Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai og juni
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-01-2017, 14:13   #1
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 380
Blogginnlegg: 9
mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.
Uke 3 (mai og juni)

Ny uke, nye tak

Vi har fått noen flere junimammaer her. Veldig koselig. Jeg er selv helt på grensa med termin 31 mai. Men førstemann var prematur og de sier det blir prematur igjen. Og hvis det ikke blir det lar de meg ikke gå lenger enn uke 38 på grunn av svangerskapsdiabetes. Så blir garantert senest mai. Vi håper å komme til april.

Dessverre har mitt blodtrykk begynt å bli høyere. Akkurat som i sist svangerskap. Da var jeg sengeliggende fra uke 26. Føler det begynner å nærme seg og liker ikke utviklingen på blodtrykket Men lillesøster er aktiv og sparker mer og mer for hver dag. Noen ganger så sterkt og plutselig at jeg skvetter. Det er herlig å kjenne på. Vi har nå kjøpt inn vogn og bilstol. Det ble en Bugaboo buffalo og en besafe izi go. Sistnevnte er eneste som er anbefalt for premature. Har fortsatt spesialsete fra sist, da var storebror kun 1,9 kg når vi reiste hjem. Så får vi se om vi må ha det nå også.

Ellers går dagene til soving og håndarbeid. Strikker og syr til babyn. Er det flere her som driver med håndarbeid?

Håper alle har det fint og at det er mange voksende mager og sprakende babyer.
mlundg er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-01-2017, 20:14   #2
Løve(mamma?)
Medlem

Løve(mamma?) sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 129
Løve(mamma?) vil raskt nok bli berømt.
Sv: Uke 3 (mai og juni)

Veldig kjekt med flere junimammaer ja!

Jeg teller ned dagene til oul, 23.01
Føles som jeg har ventet i evigheter.
Jeg var inne på tidlig ultralyd 15.12 men er allikevel ganske så nervøs nå.
Jeg er 19 eller 20uker nå og kjenner veldig lite liv, nå har jeg morkaken på forsiden denne gangen så det er visst vanlig, men jeg gleder meg sånn til å kjenne regelmessig liv og bevegelse.
Og å få en termindato å forholde seg til hadde også vært fint, nå er det mellom 15 og 21juni.

Det blir veldig lite håndarbeid for tiden men jeg er egentlig glad i å strikke og hekle.

Nå er det redebygging som tar opp all tid og energi
Vi skal ha en stor ikea tur i morgen og få på plass en ny seng, flere hyller i stue, kjøkken og gang.
Vi har bodd i huset siden mai i fjor men jeg er ennå ikke kommet helt på plass og vi har ihvertfall 20uåpnede Flytteesker igjen

Men det skal bli deilig å få litt på plass nå, det begynner liksom å haste med alt jeg må få gjort før magen blir for stor

Krysser fingrene for at hun holder seg inne til ihvertfall April mlundg.

Lille frosk kom endelig 19.08.14
Løve(mamma?) er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-01-2017, 23:40   #3
Butterfly_83
Medlem

Butterfly_83 sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 430
Butterfly_83 er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Måtte bare inn å :snike: litt her jeg hadde termin 16 mai men hadde en ma som ble oppdaget rett før uke 12. Iallefall, nå har jeg havna i sept/oktoberklubben 😉 Håper det går bra med dere alle

Butterfly_83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-01-2017, 19:26   #4
Lykkelit2
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2016
Meldinger: 24
Lykkelit2 er på vei til noe stort.

Artig med flere junibarn ��
Fint og lærerikt for oss "ferskinger" å lese oppdateringer hos dere andre her i terminklubbene.
Her telles det også ned til oul som er førstkommende tirsdag!! Tiden har gått fort. Gru-gleder meg, noe jeg har skjønt jeg ikke er alene om
Var også på tidlig ul i uke 11 hos en privatklinikk. Her var de veldig nøye og alt så fint ut da.
Fikk også en sniktitt hos legen i går (var hos legen for et annet ærend) og da tok hun likesågodt frem ul-apparatet og tok en kikk ☺️

Er det noen av dere flergangsfødene her inne som kan anbefale/si noe om disse svangerskapskursene jordmor snakker om som tilbys til de kommende foreldrene? Har noen av dere benyttet dere av disse noen gang, og i tilfelle; hva syns dere?

Gleder meg til å høre oppdateringer nå utover etter oul for oss som ikke har vært enda ��

Butterfly_83: Så kjedelig med MA Men godt å lese at du har sneket deg inn i en ny terminklubb, tross alt. Masse lykke til ��

Sist endret av Lykkelit2; 18-01-2017 kl 19:38.
Lykkelit2 er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-01-2017, 13:05   #5
Skylar
Medlem

Skylar sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 249
Skylar er på vei til noe stort.

Hei og hå alle sammen!

Mlundg Kan jeg spørre hvorfor de forventer at du føder prematurt igjen? Ser du skriver at blodtrykket ditt er på vei opp, regner med det har en sammenheng?

Jeg strikker men har ikke begynt å strikke til babyen ennå. Jeg driver med en genser til 2014 gutten. Har drevet med den siden slutten av november men synes den er så gørrkjedelig at jeg utsetter å ta i den. Men jeg har bestemt meg for at jeg ikke får kjøpe nytt strikketøy før jeg er ferdig med den så nå har jeg satt opp farta litt. Ett erme, halskant og montering igjen. Har du strikket noe fint til jenta di?

Løve(mamma) Jeg bygger også rede. Jeg har tvunget alle i huset til å bidra så nå er det ryddet i alle boder, skuffer og skap. Har mest lyst til å pusse opp alle rom samt fikse hagen, verandaen osv osv. Helt sprøtt den driven man får på sånt når man er gravid.

Butterfly83 Husker deg godt! Gratulerer med nytt svangerskap

Lykkeli2 Jeg var på svangerskapskurs for 20 () år siden mår jeg ventet min første. Det var vel ikke sånn all verdens nyttig men jeg hadde ikke nølt med å dra nå om jeg var førstegangs. Om ikke annet er det hyggelig å møte andre gravide.

Her har bekkenet virkelig begynt å krangle. Jobber fortsatt fullt men skal ikke lenger ha 12 timers vakt. Sjefen min og kollegaene mine er helt enestående og tilrettelegger så godt de kan. Og til uka kommer en jordmor fra bedriftshelsetjenesten for å se på måter det kan tilrettelegges ennå bedre for å holde meg i jobb lengst mulig.

Lykke til dere som har ul snart! Spennende

Sistemann kommer mai 2017
Skylar er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-01-2017, 19:19   #6
Lykkelit2
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2016
Meldinger: 24
Lykkelit2 er på vei til noe stort.

Da får jeg se om ikke vi prøver oss på et slikt kurs ☺️
Helst tror jeg vel kanskje vi bikker mot og prate sammen og gjøre opp vår eget "fasit" og erfaringer, og mannen tror jeg syns det ville vært flaut

Sist endret av Lykkelit2; 19-01-2017 kl 19:31.
Lykkelit2 er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2017, 10:01   #7
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.mlundg er fantastisk mot andre.

Skylar: De forventer prematur igjen dels fordi jeg fikk hellp sist, som er den verste varianten av svangerskapsforgiftning. Da er det stor sannsynlighet for å få det igjen. Jeg var veldig syk og det var rett og slett like før jeg døde. Og nå som jeg har fått svangerskapsdiabetes så øker det risikoen ytterligere. Så er livmorhalsen kortere enn den burde. Får også veldig mye kynnere, noe jeg hadde sist og. Håper at det at jeg er sykemeldt nå og får god oppfølging med riktige medisiner, vil gjøre at jeg ikke blir like syk.
Gammel 20-01-2017, 10:04   #8
mlundg
Medlem

mlundg sin avatar

Lykkelit2: Jeg ville ha meldt meg på hvis jeg var deg. Jeg rakk ikke å gå på noen av de kursene sist, synes det var litt trist. Selv om du kan få tak i all kunnskap selv idag, så tenker jeg at det blir mer et felles fokus når en går på kurs sammen. Om det er riktig innhold for dere eller ikke, er jo ikke godt å si. Men den gir jo i hvert fall noe som gjør det lettere å finne frem til hva som er riktig for dere
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:07.