Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september og oktober
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-07-2016, 16:22   #1
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Meldinger: 205
Symre er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Uke 28!

Må jo ha en liten tråd denne uken også!
Da har vi kommet hjem fra miniferie og fornøyelsespark og dyrehage er unnagjort for denne gang Nå venter late dager i hengekøya, på stranda og på hytta, noe som passer meg utmerket.

Var på kontroll i dag. Hun har lagt seg fint med hodet ned og hadde ganske god tilvekst. Jeg fikk utslag på 2+ på ketoner. Noen som har erfaring med det? Syntes jeg spiser en hel masse.
Gammel 14-07-2016, 22:08   #2
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.
Sv: Uke 28!

Hei hopp
Ingen erfaring med utslag på ketoner dessverre. Hva indikerer det?

Vi er i kr.sand hele uka, jeg er møkklei skandinavisk sommer - så nå har vi bestemt oss for varmere strøk til påske (lenge til da)
I tillegg har bekkenet slått seg fullstendig vrang, problemer med å gå og sitte, så jeg gleder meg til å komme hjem til senga vår

Var på Sabeltann show i går, veldig bra - de er flinke typisk nok begynte det å plaske akkurat når det startet og sluttet med en gang vi hadde satt oss i bilen etterpå :P
Gammel 15-07-2016, 08:43   #3
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Ketoner er et biprodukt av fettforbrenning og indikerer for lite karbohydrater. Jeg tror det ofte henger sammen med diabetes, og at det er derfor de sjekker det, men sukkertoleransen min var jo helt fin.

Så gøy med Sabeltann Madikken. Vi har aldri fått somlet oss til Kristiansandferie, og jeg har tenkt at jentene snart er litt store, men nå får vi jo mange flere år på oss Dyrehagen vil nok uansett være stas for de store jentene mine i flere år fremover. God bedring med bekkenet, kjenner selv det gjør underverker for søvnkvaliteten med noen netter i egen seng.

I dag er det meldt mer sol og varmt enn den neste uken, så da er jeg fast bestemt på strandtur i dag, om vi så må ta med paraply. Sommerværet er supert for gravidkroppen, og jeg kan fortsatt få på meg joggeskoa, men litt mer sol og badevær unner jeg disse jentene mine.
Gammel 15-07-2016, 11:28   #4
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post

Var på kontroll i dag. Hun har lagt seg fint med hodet ned og hadde ganske god tilvekst. Jeg fikk utslag på 2+ på ketoner. Noen som har erfaring med det? Syntes jeg spiser en hel masse.
Sa ikke jordmor/lege noe om det? Jeg hadde utslag på ketoner sist jeg også, men da hadde jeg kontroll tidlig på dagen og hadde tatt morgenurin. Som oftest har jeg hatt kontroll på ettermiddagene og da har jeg jo tatt urinprøve rett før kontrollen.

Når jeg var inne hos lege sa hun at ketonene da kom av at det var morgenurin og jeg ikke hadde spist på flere timer da når jeg tok prøven, og at det da var ganske naturlig. Men jeg vet jo ikke om du tok morgenurin eller hva, men de følger jo med, så får jo se om det er utslag på neste kontroll evt.
Gammel 15-07-2016, 21:35   #5
Symre
Medlem

Symre sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Mynona Vis post
Sa ikke jordmor/lege noe om det? Jeg hadde utslag på ketoner sist jeg også, men da hadde jeg kontroll tidlig på dagen og hadde tatt morgenurin. Som oftest har jeg hatt kontroll på ettermiddagene og da har jeg jo tatt urinprøve rett før kontrollen.

Når jeg var inne hos lege sa hun at ketonene da kom av at det var morgenurin og jeg ikke hadde spist på flere timer da når jeg tok prøven, og at det da var ganske naturlig. Men jeg vet jo ikke om du tok morgenurin eller hva, men de følger jo med, så får jo se om det er utslag på neste kontroll evt.
Takk for svar. Det var morgenurin, så det høres jo ut som om det er det som var årsaken. Jordmor sa at de ofte fant det hos de med ekstrem svangerskapskvalme, og virket veldig opptatt av vektoppgang og tilvekst hos babyen etterpå. Jeg har slitt med å få opp ferritinnivået, og mannen i huset ble litt bekymret for næringsopptaket mitt da jeg har hatt betennelse i magen med vektnedgang tidligere (før svangerskapet). Sliter ikke med å gå opp nå så jeg er ikke bekymret, bare lurer

Sist endret av Symre; 15-07-2016 kl 21:38.
Symre er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-07-2016, 23:12   #6
Mynona
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2015
Meldinger: 1,086
Mynona er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Symre Vis post
Takk for svar. Det var morgenurin, så det høres jo ut som om det er det som var årsaken. Jordmor sa at de ofte fant det hos de med ekstrem svangerskapskvalme, og virket veldig opptatt av vektoppgang og tilvekst hos babyen etterpå. Jeg har slitt med å få opp ferritinnivået, og mannen i huset ble litt bekymret for næringsopptaket mitt da jeg har hatt betennelse i magen med vektnedgang tidligere (før svangerskapet). Sliter ikke med å gå opp nå så jeg er ikke bekymret, bare lurer
Da var det nok det hos deg også. Jeg får oppfølging med UL ang babyens tilvekst, og hun hadde vokst som hun skulle på den kontrollen jeg var på den dagen, så tror ikke det var noen fare for det selv om det var ketoner i urinen denne ene gangen
Gammel 17-07-2016, 11:15   #7
Madikken
Supermedlem

Madikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 1,129
Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.Madikken har mye å være stolt av.

Dyrehagen er super i mange år fremover ja snart 7-åringen skulle være veldig kul og syns Sabeltann var veldig barnslig før han dro, nå er det plutselig superpoppis igjen, så begge to synger sabeltann sanger hele tiden

Nå skal vi snart sette oss i bilen og kjøre hjemover - skal bli utrolig godt å komme hjem til min egen seng, blir forhåpentligvis bekkenet bedre og. Er meldt veldig bra vær hjemme til uka, så da håper jeg på strandvær

OG jeg håper vi kommer hjem til ferdig bad. #krysserfingrene

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 03:54.