Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-12-2014, 10:20   #1
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.
Hva leser du nå?

Fortell oss hvilken bok du leser nå - og kom gjerne med en liten beskrivelse av hvordan du opplever den så langt.

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-12-2014, 10:31   #2
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Sv: Hva leser du nå?

Jeg er i gang med The Dovekeepers (Duevokterne i norsk oversettelse) av Alice Hoffman. Handlingen er lagt til det området som tidligere kaltes Judea, 70 år e.kr. Jødene jages ut av Jerusalem av romerne, og vi følger flukten gjennom ørkene og til klippefestningen Masada. Hoffman er en av mine favorittforfattere, og hun pleier vanligvis å mane frem en stemning i bøkene som trollbinder meg, men denne gangen klarer hun ikke å fenge meg. Noe som kan forklare hvorfor det har tatt meg én måned å lese drøye 100 sider ...

Gammel 01-12-2014, 13:55   #3
vbt
Medlem

vbt sin avatar

Medlem siden: May 2014
Sted: Oslo
Meldinger: 266
vbt er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Har du lest "korstogene sett fra arabernes side"? Skrevet av Amin Maalouf
Veldig bra bok.

For tiden har jeg vært hektet på adel/tjenestefolk bøker fra England. Men har lest lite siden jeg ble gravid. Har ikke orket.

SA 6+2 mai 2014
Vilblitre på SG
vbt er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-12-2014, 14:30   #4
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg leser Fasandreperne av Jussi Adler Olsen nå. Har ganske nylig begynt, så har ikke alt for mye å si om den ennå. Men likte den første boken hans om denne etterforskningen godt!! Den var utrolig spennende (Kvinnen i buret), så er spent på denne. Liker i alle fall godt å følge samme hovedpersoner, samt veldig glad i krim!
Gammel 01-12-2014, 14:36   #5
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av vbt Vis post
Har du lest "korstogene sett fra arabernes side"? Skrevet av Amin Maalouf
Veldig bra bok.
Nei, den har jeg ikke hørt om en gang. Er det en faktabok? Kan høres slik ut på tittelen. Men nå er jeg uansett ikke så interessert i Midt-Østen i utgangspunktet, noe som sikkert er en del av årsaken til at jeg ikke har falt for The Dovekeepers.

Gammel 01-12-2014, 16:06   #6
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

Jeg er litt hummer og kanari når det gjelder bøker. Merker godt at konsentrasjonen er dårligere etter at jeg ble gravid, men vet også at leselysten varierer i normaltilstand.

Jeg har også lest en del krim av Jussi Adler-Olsen i høst (Flaskepost fra P, Journal 64), men det stoppet opp da jeg kom til Marco effekten. Lånte den på biblioteket som lydbok, fikk lastet den over til telefonen og håper jeg får øretelefoner til jul

Leste Et helt halvt år for ikke så lenge siden, den ble jeg veldig skuffet over. Sikkert fordi alle andre skryter den opp i skyene.

Bringebærpiken var lett og underholdende, perfekt reiselektyre (leste hele i løpet av helgen nå).

Mormor hilser og sier unnskyld falt litt gjennom for min del - der likte jeg En mann ved navn Ove mye mye bedre Den der andre feelgood-boka som har vært slik i vinden i det siste (Hundreåringen som klatret ut av vinduet...) orket jeg ikke lese ferdig
Gammel 01-12-2014, 16:42   #7
vbt
Medlem

vbt sin avatar

Medlem siden: May 2014
Sted: Oslo
Meldinger: 266
vbt er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Røya Vis post
Nei, den har jeg ikke hørt om en gang. Er det en faktabok? Kan høres slik ut på tittelen. Men nå er jeg uansett ikke så interessert i Midt-Østen i utgangspunktet, noe som sikkert er en del av årsaken til at jeg ikke har falt for The Dovekeepers.
Det er en faktabok, men fortalt med personer og samtaler. Leste den rett i etterkant av å ha lest Arn-bøkene. Jeg er veldig glad i historie, så leser en del historisk skjønnlitteratur. Ellers har jeg lest mye krim gjennom årene.

SA 6+2 mai 2014
Vilblitre på SG
vbt er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-12-2014, 18:08   #8
justme
Medlem

justme sin avatar

Medlem siden: Sep 2014
Meldinger: 166
justme er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tallahassee Vis post
Jeg leser Fasandreperne av Jussi Adler Olsen nå. Har ganske nylig begynt, så har ikke alt for mye å si om den ennå. Men likte den første boken hans om denne etterforskningen godt!! Den var utrolig spennende (Kvinnen i buret), så er spent på denne. Liker i alle fall godt å følge samme hovedpersoner, samt veldig glad i krim!
Likte alle de bøkerne veldig godt.... Tror det kommer ny i mars....

Selv leser jeg ingenting for tiden... Leselysten min går litt i rykk og napp... Leste ferdig Jo Nesbø bøkerne her i høst.... Likte de veldig godt... (De med Harry Hole)

Prinsessa kom 9. mai
justme er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-12-2014, 18:50   #9
Manga
Seniormedlem

Manga sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 2,607
Manga har et ubeskrivelig bra rykte.Manga har et ubeskrivelig bra rykte.Manga har et ubeskrivelig bra rykte.Manga har et ubeskrivelig bra rykte.Manga har et ubeskrivelig bra rykte.Manga har et ubeskrivelig bra rykte.Manga har et ubeskrivelig bra rykte.Manga har et ubeskrivelig bra rykte.Manga har et ubeskrivelig bra rykte.Manga har et ubeskrivelig bra rykte.Manga har et ubeskrivelig bra rykte.

Har akkurat begynt på Sandmannen av Lars Kepler. Elsker disse bøkene så etter den blir det Stalker.
Leser mest krim, det er det som fenger meg mest.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:27.