Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-12-2014, 10:44   #1
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.
Fortapt i barnevognjungelen

Hjelp, jeg har gått meg vill i barnevognjungelen!

Da vi ventet storesøster, var det med vogn ikke noe problem. Vi hadde ikke bil den gangen, men hadde hus, så vekt og størrelse var ikke noe problem. Kriteriet var ei stor og god vogn med god plass under til matvarer og solide hjul til turer på grusvei, siden vi bodde et par km fra butikken og ofte gikk turer med bikkja. Det ble ei brukt Emmeljunga-vogn som vi elsket, men dessverre døde den akkurat idet vi var ferdige med å bruke den.

Nå har vi derimot bil, vi er ikke lenger avhengig av å trille matvarer hjem i vogna, og vi har flyttet til et sted uten grusveier. I hovedsak trenger vi ei vogn som den lille kan sove i ute, og som vi kan trille små turer i i boligfeltet og ned i sentrum. Og nå aner jeg ikke hva jeg skal se etter!?

Er det noen som kan hjelpe meg og peke meg i riktig retning? Hvor begynner jeg å titte i det virrvarret som er av vogner i alle former og størrelser? Gi meg noen merker eller modeller å se etter. Hva gjør dem bra? Hva gjør dem mindre bra?

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-12-2014, 18:59   #2
Tommeline81
Veteranmedlem

Tommeline81 sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 3,184
Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.Tommeline81 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fortapt i barnevognjungelen

Anbefaler deg å dra på en butikk og se og prøve.

Vi hadde Brio GO til andremann, begge to elsket den så blir amme denne gangen. Den er lett, god fjæring, tar liten plass, god bag, kan ha sittedelen både mot deg og fra deg (viktig for meg å ikke sette ungen vendt fra meg 6 mnd gammel i sportsvogn).

Jeg foretrekker vogner med svingbare forhjul. Hadde Emmlajunga edge duo til første, men bytta den ut når han ble 9 mnd og bytta fra bag til sportsvogn, da prøvde vi Bugaboo cam, men likte den ikke, så ble det MB da han var 11 mnd, den elsket vi.
Gammel 08-12-2014, 22:40   #3
H&C
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 411
H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.

Hadde Easywalker Sky til forrigemann og var veldig godt fornøyd med den.

Denne gangen har vi gått for Mountain buggy fra OTH. Har erfaring med den vognen fra før, men da i tvillingutgave. Var superfornøyd med den i alle fall.

Liker veldig godt vogner med svingbare/svingbart hjul foran, er så lett å manøvere syns jeg.

juli-06 juli-10
H&C er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-12-2014, 20:28   #4
Røya
Medlem

Røya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 384
Røya vil raskt nok bli berømt.

Takker for innspill!

Røya er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-12-2014, 23:00   #5
Miffy
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2012
Meldinger: 2,108
Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.Miffy er på vei til noe stort.

Jeg eeeelsker Bugaboo hvertfall

Her blir det nok Bugaboo Donkey siden jenten ikke er mer enn to år når mini kommer

Edit: har Bugaboo Cameleon nå, og er kjempe fornøyd. Den er smart, lett og enkel. Finnes videoer på nett

En liten august 2015
Miffy er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-12-2014, 12:37   #6
Cila
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2012
Sted: i et hus i en bygd
Meldinger: 1,923
Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.Cila er fantastisk mot andre.

Jeg falt for emmaljunga edge duo når mini skulle komme til verden. syns den er helt knall Men hvis man googler barnevognguide eller går inn på de store barneutstyrsbutikkene sin internettside så kan man lese seg frem til endel der også. det er endel man kan/bør tenke over ved valg av vogn- kommer an på hva/hvordan den skal brukes- om man skal bære den opp x antall trapper flere ganger for dagen, eller skal has i bil ofte, eller bare brukes nå og da på asfalt evt grus/skog/flatmark/bakker osv osv. I tillegg bør man sjekke om vogna har full liggestilling på sportsdelen- som ungen ikke vokser ut av når de er 18 mnd gammel (noen vogner har kortere sitte/liggedel enn andre vogner, så det blir ekstra viktig hvis foreldrene er lange og antagelig får en unge som blir lang)

Selv sliter jeg med å skulle velge vogn som begge to kan sitte i, så jeg skjønner dilemmaet ditt Men undersøk litt først før du drar til en velutstyrt utstyrsbutikk. og sjekk også ut priser rundtomkring før du slår til på et "tilbud" som viser seg å være lureri
Cila er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:57.