Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-05-2016, 10:35   #1
kamelen
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2016
Meldinger: 46
kamelen er på vei til noe stort.
Septober uke 21

Tirsdag og godt i gang med ny uke! Her skal jeg bake litt i dag.
Snart bursdag i heimen .
Sitter og surfer litt på tøybleier, og har allerede kjøpt noen. Jeg brukte brettebleier da eldstejenta var nyfødt. Da lillebror kom til verden oppdaget jeg etter hvert formsydde, alt-i-ett og lommebleier, og ble bare mer og mer ivrig.
Noe har jeg tatt vare på og nå prøver jeg å supplere, og har så langt bare kjøpt brukt. Utrolig stort utvalg og det er lett å la seg rive med. Særlig når du kan få støtte på inntil 1000,- dersom du går til innkjøp.
Noen andre med erfaringer fra tøybleier?
Gammel 24-05-2016, 11:24   #2
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.
Sv: Septober uke 21

Ny uke ja
Er hoppende glad for at det viser seg at siden vi betalte flyturen til Italia mer MasterCard så får vi igjen depositum for leiligheten også
Det er snakk om nesten 20000 til sammen så det er litt penger. Ellers har vi endelig fått bestilt både fliser og baderomsinnredning til badet som skal pusses opp, så håper jeg at håndverkerne snart kommer i gang

Fant også bag til TFK på Finn i går i akkurat den fargen jeg ville, så da er vogna i boks også

Fikk litt lyst på kake nå Kamelen
Gammel 24-05-2016, 21:31   #3
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Supert at dere får igjen alt Madikken! Gratulerer med komplett vogn. Jeg har kjøpt adapter slik at jeg kan bruke bilsete på undrestellet i dag, så nå er vogna komplett her også

Mellomjenta var også tøybleiebarn Kamelen, og vi planlegger at babyen også skal bli det. Mellomsøster var noen måneder når vi begynte, og dette er første gang jeg skal prøve tøybleier til nyfødt. Er glad i alt i ett bleier, men det blir litt dyrt å kjøpe mange slike i nyfødtstørrelse. Har kjøpt en prøvepakke med litt forskjellig til nyfødt, men mye virker veldig klumpete. Jeg har også strikket noen bleiebukser som jeg tenker å bruke med brettebleier i starten, tenker det blir mange skift til å begynne med. Hva syntes du fungerer best til nyfødt?

Jeg har også bare gode erfaringer med å kjøpe brukt. Ekstremt mye billigere, myke og maks oppsugningsevne fra første stund.

Sist endret av Symre; 24-05-2016 kl 21:35.
Symre er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-05-2016, 08:18   #4
kamelen
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2016
Meldinger: 46
kamelen er på vei til noe stort.

Jeg har bare brukt brettebleier på nyfødt, og begynte ikke med formsydde, alt-i-ett og lommebleier før han var en 5-6 mnd. Hadde ikke helt skjønt hvor fantastisk det var. Til gjengjeld ble jeg mye ivrigere etter at jeg kom i gang med det. (Jeg har alltid brukt litt papir også).
Den gang kjøpte jeg formsydde flanellsbleier fra Imse Vimse. De var billige og de likte jeg veldig godt. Jeg har nå funnet de samme bleiene brukt og venter de i posten en av dagene. I tillegg kjøpte jeg to Fuzzi Bunz. De likte jeg også godt fordi de hadde en god passform og tørket fort. Jeg hadde også to Imse Vimse alt-i-ett, men de var litt store synes jeg. Jeg likte også godt Thirsties formsydde med PUL-trekk, men de har jeg faktisk solgt.

Så når jeg ser etter brukte bleier nå, så ser jeg mest etter Fuzzi Bunz, denne gangen har jeg kjøpt noen i str. S, så får vi se hvor tidlig jeg kommer i gang med de. Utvalget er jo så enormt, og det er veldig lett å la seg rive med. Men det er jo lurt å avvente litt også, det kan jo hende at FB ikke passer den lille, selv om de funket bra på storebror. Tenker å bruke litt brettebleier i starten, for jeg har fortsatt ullbuksene, men jeg var så dum at jeg solgte dem i jula.... Da var jeg allerede gravid uten å vite det. Men får kjøpe noen brukte.

Sist endret av kamelen; 25-05-2016 kl 08:21.
kamelen er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-05-2016, 21:18   #5
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Her har jeg kjøpt bitti d'lish og thirsties som jeg kan bruke etter noen måneder, og et par formsydde i str S til nattebruk i starten. Må kjøpe brettebleier og lanolin, så får jeg se an hva jeg trenger etterhvert. FB likte ikke jeg sist, men mellomsøster er 8 og mye har sikkert skjedd på bleiefronten de siste 5 årene.

Har flyttet siden sist, og vaskemaskinen er nå veldig langt unna badet. Blir nok mer styr med tøybleiene da, men det er vel en vanesak.

Var på uke 24 kontroll i går. Fortsatt litt utslag på UVI, men de ville ikke sette meg på ny antibiotikakur, men ta ny prøve om to uker. Har kjøpt tranebær kapsler og drikker masse ekstra. Legen målte ikke størrelsen på magen, har de sluttet med det? Tenkte ikke på det før jeg hadde gått der fra.
Gammel 25-05-2016, 22:00   #6
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Jeg er imponert over dere som kjører på med tøybleier jeg er altfor lat, så her går det i engangsbleier...

Ang. måling av mage Symre så måler de ikke før uke 25 nå av en eller annen grunn. De kunne hvertfall begynt på 24 ukers kontrollen. JM målte meg likevel i uke 15 for hun likte å se utviklingen...

Fikk bilstol og litt andre småting i posten i dag, greit å ha ting på plass syns jeg
Og nå er det bare 1,5 uke til håndverkerne begynner på badet i morgen skal jeg handle fliser.

Jobber dere 100 %? Jeg kjenner at selv om formen egentlig er fin (bortsett fra litt bekkenløsning) så er det mer enn nok å jobbe 50 % om dagen...
Gammel 26-05-2016, 21:10   #7
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Takk for info Mafikken! Da har ikke legen glemt det iallefall.

Jeg jobber 100%, men har ikke noen fysisk tung jobb. Går greit på jobb, men merker at det noen ganger er tomt for energi når jeg kommer hjem. Har noen prosjekter jeg håper å få fullført og er veldig innstilt på å jobbe hele veien ut. Føler meg heldig som holder meg frisk.
Gammel 09-06-2016, 10:57   #8
Mayira
Medlem

Mayira sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Sted: Rogaland
Meldinger: 50
Mayira vil raskt nok bli berømt.Mayira vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Madikken Vis post

Ang. måling av mage Symre så måler de ikke før uke 25 nå av en eller annen grunn. De kunne hvertfall begynt på 24 ukers kontrollen. JM målte meg likevel i uke 15 for hun likte å se utviklingen...
AHA! Jeg har stusset sånn hvorfor de ikke har målt på meg sålangt, forrige gang målte de jo fra første kontroll i uke 12

2014
Mayira er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:46.