Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-05-2017, 22:37   #1
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,348
Blogginnlegg: 10
Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.
Maiskravling 2017

Endelig kom våren for fullt, og sommaren nærmar seg med stormskritt! Eg synst nesten tida går litt for fort no. Korleis skal eg rekka alt eg må gjera før babyen kjem? Eg har ikkje like god tid lenger med to barn i hus, som eg hadde når eg var gravid med storesøster.

I dag har eg vore både på svangerskapskontroll hos lege, og på 3D-ultralyd. Eg er 28+1 i dag. Alt såg veldig fint ut, men eg stressar litt med at vekta mi går så fort oppover dette svangerskapet. Eg har allerede lagt på meg ca 10 kg! Korleis skal dette enda?

Det var artig med 3D-ultralyd, og storesøster var med meg. Stor stas for henne å få sjå veslesøstera si på skjermen, og å høyra fosterlyden! Men vesla i magen var ikkje så interessert i å visa seg fram. Ho låg heile tida med armen framfor ansiktet. Me fekk til slutt eitt 3D- bilde av augene og nasa hennar, og ein videosnutt av munnen hennar når ho gjespa. Me fekk ikkje noko bilde av heile ansiktet til vesla, så eg fekk faktisk tilbud om ny gratis time. Så no skal eg tilbake torsdag i neste veke. Så får eg berre håpa at ho viser seg litt meir fram då!

Des. 12

Juli 17
Mirabella er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-05-2017, 13:30   #2
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.
Sv: Maiskravling 2017

Hei og hopp - altfor lenge siden jeg har vært her inne nå. Men nå har jeg lest meg opp for april og gir dere en liten status herfra

Så spennende med 3D-ultralyd Sprøtt hva man kan få se.... bra du får komme tilbake. Det koster jo litt, og grunnen til at man gjør dette er jo for å smugtitte litt.....

Ja tida går så altfor fort. Jeg er i dag 30+6 og har fått keisersnitt dato 5/7. Så det er ikke mange ukene igjen. Sønnen min kom en uke før KS dato, så man vet jo aldri......

Denne uken har jeg begynt å forberede litt. Vasket barneklær etter storebror, ryddet plass i kommoden til klær, fått opp stellebord og bilsete er vasket, lekegrinda er funnet frem (ikke skrudd opp), babynestet henger ute til lufting osv.... vi har vært flinke til å ta vare på alt vi hadde og brukte til storebror, så i prinsippet trenger vi kun jenteklær. Alt annet har vi. Selv om det er bare 2,5 år siden jeg brukte dette sist var det utrolig koselig å se over det igjen....... har kost meg masse med gode minner. Jeg er litt kontrollfreak så alt som er gjort er så godt Vogn har vi fra førstemann og jeg vil ikke ha noe annet heller. Hvis dere tviler på vogn kan jeg ikke få fullrost Bugaboo Buffalo!!!!!

Jeg er nå 100 % sykemeldt, sender inn søknad om permisjonspenger til uken og skal på UL på Riksen på torsdag. Koser meg masse hjemme nå som kvalmen og oppkastet har gitt seg (holdt på til uke 26)

Det var en kort oppsummering herfra. Ønsker dere en fin helg og en god 17 mai
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-05-2017, 11:35   #3
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.Mirabella har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Endelig2014 Vis post
Hei og hopp - altfor lenge siden jeg har vært her inne nå. Men nå har jeg lest meg opp for april og gir dere en liten status herfra

Så spennende med 3D-ultralyd Sprøtt hva man kan få se.... bra du får komme tilbake. Det koster jo litt, og grunnen til at man gjør dette er jo for å smugtitte litt.....

Ja tida går så altfor fort. Jeg er i dag 30+6 og har fått keisersnitt dato 5/7. Så det er ikke mange ukene igjen. Sønnen min kom en uke før KS dato, så man vet jo aldri......

Denne uken har jeg begynt å forberede litt. Vasket barneklær etter storebror, ryddet plass i kommoden til klær, fått opp stellebord og bilsete er vasket, lekegrinda er funnet frem (ikke skrudd opp), babynestet henger ute til lufting osv.... vi har vært flinke til å ta vare på alt vi hadde og brukte til storebror, så i prinsippet trenger vi kun jenteklær. Alt annet har vi. Selv om det er bare 2,5 år siden jeg brukte dette sist var det utrolig koselig å se over det igjen....... har kost meg masse med gode minner. Jeg er litt kontrollfreak så alt som er gjort er så godt Vogn har vi fra førstemann og jeg vil ikke ha noe annet heller. Hvis dere tviler på vogn kan jeg ikke få fullrost Bugaboo Buffalo!!!!!

Jeg er nå 100 % sykemeldt, sender inn søknad om permisjonspenger til uken og skal på UL på Riksen på torsdag. Koser meg masse hjemme nå som kvalmen og oppkastet har gitt seg (holdt på til uke 26)

Det var en kort oppsummering herfra. Ønsker dere en fin helg og en god 17 mai
Så kjekt med ei oppdatering frå deg, Endelig!

Spennande at du har fått dato for KS. Då veit du jo akkurat kva dag han kjem, viss han ikkje velger å koma ut før den tid. Det blir jo uansett ikkje seinare enn 5. juli, før det skjer noko. Eg har ikkje termin før i slutten av månaden, så reknar med at eg har litt meir tid på meg enn deg, før vesla mi kjem.

Eg har ikkje begynt med nokon forberedelsar enda. Eg har kjøpt vogn, bilstol og litt klede i dei minste størrelsane. Det er vel alt eg har gjort så langt! Men me har det meste i hus frå før, så det tar forhåpentligvis ikkje så lang tid å gjera alt klart. Flink du, som har kome i gang allerede!

Eg held på med min foreldrepengesøknad no. Litt styr å få i orden all dokumentasjon, eg ventar berre på å få det siste tilsendt i posten. Skal bli godt å få sendt søknaden av gårde. Så blir den forhåpentligvis godkjent.

Høyrest slitsomt ut med kvalme og oppkast i så mange veker, men bra at det er over no. Eg har vore så heldig dette svangerskapet, at eg ikkje har vore kvalm ein einaste dag. Eg var kvalm og kasta opp til veke 12 i dei to første svangerskapa mine, og synst det var meir enn lenge nok!

Korleis gjekk det med deg på UL? Eg fekk jo time til ny 3D-ul, og vesla viste seg heldigvis litt meir fram denne gangen. Men navlestrengen låg framfor ansiktet no, så det var ikkje heilt optimalt. Men eg fekk iallfall litt bedre bilder enn sist.

I dag er eg forresten 30+0, og det er berre 10 veker igjen til termin! Formen er fortsatt ganske fin, men eg har hatt så vondt heilt nederst i ryggen dei siste dagane. Eg kjenner nesten ingenting når eg ligg eller sit i ro. Men med ein gang eg reiser meg opp og går eller prøver å gjera noko, så kjem ryggsmertene tilbake. Eg har ingen bekkensmerter, så eg veit ikkje heilt kva desse ryggsmertene kjem av. Håpte det skulle hjelpa med ei rolig helg, men ryggen har ikkje blitt noko bedre. Ellers er formen fin, og eg kjenner masse spark og bevegelsar frå vesla i magen, kvar einaste dag.

Ha ein fin 17. mai, du og!

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 15-05-2017 kl 11:39.
Gammel 15-05-2017, 12:07   #4
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Sted: Trondheim
Meldinger: 46
ladyevot er på vei til noe stort.

Hei jenter!

Vært stille fra meg en stund nå, vært mye som har skjedd så har ikke hatt tid til å oppdatere.
Er 27 uker i dag, og har planlagt KS om akkurat 12 uker i dag.
Det meste er kjøpt inn, noe nytt men mest brukt. Ting blir jo langt fra utslitt, så synes det er greit å spare både lommebok og miljø om det er mulig

Nettopp kommet hjem fra en uke på Mallorca nå. Var veldig godt å komme seg bort litt og i tillegg nyte litt sol og varme. Merker at jeg tåler mindre enn før, så 22-24 grader og deilig bris var helt nydelig!

Vi fikk også kjøpt en del babyklær til en billig penge, og en kosebamse som vi fikk brodert inn navnet på lillegutt på <3

Nå nærmer det seg 3. trimester med stormskritt og det kjennes på kroppen at det er mye som skjer. Har lagt på meg mye mer enn jeg hadde håpet (22 kg så langt) og har nok fått en del mer plager nå på slutten. Mye ryggvondt og stråling nedover den ene foten som gjør det vanskelig å bevege seg noe særlig. Synes det er utrolig kjedelig, for jeg ønsker slett ikke å bli liggende på sofaen de neste 3 mnd...
Men har tatt kontakt med lege nå og håper jeg kan få henvisning til fysio eller kiropraktor og at behandling vil kunne hjelpe.

Kjenner masse liv hver dag fra lillemann i magen, og det er veldig godt! Nå i ferien kjentes sparkene utenpå magen for første gang også, så samboeren fikk kjenne det for første gang! Veldig spesielt for han

Holder også på med søknaden om foreldrepenger, og venter på bekreftelse fra jordmor på fullgåtte 26 uker så jeg får fullført søknaden.

Har ikke begynt å vaske opp klær enda, men ellers begynner det meste å komme på plass. Det er nesting på høyt nivå hos oss
Tenk, om mindre enn 3 mnd er han her, gleder meg så enormt mye

Ønsker dere også en flott 17. mai!

Sist endret av ladyevot; 15-05-2017 kl 12:09.
ladyevot er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-05-2017, 17:52   #5
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Sted: Romerike
Meldinger: 177
Hunter er på vei til noe stort.

Så gøy å lese oppdatering fra alle! Her kommer fra meg:

Har gått opp 10,5 kg så langt, og er mer nøye nå med hva jeg spiser. Orker rett og slett ikke å måtte jobbe så fælt for å gå med de unødvendige ekstra kiloene denne gangen, men vi får må se hvor det ender

Har fremdeles placenta previa, og nå regnes det som så usannsynlig at morkaken flytter på seg tidsnok til å kunne føde vaginalt. Vi er derfor også satt opp for planlagt keisersnitt i uke 38. Der ser ut til å bli unormalt mange keisersnitt i denne lille gruppen vår

Formen er fremdeles svært god, men har litt restriksjoner med hensyn til morkaken og frykt for styrtblødninger. Jobber fremdeles, og rommet til babyen med alt av klær og utstyr er vasket og satt frem. Det eneste vi mangler er barnevogn.

Dere får nyte nasjonaldagen i morgen og stikke innom sporadisk med oppdateringer fremover. Det er hyggelig å lese status i deres svangerskap
Gammel 28-05-2017, 21:04   #6
Endelig2014
Medlem

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 100
Endelig2014 er på vei til noe stort.

Hei og hopp.

I dag skriver jeg uke 33+1 og det er bare 5 uker igjen til KS 5/7 Hvor har denne tiden blitt av? Sønnen min ble tatt med KS en uke før planlagt da jeg fikk fostervannslekasje - så det kan jo være at det ikke en gang er 5 uker igjen...........

Det begynner å bli tungt nå. Kjenner jeg begynner å bli klar. Klær er vasket, bilstolen er renset etter storebror (som er 2,5 år), og vogna er hentet frem igjen. Mangler bare å vaske sengetøy og gjøre klart i krybba, samt sette opp lekegrinda som brukes som dagseng da vi har hund. Da vet vi at hun ligger trygt

Det kjennes ut som om jeg veier et tonn Litt usikker på hvor mye jeg har gått opp - 20 kg kanskje? Jeg er ikke så stor i utgangspunktet så det er litt uvant å ikke klare å klippe tånegler selv lengere... he he....... I den varmen vi har hatt her på Østlandet siste tiden er jeg også utrolig hoven i kroppen. Tom. crocksa er trange

Håper det er bra med dere andre her. Vi teller vel ikke flere enn 4 stk totalt?

Ønsker dere en fin uke!!
IVF nov 09, ICSI feb 10, ICSI aug 10, frys okt 10, ICSI feb 11, frys jun 11, ICSI mai 12, ICSI sep 12, frys mai 13. AVA Riga 1 egg fra 21/2.14 Pos. test 3/3.14 oktober 2014, FET AVA Riga 1 egg fra 26/10.16 Pos.test 7/11.2016
Endelig2014 er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-05-2017, 20:33   #7
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Nei, tror ikke vi teller mer enn 4 her inne. Jeg er litt inn og ut av sykehus grunnet blødninger fra morkaka, så spent på om jeg får gå helt til KSdato hvis dette fortsetter. Ellers er jeg 35 uker, og formen er merkelig nok fortsatt god. Merker godt på kroppen at det er varmt i været, men ser målstreken rett foran meg nå, så forsøker å bare nyte absolutt alle sider ved det å bære frem et barn 💕
Gammel 29-05-2017, 22:24   #8
ladyevot
Juniormedlem

ladyevot sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Sted: Trondheim
Meldinger: 46
ladyevot er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hunter Vis post
Nei, tror ikke vi teller mer enn 4 her inne. Jeg er litt inn og ut av sykehus grunnet blødninger fra morkaka, så spent på om jeg får gå helt til KSdato hvis dette fortsetter. Ellers er jeg 35 uker, og formen er merkelig nok fortsatt god. Merker godt på kroppen at det er varmt i været, men ser målstreken rett foran meg nå, så forsøker å bare nyte absolutt alle sider ved det å bære frem et barn ��
Huffda, er det på grunn av at den er forliggende eller?
Godt å høre at formen ellers er bra
Håper du får gå så lenge opptil KSdato som mulig, og at fødsel går fint

Her i Trøndelag er ikke været noe å skryte veldig av, vært mye regn i det siste. De siste to dagene har sola skint, men det er ikke noe varme, noe jeg synes er helt greit forsåvidt
10 uker igjen til KS i dag, begynner snart å telle dager
Gammel 30-05-2017, 01:57   #9
Hunter
Medlem

Hunter sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av ladyevot Vis post
Huffda, er det på grunn av at den er forliggende eller?
Godt å høre at formen ellers er bra
Håper du får gå så lenge opptil KSdato som mulig, og at fødsel går fint

Her i Trøndelag er ikke været noe å skryte veldig av, vært mye regn i det siste. De siste to dagene har sola skint, men det er ikke noe varme, noe jeg synes er helt greit forsåvidt
10 uker igjen til KS i dag, begynner snart å telle dager
Østlandet har hatt sol og høye temperaturer noen dager nå, og det har vært veldig godt Ja, morkaken er forliggende fremdeles og det begynner å bli veldig fremtredene hvor utsatt jeg er for blødninger. Slitsomt egentlig, for det kommer så plutselig, og jeg er så redd for dem selv at jeg blir litt fange i eget hjem om dagen. Tør liksom ikke reise på noe særlig i det hele tatt
Gammel 31-05-2017, 22:07   #10
Mirabella
Supermedlem

Mirabella sin avatar

Veldig kjekt med oppdatering her inne frå alle saman! Ser ut til at me berre er 4 stk. igjen, ja. Det var jo nokon fleire her i starten, men dei har tydeligvis blitt vekke. Me får iallfall prøva å halda liv i denne termingruppa så godt me kan, me 4 som fortsatt er igjen her.

I dag har eg vore på svangerskapskontroll hos jordmor. Eg er 32+2 i dag. Fosterlyden var på 134 slag i minuttet, og eg kunne høyra babyen sitt hjerte veldig tydelig. Blodtrykket var normalt, og urinprøven var fin.

Babyen låg heldigvis fortsatt med hovudet ned. SF-målet var no godt under den røde streken på skjemaet. Forrige gang var det berre såvidt under streken. Kan jo vera at lege og jordmor ikkje måler heilt likt, og at det er grunnen? Babyen bevegar seg iallfall like mykje som før, så eg reknar med at alt er greit. Men det blir jo spennande å sjå korleis SF-målet er neste gang.

Når det gjeld vekta mi, så blir eg litt stressa. Vekta fortset å gå oppover like raskt. No hadde eg lagt på meg enda 3 nye kilo sidan forrige svangerskapskontroll for 4 veker sidan - og det er fortsatt 8 veker igjen til termin! No har eg allerede passert dei rundt 12 kiloane eg la på meg i alt, i dei to forrige svangerskapa mine. Eg innser at eg nok kjem til å enda opp med ein vektoppgang på rundt 20 kg dette svangerskapet! Og det synst eg er litt ille, for å vera heilt ærlig.

Ja ja, får berre håpa at kiloane forsvinner raskt igjen etter fødselen. Det viktigaste er uansett at vesla i magen har det bra.

Des. 12

Juli 17

Sist endret av Mirabella; 31-05-2017 kl 22:13.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:28.