Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-03-2017, 13:19   #41
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Sted: Trondheim
Meldinger: 46
ladyevot er på vei til noe stort.
Sv: Marsskravling 2017

Sitat:
Opprinnelig postet av Mirabella Vis post
Så gøy at du og har begynt å kjenna ordentlige bevegelsar no. Det er så herlig! Eg kjente også skikkelig liv i magen for første gang i veke 19, når eg var førstegangsgravid!

Eg synst tida går så fort no, og snart er det ordentlig vår - og vips, så er sommaren her! Me har ei spennande tid i vente.
Helt merkelig og litt surrealistisk å kjenne noen som romsterer rundt i magen! Kjenner liv hver dag nå, men ikke like mye hver dag. Det blir nok etterhvert. Kommet en del kynnere som jeg ikke har hatt tidligere også. Var akkurat halvveis i går, så nå er det bare resten igjen

Håper du har det fint, og at du klarer å slappe av med din lille jente og din voksende mage. Husk at du er flott
Gammel 30-03-2017, 18:31   #42
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.

Hei og hopp.

Har vært helt av forum dette svangerskapet jeg..... 20 uker med kvalme og oppkast. Har vært så sliten. Og da med en 2-åring i hus, mye alene da mannen reiser en del har det til tider vært en liten prøvelse. Men nå er formen bra!!!!!! Endelig. Jeg er i dag 24+5 og vi skal ha ei lita jente. Så gøy!! Vi har fått KS dato 5. juli på Riksen.
Det er full aktivitet hver dag. I mitt forrige svangerskap hadde jeg forranliggende morkake noe som gjorde at jeg frem tom 2.trimester kun kjente svake bevegelser og sjeldnere. Nå ligger den bak og jeg kjenner mye mere mye oftere.

Har lagt på meg 8-10 kg og føler meg litt elefant. Men men....

Hyggelig å lese at det er bra med dere andre.

Ha en fin kveld.
Klem herfra.
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-03-2017, 20:38   #43
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av ladyevot Vis post
Helt merkelig og litt surrealistisk å kjenne noen som romsterer rundt i magen! Kjenner liv hver dag nå, men ikke like mye hver dag. Det blir nok etterhvert. Kommet en del kynnere som jeg ikke har hatt tidligere også. Var akkurat halvveis i går, så nå er det bare resten igjen

Håper du har det fint, og at du klarer å slappe av med din lille jente og din voksende mage. Husk at du er flott
Ja, det er ein heilt merkelig følelse å kjenna babyen som turnar rundt inne i magen! Og første gangen ein er gravid er det ekstra spesielt, for då har ein jo aldri kjent noko liknande før.

Kjekt å høyra at du og kjenner liv kvar dag no. Eg merkar aldri at eg har kynnarar, men av og til kan eg sjå det på magen min, viss eg ser etter.

Eg kjenner veldig mykje liv i magen for tida, men fortsatt kun heilt nederst i magen. Er sikker på at jenta i magen min har sett seg i seteleie. Får berre håpa ho snur seg i god tid før fødselen! Heldigvis er det ganske lenge igjen til juli enda, så ho har god tid på å snu seg. Eg kosar meg mykje meir med graviditeten no når eg kjenner tydelig liv kvar dag, enn eg gjorde i starten når eg stort sett berre var bekymra for at noko var gale.

Des. 12

Juli 17
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 31-03-2017, 20:57   #44
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Hei og hopp.

Har vært helt av forum dette svangerskapet jeg..... 20 uker med kvalme og oppkast. Har vært så sliten. Og da med en 2-åring i hus, mye alene da mannen reiser en del har det til tider vært en liten prøvelse. Men nå er formen bra!!!!!! Endelig. Jeg er i dag 24+5 og vi skal ha ei lita jente. Så gøy!! Vi har fått KS dato 5. juli på Riksen.
Det er full aktivitet hver dag. I mitt forrige svangerskap hadde jeg forranliggende morkake noe som gjorde at jeg frem tom 2.trimester kun kjente svake bevegelser og sjeldnere. Nå ligger den bak og jeg kjenner mye mere mye oftere.

Har lagt på meg 8-10 kg og føler meg litt elefant. Men men....

Hyggelig å lese at det er bra med dere andre.

Ha en fin kveld.
Klem herfra.
Så kjekt å sjå deg igjen her inne, Endelig! Koselig med ei oppdatering!

Uff, det høyrest fryktelig slitsomt ut med 20 veker med kvalme og oppkast! Og når du i tillegg har vore så mykje åleine med 2-åringen, skjønnar eg veldig godt at du ikkje har orka så mykje anna. Bra at kvalmen endelig er over no då, og at formen er bra, sånn at du kan begynna å nyta svangerskapet! Håpar resten av svangerskapet blir problemfritt!

Gratulerer så mykje med ei lita jente i magen! Er det jente eller gutt du har frå før? Eg ventar jo jente nr 3 no, og gledar meg! Er det ein spesiell grunn til at du skal ha planlagt KS forresten?

Så kjekt at du og kjenner masse liv! Det er så herlig og betryggande når den lille i magen gir tydelige livstegn frå seg kvar dag, synst eg. Jenta i magen min er også veldig aktiv for tida, og eg kosar meg med å kjenna på babybevegelsane!

Godt å høyra at me er fleire her som har lagt på oss ein del kilo allerede. Tippar me er innanfor normalen alle saman - babyane våre veks nok berre og trivest ekstra godt i magane våre. Det følest berre litt uvant, for eg har ikkje fått stor mage så fort i mine to forrige svangerskap.

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 31-03-2017 kl 21:01.
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:26.