Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-06-2016, 20:34   #1
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.
glis Uke 24 Septobermammaene

Jeg innser at jeg er i tredje trimester når jeg uten å reflektere over det syntes det er helt overflødig å knyte joggeskoene bare for å kjøre en tur

Her er formen fortsatt ok, men magen er diger, og jeg kan ikke se for meg hvor det skal ende. Prøvde meg på en spinningtime i dag, og magen var i veien og det var ubehagelig. Jeg som hadde håpet spinning kunne være en god erstatning for jogging disse siste ukene. Svømmehallen er stengt. Noen som har gode tips til kondistrening siste trimester? Har gitt opp å komme i gang med styrke

Jeg har første jordmortime og 28 ukers kontroll i morgen, og gleder meg. Legeoppfølgingen til nå harvært av teknisk art og jeg håper jordmor har tid til å følge meg opp videre.

Er alt bra med dere? Stille her nå, og bedre blir det kanskje ikke nå som sommeren kommer. Håper dere henger med helt til mål
Gammel 14-06-2016, 20:52   #2
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.
Sv: Uke 24 Septobermammaene

Jeg er her
Gratulerer med tredje trimester Symre jeg føler meg gedigen nå og jeg er ikke 25 uker engang
Men formen er egentlig ganske fin, veldig trøtt, men fikk beskjed fra legen i dag om at jeg har veldig lavt jerninnhold, noen tips mot den harde magen som gjerne følger med?
Jeg får ikke trent så mye pga kynnere som kommer med en gang pulsen stiger, men går en del -har kjøpt meg aktivitetsbånd, og prøver og trene litt styrke, men nå er det leeeenge siden.

Har du prøvd elipsemaskin? Det kan jo kanskje funke?
Gammel 14-06-2016, 22:58   #3
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Ellipsemaskin var lurt. Jeg er jo faktisk medlem på et treningssenter Kanskje jeg får til litt styrke også, når jeg først er der.

Jeg tåler niferex ganske godt, og blir ellers veldig dårlig av høydose jerntabletter. Ble syk første uken, men har vent meg til de nå.
Det er også lurt å ta de på kvelden, et tips jeg fikk i blodbanken. Melk skal ikke tas samtidig, men jern om kvelden og biola på morgenen går fint
Gammel 15-06-2016, 17:00   #4
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Takk for tips Symre ble Niferex på meg og. Hun på apoteket mente jeg måtte ha svært lavt siden jeg skulle ta to høydosetabletter om dagen.

Skulle egentlig vært på sommerfest med jobben i dag, men jeg eier ikke energi så jeg valgte sofaen i stedet
Gammel 15-06-2016, 21:55   #5
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Det hørtes lurt ut! Jeg varte i to timer på sommerfesten vår. Håper du tåler tablettene godt! Jeg tar bare en og har ferritin som har lagt seg på 11. Legen syntes det er rart det ikke stiger og hørtes skeptisk ut når jeg sa jeg har vært flink å ta de hver dag. Sist skulle de måle selve jernlageret, men jeg har glemt å ringe for å få resultatene.

Da har jeg vært hos jordmor. Hun ble litt overrasket over at det var over åtte år siden vi så hverandre sist. Hun hadde ikke foràndret seg, like hyggelig og flink som jeg husket Alt så fint ut, babyen ligger på tvers og er veldig aktiv, jeg har hatt mistanke om at hun snurrer litt mye rundt

Jeg må visst ta glukosebelastningstest pga alder Trodde det var etter fylte 38?

Sist endret av Symre; 15-06-2016 kl 22:00.
Symre er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-06-2016, 22:26   #6
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Så bra at alt ser bra ut Greit at hun ligger på tvers nå, så lenge hun snur seg til fødsel

Det er nye retningslinjer visstnok, jeg må også ta den selv om jeg bare er noen mnd over 35. Både legen og jm på sykehuset mente egentlig at jeg ikke trenger det, mens jm på helsestasjonen er ganske så bastant.
Iflg jm på sykehuset kommer det til å komme nye retningslinjer igjen, og da endrer de visst alderen eller noe.

Kan ikke si at jeg gleder meg
Gammel 16-06-2016, 21:42   #7
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis de er greie på sykehuset, har de blandet sukkerlaken i god tid og satt den kaldt - kanskje tilsatt en dråpe sitron også. Hiv nedpå uten å stoppe mer enn høyst nødvendig, så går det forbausende fint! Et ukeblad eller noe slikt til å slå i hjel ventetiden er lurt.

Kos dere med magene.

Gammel 17-06-2016, 16:26   #8
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Barnefri i helgen
Vi har tatt turen helt til Oslo (bor 4 mil unna) for å bo på hotell og bare slappe av
Nå venter jeg på hotellrommet på at mannen skal komme. Han jobber i Oslo, så ikke lange biten heldigvis.
Skal spise masse god mat - bor bevisst rett ved Mathallen
Gammel 17-06-2016, 19:30   #9
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Gulli_70 Vis post

Hvis de er greie på sykehuset, har de blandet sukkerlaken i god tid og satt den kaldt - kanskje tilsatt en dråpe sitron også. Hiv nedpå uten å stoppe mer enn høyst nødvendig, så går det forbausende fint! Et ukeblad eller noe slikt til å slå i hjel ventetiden.
Så hyggelig å høre fra deg Gulli, og takk for tips. Savner deg her inne, håper du har det bra.

Det hørtes veldig deilig ut Madikken. Nyt rolige dager med god mat!

Jeg ligger rett ut på sofaen etter en lang dag på jobb, huset står på hodet og vi får besøk i morgen tidlig Får prøve å kvinne meg opp til å komme i gang... Og glede meg til ro i morgen kveld.
Gammel 19-06-2016, 15:00   #10
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Madikken Vis post
Har du prøvd elipsemaskin? Det kan jo kanskje funke?
Da har jeg kommet meg på trening, og prøvde ut elipsemaskinen. Tungt og uvant, men på en bra måte. Definitivt mye bedre egnet for denne tunge gravidkroppen enn både løping og spinning. Takk for bra tips, da blir det visst treningssenteret på meg i sommer. Gir ikke opp løpingen helt enda, men tør ikke ta noen annen runde enn strandrunden der jeg vet det er tre offentlige toaletter langs veien
Fortsatt god søndag. Her titter endelig solen frem etter en formiddag med øsende regn, og jeg skal lokke jentene med ut på tur for å kjøpe is

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:37.