Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Vekt og ernæring
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-10-2014, 12:54   #1
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.
Koffein-innholdet i Nescafes poser

Noen andre som har lurt på hvor mye koffein det er i porsjonsposene til Nescafé, av typer som Cappuccino eller Café au Lait? Jeg spurte:

I de kaffevariantene du nevner er koffein nivået på cirka 56 mg per kopp (1,5)

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-10-2014, 13:29   #2
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.
Sv: Koffein-innholdet i Nescafes poser

Takk

Det minner meg på at jeg hadde tenkt meg en tur bortom nescafe og skaffe meg koffeinfrie kapsler til bruk på jobb. Kaffelysten begynner å komme tilbake.
Gammel 16-10-2014, 14:07   #3
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Gammel 16-10-2014, 14:20   #4
lykketrollene
Juniormedlem

Medlem siden: May 2014
Meldinger: 22
lykketrollene er på vei til noe stort.

Jeg fikk beskjed om at det ikke var koffeinet i seg selv som man burde begrense, men også at kaffe i seg selv inneholder en del skadelige stoffer....så det hjalp egentlig ikke så mye å drikke koffeinfri...... har såååå lyst på latte om dagen, men tør ikke- med tanke på 3 tidligere SA'ER så tar jeg ingen sjanse...
lykketrollene er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-10-2014, 14:39   #5
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av lykketrollene Vis post
Jeg fikk beskjed om at det ikke var koffeinet i seg selv som man burde begrense, men også at kaffe i seg selv inneholder en del skadelige stoffer....så det hjalp egentlig ikke så mye å drikke koffeinfri...... har såååå lyst på latte om dagen, men tør ikke- med tanke på 3 tidligere SA'ER så tar jeg ingen sjanse...
Beskjed fra hvem?

De fleste studier jeg har lest om dette, viser til at høye inntak av kaffein, enten det er fra kaffe, te eller sjokolade, har negativ effekt på fosteret, og da helst i form av lavere fødselsvekt, med de påfølgende problemer det kan gi. Det ser dog ut som at en kaffe om dagen ikke skader for de fleste, og max-anbefalingene ligger gjerne et sted mellom 100 og 200 mg (1-2 kopper kaffe daglig). Når det gjelder skader fra kaffe alene, så er det mindre informasjon å finne, men det har dog vært en undersøkelse som viser at kaffe, og ikke koffein, kan føre til at selve fødselen trekker ut i tid. Men har man en historie med SA, kan man gjøre lurt i å styre helt unna kaffe. En studie har vist at SA-risikoen i første trimester øker fra 12 til 15 prosent ved 100 mg kaffein og til 25% ved 200 mg kaffein.

For oss andre kan det være greit å vite at å ta seg en kopp pose-Café au Lait en hustrig høstdag betyr at man holder seg godt innenfor anbefalt grense.

Røya er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:40.