Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Gravid gjennom assistert befruktning
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-10-2014, 10:10   #1
lykketrollene
Juniormedlem

Medlem siden: May 2014
Meldinger: 22
lykketrollene er på vei til noe stort.
Nedtrapping av medisiner etter frys

Hei,

Fikk beskjed om å kutte alt fra uke 10+0, jeg syns det er skummelt.....! Tenker å trappe ned istedenfor, må uansett kjøpe en pakke til med lutinus.. Hvordan har dere andre gjort det/fått beskjed om?
lykketrollene er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-10-2014, 11:56   #2
skogan
Medlem

Medlem siden: Sep 2014
Meldinger: 62
skogan er på vei til noe stort.
Sv: Nedtrapping av medisiner etter frys

hei.
Fekk samme beskjed som du, slutt ved ti uker.
Spørte om det samme når eg var på tidlig UL og han sa at eg skulle slutte når medisinene var tom. Eg har medisin fram til 9+6.. så eg slutter da.
skogan er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-10-2014, 14:07   #3
Bethlisa
Medlem

Bethlisa sin avatar

Sted: Telemark
Meldinger: 168
Bethlisa vil raskt nok bli berømt.Bethlisa vil raskt nok bli berømt.

Jeg fikk også beskjed om og slutte på de tvert når jeg er 8 +0. Syns selv det var skummelt så spurte faktisk to ganger om jeg virkelig skulle slutte brått på de. Og ja, det skulle jeg.
Fersk forsøk her da

Sist endret av Bethlisa; 16-10-2014 kl 14:21.
Bethlisa er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-01-2015, 08:38   #4
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bethlisa Vis post
Jeg fikk også beskjed om og slutte på de tvert når jeg er 8 +0. Syns selv det var skummelt så spurte faktisk to ganger om jeg virkelig skulle slutte brått på de. Og ja, det skulle jeg.
Fersk forsøk her da
8 + 0 ? Jeg fikk beskjed å slutte uke 10 + 0 . Du skal ikke spørre dem om hvorfor du skal slutte på 8 når det ser ut til at det er flere som slutter 10 da?
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-01-2015, 09:21   #5
Bethlisa
Medlem

Bethlisa sin avatar

Sted: Telemark
Meldinger: 168
Bethlisa vil raskt nok bli berømt.Bethlisa vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tommelise Vis post
8 + 0 ? Jeg fikk beskjed å slutte uke 10 + 0 . Du skal ikke spørre dem om hvorfor du skal slutte på 8 når det ser ut til at det er flere som slutter 10 da?
Forrige forsøk var et fersk forsøk. Kanskje derfor.

Nå på fryseforsøket, så står det at jeg skal gå på medisiner inntil uke 12. Skal høre nærmere når jeg ringer de til tirsdag for å få svar på HCG.
Bethlisa er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-01-2015, 11:21   #6
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke frys her, men medisinstøtte likevel. Jeg syns det var alt for skummelt å slutte med alt på èn gang Så jeg fordelte det litt utover... sluttet med babyklister i uke 9, crinone uke 10 og metformin i uke 12. Sistnevnte trappet jeg ned på også de to siste ukene, med antall tabletter pr. dag. Føltes bedre å gjøre det slik.
Gammel 30-01-2015, 21:13   #7
Tommelise
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Meldinger: 102
Tommelise er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bethlisa Vis post
Forrige forsøk var et fersk forsøk. Kanskje derfor.

Nå på fryseforsøket, så står det at jeg skal gå på medisiner inntil uke 12. Skal høre nærmere når jeg ringer de til tirsdag for å få svar på HCG.
HMMM- uke 12? Da er det kanskje jeg som må spørre da på tirsdag når jeg skal ringe inn etter flere medisiner......

Jeg er jo også på fryseforsøk og bruker 3 x 2 stk utrogestan vaginalt og 3 x 1 stk progynova oralt, og fikk beskjed om at dette skal være dosen fram til og med uke 10 ved graviditet. Er det for lite tro?
Tommelise er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-01-2015, 21:26   #8
@lfakrøll*
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 258
@lfakrøll* har en aura rundt seg.@lfakrøll* har en aura rundt seg.

Når det gjelder lutealfasestøtte så synes jeg det gis såååå mye forskjellig info! Når jeg var gjennom IVF for 4 år siden så skulle jeg ikke fortsette etter påvist positiv test, altså 14dpo... Da tok jeg bare ut pakka, og tok dermed t.o.m 15 dpo.

Nå har jeg fått Crinone som lutealfase i naturlige sykluser og fikk beskjed om å slutte hvis UL i uke 7 viser at alt er normalt.

I felleskatalogen står det: "Daglig applikasjon bør fortsette i 10-12 uker (til placentaautonomi) dersom graviditet er påvist"
Så jeg har iallefall planer om å fortsette en stund til selv om alt ser normalt ut i uke 7
@lfakrøll* er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-01-2015, 09:25   #9
lilleulv1
Medlem

lilleulv1 sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 124
Blogginnlegg: 1
lilleulv1 er på vei til noe stort.

Forskjellen på fersk forsøk og frys er ganske store. Fersk da har man jo en drøss gule legemer som produserer progesteron frem til morkaka tar over i uke 12!
Men styrt syklus på frys har man jo ikke nødvendigvis el og får derfor ikke et gult legeme og man tar progesteronstøtte lengre.
Jeg hadde ville tatt støtte frem til uke 12! Evt bedt sykehuset om en fornuftig forklaring.

Prøvere siden -09
6 forsøk og vi fikk endelig 2 streker
kom i november 2014

lilleulv1 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:11.