Sunniv sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 10
Sunniv er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Sv: Erfaring med å være gravid etter assistert befruktning

Jeg har vært en stund på SG og har vært sliter i mange år. Jeg er aktiv på et helt annet forum, for å beholde anonymitet, men er også jevnlig innom det skjulte forumet for Eks Slitere her inne. Dette skjulte forumet er til stor hjelp og trøst for meg.

Jeg ser at du også har termin i august, det samme har jeg. Da har vi jo ganske samme status begge to.

Vi har vært gjennom 4 forsøk, og har også opplevd en MA. I tillegg har vi måttet benytte oss av donor for å bli gravid, så veien har vært tøff og lang.

Jeg sliter også veldig med å klare å slappe av og senke skuldrene. Jeg tar det med ro når jeg merker bevegelser, men så fort det er en stille periode føler jeg meg usikker og engstelig. For meg tror jeg det handlet om at veien hit vi er nå har vært så lang og med så mange hindringer, at jeg nesten venter på at noe skal gå galt. Det er veldig tungt å ha det sånn, for jeg vil jo gjerne nyte alt sammen og bare kose meg. Tror også at MAen har satt en skikkelig støkk i meg, og at jeg er redd for at noe skal skje uten at jeg merker det og dermed redd for å få et sjokk på et eller annet tidspunkt.

Jeg tror desverre disse følelsene er veldig vanlig når man har slitt i mange år og har flere forsøk bak seg. Det er tungt mens det står på, men forhåpentligvis er belønningen til slutt verdt alt sammen!

Sier oss fornøyd med ett barn og priser og lykkelig for all god hjelp vi har fått hos Riksen!
Sunniv er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:09.