Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Svangerskapsomsorg og fosterutvikling
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-01-2015, 18:42   #11
Mocca83
Medlem

Mocca83 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Trondheim
Meldinger: 330
Blogginnlegg: 3
Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.
Sv: Har/skal du ha oppfølging hos lege eller jordmor, og hvorfor?

Sitter egentlig med det samme sp.målet.

Var stort sett hos jm sist, men denne gangen føler jeg ikke helt behovet... Kan jo være det endrer seg, men til nå har jeg vært hos legen for sykemeldinger og div. prøver, og føler meg greit ivaretatt der. Er en del forsinkelser ja, men når jeg først kommer inn er det over på 10 min. Da jeg satt hos jm følte jeg at vi liksom måtte fylle tiden med tomt prat, så de siste kontrollene jeg hadde der var over på 15-20 min. Får se om jeg gjør som flere over her, og går annenhver gang eller noe...

Mocca83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-01-2015, 19:13   #12
Sistemann
Medlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 303
Sistemann vil raskt nok bli berømt.

Jeg gikk hos lege første gang - flyttet underveis i svangerskapet og syntes det var nok å forholde seg til et bytte. Andre gang ble det til at jeg fulgte samme mønster.
Tredje gang ville jeg prøve jordmor, men syntes ikke det ga meg så veldig mye. Det ble mye selvfølgelig pjatt.
Så denne gang er jeg tilbake hos kun lege. Må jo uansett forholde meg til legen til en viss grad, spesielt siden jeg har en del medisinske komplikasjoner. Deilig å ha en person som holder i trådene.
Gammel 13-03-2015, 00:26   #13
Castiel
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2015
Meldinger: 17
Castiel er på vei til noe stort.

Jeg har gått til JM og vert innom lege en gang. Pga sykmelding. Siden jeg er "godt voksen" er jeg til kontroll OFTE. Er faktisk lei. Har også hatt problem med å holde vekta, og skal til UL for 5. gang for vektkontroll, neste uke. (er selvsagt godt å få vite at lillegull i magen legg på seg og utvikler seg bra, selv om ikke jeg gjør det)

Bor ut på bygda, så har 3 timer reise til sykehus, lege og UL, derfor har det blitt helt "slitsomt" med alle de her kontrollene. (skjønner at alle vil være på den sikre sida, og at det er bra at de følger opp, og alt det der)

Men nå er det mannen som vil at vi skal til JM. (dette er hans første barn) Gjør det for hans del. Her er heldigvis JM i kommunen, så vi slipper å reise så langt til det.

Ser at det her er et sutreinnlegg, SORRY, skal jo være glad for god svangerskapskontroll. Jeg har visst et luksusproblem.

Castiel er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2015, 08:18   #14
Mooica
Medlem

Medlem siden: Jan 2015
Sted: Klæbu
Meldinger: 219
Mooica vil raskt nok bli berømt.Mooica vil raskt nok bli berømt.

De to forrige svangerskapene gikk jeg til jm, og var veldig fornøyd med henne.
Nå har vi flyttet til en ny kommune, så jeg får ikke den samme jm evt.

Jeg har valgt å gå til legen denne gangen.
Jeg skal følges opp med mye blodprøver pga lavt stoffskifte og jeg har mye bekkenplager, og jeg har ikke behov for praten som jm kan tilby.
Når det er 3. mann så vet en liksom hva som kommer og hva som skal gjøres.

Mooica er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2015, 10:25   #15
mariuska
Supermedlem

mariuska sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 719
mariuska er et navn alle kjenner.mariuska er et navn alle kjenner.mariuska er et navn alle kjenner.mariuska er et navn alle kjenner.mariuska er et navn alle kjenner.mariuska er et navn alle kjenner.

Lurer på om det kun blir lege på meg, jeg få også litt ekstra oppfølging pga rhesus negativ, så må uansett til legen flere ganger. Hun er helt fantastisk, og jeg trenger ikke jordmor"pjattet" jeg heller, jeg vet hva jeg går til

Og bittelille september 2015

Min Fødselsrapport
mariuska er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-03-2015, 13:30   #16
sosa
Medlem

Medlem siden: Feb 2015
Meldinger: 45
sosa er på vei til noe stort.

Går annen hver gang til lege og jordmor. Fikk det anbefalt av legen, OG jordmora, forøvrig
sosa er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:22.