Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-09-2015, 17:39   #1
TsH
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 2
TsH er på vei til noe stort.
Vogn til aktiv familie

Sliter litt i vognjungelen, og føler at jeg ikke helt greier å få tak på hva vi skal kjøpe før vi skal ha førstefødte rundt nyttår.
Våre krav er ikke helt det samme som jeg leser i de aller fleste forum trådene.

Vi har stor hund og er veldig aktive. Jeg jobber i nordsjøen, så kona er avhengig av å kunne gå 2 gode turer om dagen uansett om det snør eller regner. Endel av turene går på grusveg/lett terreng så god demping og store hjul er nødvendig.

-store lufthjul
-god demping
-god å trille i terreng/grus/snø
-trenger ikke å være spesielt god i små butikker og kafeer
-god sittedel over god bag
-pris er ikke veldig viktig
-reiser endel, så må kunne gå i en prampack (usikker på om de jeg har listet opp gjør det?)
-vendbar

Har blinket meg ut et par modeller rangert 1-3, men er også åpen for andre.

1. Emmaljunga Super Viking med lufthjul
2. Emmaljunga Super Nitro med lufthjul
3. Stokke Trailz (har lest endel om at sittedelen ikke er helt optimal?
TsH er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-09-2015, 00:29   #2
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vogn til aktiv familie

Jeg synes du burde sjekke ut Simo. Det kan hende du må ta av hjulene for å få plass i Prampack, men det bør gå (med forbehold om ulike modeller og endrede mål).

I dyp våt snø vil du få problemer uansett vogn tror jeg. Det er tungt, dessuten vil varekurven subbe nedi. Jeg har sett ski til å sette på vogn, men jeg vet ikke om de passer til alle sorter. Hvis du er litt nevenyttig kan du nok lage til noe som funker selv, f.eks. av noen barneski. Pulk skal ikke brukes før ungen er minst et halvt år.
Gammel 13-09-2015, 09:31   #3
Sussa85
Veteranmedlem

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 3,457
Sussa85 vil raskt nok bli berømt.Sussa85 vil raskt nok bli berømt.Sussa85 vil raskt nok bli berømt.Sussa85 vil raskt nok bli berømt.Sussa85 vil raskt nok bli berømt.Sussa85 vil raskt nok bli berømt.Sussa85 vil raskt nok bli berømt.Sussa85 vil raskt nok bli berømt.Sussa85 vil raskt nok bli berømt.Sussa85 vil raskt nok bli berømt.Sussa85 vil raskt nok bli berømt.

ville også vurdert TFK joggster twist, men den har bare tre hjul da. Et pluss (synes jeg personlig), er handbrems, som kan være praktisk når man har hund.
Gammel 13-09-2015, 14:39   #4
Javelina
Supermedlem

Javelina sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,157
Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.Javelina har mye å være stolt av.

Jeg tror dere vil kunne like BOB Sport utility stroller. Sjekk den! Evt en av de andre BOB-vognene, som feks revolution (bobgear.com)
Og ellers ville jeg sett på TFK, som vi har selv og er veldig fornøyd med. Super til turbruk! (Finnes også med 4 hjul om det er veldig viktig. Da kan du feks bestille fra Tyskland, kiddies24.)
Evt Mountain buggy urban jungle?

Sjekk også nordic cab. Det kan tenkes det er noe for dere. Den kan brukes som vogn, sykkelvogn, pulk og man kan få hundedrag til den.

Ellers tenker jeg at bæretøy kanskje egner seg best i dyp snø. Bæresele eller sjal. Evt pulk da.

Verdens fineste IVF- kom endelig til oss sommeren 2013, etter en laaang prøverhistorie. (5 års venting, 5 IVF + 3 frys – SA september 2011, MA februar 2012.)
Så kom jammen verdens fineste lille overraskelse også bare 16 mnd etter, julen 2014.

Sist endret av Javelina; 13-09-2015 kl 14:49.
Javelina er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:02.